Szkolenie: Efektywne delegowanie i monitorowanie zadań – jak zbudować poczucie odpowiedzialności pracowników

cena netto: 1.650 zł /os
  • 8 - 9 grudnia 2025 Wrocław
Scandic Wrocław **** zapisz się
  • 18 - 19 maja 2026 Warszawa
Kompleks Arche Hotel Krakowska / Geologiczna zapisz się
  • 12 - 13 października 2026 Kraków
Krowodrza **** Centrum Konferencyjno-Hotelowe zapisz się
  • Pobierz formularz rejestracyjny: doc pdf
  • Pobierz ofertę: pdf
Lidia Borkowska
Ekspert prowadzący

Lidia Borkowska

HR/ Zarządzanie zmianą / Kierowanie zespołem

Praktyk biznesu z ponad 20 letnim doświadczeniem w branży telekomunikacyjnej, produkcyjnej, IT  i finansowej, które zdobywała jako Kierownik Działu Szkoleń, HR Business Partner i Kierownik Personalny w takich firmach jak: PTK Centertel (Operator sieci Orange), Polska Telefonia Cyfrowa (Operator sieci T-Mobile) i Lotte Wedel. Jako Head of HR w ProService Finteco odpowiadała także za wspierała […]

Opis i cel szkolenia

W dzisiejszym złożonym środowisku biznesowym menadżerowie stają przed wieloma wyzwaniami związanymi z efektywnym zarządzaniem zespołem. Delegowanie zadań, monitorowanie ich realizacji oraz ocena wyników stały się kluczowymi umiejętnościami, które determinują sukces organizacji oraz definiują skuteczność menadżera zespołu. Uczestnictwo w naszym szkoleniu, to inwestycja w rozwój kompetencji, które pozwolą Ci stawić czoła tym wyzwaniom.
Podczas szkolenia uczestnicy dowiedzą się, dlaczego delegowanie jest kluczowe i jak rozpoznać talenty oraz mocne strony swoich pracowników. Dowiedzą się, jak dobierać zadania do kompetencji zespołu, a także zapoznają się z metodami wspierania ich rozwoju poprzez odpowiednio zlecone zadania. Niezwykle istotne będzie także zrozumienie, w jaki sposób styl zarządzania wpływa na proces delegowania oraz jak unikać pułapek, które mogą osłabić zaangażowanie pracowników.
Uczestnicy będą mieli okazję przećwiczyć techniki monitorowania i oceny, które pozwolą na skuteczne obserwowanie realizacji zadań oraz konstruktywną feedbackową kulturę w zespole. W trakcie zajęć zrealizujemy szereg praktycznych ćwiczyć oraz grę szkoleniową „Square Balance”, pozwalającą na zweryfikowanie i wdrożenie nabytej wiedzy w codziennej rzeczywistości menadżerskiej.

Korzyści dla uczestników

Korzyści płynące z uczestnictwa w szkoleniu Efektywne delegowanie i monitorowanie zadań:

  • Zwiększenie efektywności delegowania zadań, co przekłada się na rozwój samodzielności i odpowiedzialności zespołu.
  • Umiejętność skutecznego monitorowania postępów, co pozwoli na szybką reakcję w trudnych sytuacjach.
  • Zbudowanie kultury feedbackowej, w której docenienie ma znaczenie, co prowadzi do większego zaangażowania pracowników i ich satysfakcji z pracy.
  • Opracowanie indywidualnego planu rozwoju, który pomoże w dalszym doskonaleniu umiejętności menedżerskich.

Metody szkolenia

  • learning by doing,
  • gra szkoleniowa,
  • symulacje,
  • case study,
  • ćwiczenia indywidualne,
  • ćwiczenia w parach i małych grupach,
  • mini-wykłady interaktywne,
  • dyskusja grupowa,
  • autorefleksja,
  • wymiana doświadczeń i pomysłów.

Czas trwania

2 dni szkoleniowe – 16 godzin dydaktycznych

Program szkolenia

Dzień 1-2

1. Po co delegujemy?
  • Jak rozpoznawać talenty i mocne strony Pracowników?
  • Dobór zadań do kompetencji i potencjału Pracowników
    • Jak rozwijać Pracowników przez zlecane i delegowane zadania?
    • Jak powiązać indywidualne talenty i kompetencje Pracowników przy delegowaniu zadań?
  • Jak styl zarządzania wpływa na delegowanie zadań? – test autodiagnostyczny wraz z omówieniem indywidualnych wyników

Ćwiczenie: Macierz Pięciu Sfer Delegowania – jakie zadania i komu mogę delegować, by wspierać rozwój Pracowników i optymalizować swoją pracę?

2. Co i jak delegować, aby budować zaangażowanie i samodzielność Pracowników?
  • Gra szkoleniowa: Square Balance – gra wymaga planowania i podziału zadań, monitorowania statusu wykonania zadania oraz koncentracji na celu
  • Pułapki w delegowaniu – jak im zapobiegać?
  • Kryteria i zasady delegowania – lista kontrolna dla Menedżera
    • Dlaczego ja? czyli sens zadania
    • Zakres zadania i oczekiwane rezultaty zadania
    • Termin rozpoczęcia i zakończenia zadania
    • Osoby zaangażowane w zadanie
  • Jak skutecznie delegować zadania, by wzmacniać zaangażowanie i osobistą odpowiedzialność?
  • 10 kroków delegowania – struktura rozmowy delegującej

Ćwiczenie: Symulacja rozmów zlecających wykonanie zadania Pracownikowi

3. Jak monitorować zadania?
  • Obserwacja realizacji zadania
  • Częstotliwość monitoringu
  • Statusy zadań
  • Trudne sytuacje w realizacji zadań – baza pomocnych pytań:
    • Pracownik doświadczył niepowodzenia w realizacji zadania
    • Pracownikowi brakuje pewności siebie z realizacji zadania
    • Pracownik koncentruje się na problemach
  • Różnica między monitorowaniem a kontrolą
4. Jak efektywnie kontrolować i monitorować zadania?
  • Struktura rozmowy oceniającej zadanie
  • Jak poprowadzić retrospektywę w odniesieniu do zlecanych zadań?
  • Główne przyczyny niewykonania zadań
  • Identyfikacja przyczyn niewykonania zadania metodą 5 WHY oraz 5W2H
  • Jak przekazywać korygującą informację zwrotną
    • Metoda FSO
    • Metoda OSCAR
    • Metoda SEPO

Ćwiczenie: Symulacja feedbacku korygującego w przypadku niewykonania zadania

5. Jak budować kulturę feedbackową poprzez docenianie za zrealizowane zadania?
  • Kiedy chwalić realizację zadań i czy chwalenia może być za dużo?
  • Jak chwalić i doceniać, aby słowa miały wartość dla Pracownika?

Ćwiczenie: Symulacja docenienia indywidualnego i grupowego metodą UF

6. Co dalej po szkoleniu? – Mój indywidualny plan rozwojowy po szkoleniu

Harmonogram szkolenia

Rejestracja uczestnikówod godz. 9:40
Zajęcia10:00 - 11:00
Przerwa11:00 - 11:15
Zajęcia11:15 - 13:00
Obiad13:00 - 13:40
Zajęcia13:40 - 15:00
Przerwa15:00 - 15:10
Zajęcia15:10 - 17:00
Zajęcia9:00 - 11:00
Przerwa11:00 - 11:15
Zajęcia11:15 - 13:00
Obiad13:00 - 13:40
Zajęcia13:40 - 15.00
Przerwa15.00 - 15.10
Zajęcia15:10 - 16:00

Wartość inwestycji

Cena udziału w szkoleniu wynosi 1.650 zł netto + 23% VAT

Cena szkolenia: dotyczy udziału 1 osoby i zawiera: udział w zajęciach, komplet materiałów, certyfikat ukończenia kursu, możliwość indywidualnych konsultacji podczas szkolenia, przerwy kawowe oraz obiady.

Warunkiem uczestnictwa w szkoleniu: jest przesłanie do nas formularza zgłoszenia na e-mail lub on-line

Dla jednostek finansujących udział w szkoleniu w minimum 70% lub w całości ze środków publicznych stawka podatku VAT podlega ZWOLNIENIU. W tym celu należy uzupełnić i przesłać podpisane oświadczenie.

wzór oświadczenia

 

  • 8 - 9 grudnia 2025 Wrocław
Scandic Wrocław **** zapisz się
  • 18 - 19 maja 2026 Warszawa
Kompleks Arche Hotel Krakowska / Geologiczna zapisz się
  • 12 - 13 października 2026 Kraków
Krowodrza **** Centrum Konferencyjno-Hotelowe zapisz się
  • Pobierz formularz rejestracyjny: doc pdf
  • Pobierz ofertę: pdf

Kontakt

Mężczyzna w jasnej koszuli i ciemnej kamizelce stoi z rękoma skrzyżowanymi na piersi. Tło jest jednolite i szare. Obiekt wygląda na profesjonalnego, co sugeruje kontekst formalny lub biznesowy.
Bartosz Bartczak

Partner biznesowy

Krzysztof Słowik
Krzysztof Słowik

Partner biznesowy

Damian Puchniarz
Damian Puchniarz

Kierownik działu handlowego

dane kontaktowe

One Step Up Sp. z o. o.

Al. Jerozolimskie 202

02-486 Warszawa

Biuro czynne:

Poniedziałek - Piątek

8.00 - 16.00