Szkolenie Pierwsze kroki menadżera (First Time Manager) – fundamenty przywództwa i zarządzania zespołem

cena netto: 1.650 zł /os
  • 20 - 21 października 2025 Warszawa
Kompleks Arche Hotel Krakowska / Geologiczna zapisz się
  • 11 - 12 grudnia 2025 Warszawa
Kompleks Arche Hotel Krakowska / Geologiczna zapisz się
  • 19 - 20 lutego 2026 Wrocław
Scandic Wrocław **** zapisz się
  • Pobierz formularz rejestracyjny: doc pdf
  • Pobierz ofertę: file
Bożena Janowska_One Step Up
Ekspert prowadzący

Bożena Janowska, MBA

Szkolenia menadżerskie / Symulacje i gry hybrydowe / Badanie potencjału

Praktyk biznesu, coach ICC, konsultant zarządzania i HR, doradca zawodowy, psycholog, asesor AC/DC, menedżer z wieloletnim doświadczeniem zawodowym zdobywanym między innymi w pionie zarządzania zasobami ludzkimi w międzynarodowej korporacji, jak również w działach edukacji i szkoleń dużych firm szkoleniowych, oraz podczas wieloletniego zarządzania własnymi firmami – handlową i szkoleniową. W branży szkoleniowo doradczej pracuje od […]

Opis i cel szkolenia

Pierwsze kroki menadżera to intensywny warsztat, ponieważ zarządzanie zespołem to wymagające ciągłego rozwoju, a przy tym dużej odpowiedzialności i odwagi zadanie. Żeby zostać dobrym menadżerem, trzeba nie tylko chcieć pełnić tę rolę, ale też należy być gotowym na czasem zaskakujące, a czasem trudne wyzwania, jakie ona stawia w codziennej pracy. Menadżer ma wpływ na kulturę pracy w zespole, na poziom zaangażowania pracowników i na ich rozwój, na wartości panujące w zespole, wreszcie na organizacje pracy i jej planowanie. Obszarów wpływu menadżera jest dużo więcej, dlatego tak ważne jest, aby się jak najlepiej przygotować do tej roli i by wypełniać ją, potwierdzając słuszność decyzji o awansie – i właśnie dlatego powstało szkolenie First-Time Manager w One Step Up.

First Time Manager – cele szkolenia Pierwsze kroki menadżera:

  • uświadomienie sobie własnego potencjału oraz możliwych słabości, do pełnienia  roli menadżera
  • zidentyfikowanie kompetencji kierowniczych potrzebnych do efektywnego zarządzania zespołami pracowniczymi – funkcje, role i zadania kierownika,
  • pogłębianie wiedzy na temat doboru modelu kierowania w odniesieniu etapu rozwoju pracownika oraz jego zaangażowania, czyli zarządzanie sytuacyjne;
  • poznanie i zrozumienie wagi czynników determinujących proces motywacyjny, motywacja do rozwoju, do realizacji celów – jak nie demotywować pracowników i jak ich motywować,
  • motywowanie pozafinansowe – doskonalenie umiejętności doboru odpowiednich narzędzi motywowania w zależności od etapu rozwoju pracownika, sytuacji wewnątrz zespołu pracowników,
  • poznanie podstawowych zasad delegowania zadań i organizacji pracy zespołu oraz zasad egzekwowania zadań zleconych pracownikom;
  • poznanie zasad, metod i technik planowania pracy własnej i zespołu,
  • rozwijanie umiejętności jasnego, jednoznacznego, opartego na faktach i wiarygodnego wyrażania oczekiwań i opinii – feedback – czyli udzielanie skutecznych informacji zwrotnych,
  • poznanie i zrozumienie dysfunkcji pracy zespołu – jak menadżer może je eliminować poprzez sprawne zarządzanie.

Leadership

Zobacz szkolenie dla doświadczonych menadżerów

Korzyści dla uczestników

Uczestnicy po szkoleniu Pierwsze kroki menadżera (First Time Manager):

  • zrozumieją, na czym polega rola menedżera, poznają swój potencjał do jej pełnienia i dowiedzą się, jak mogą pracować nad ewentualnymi słabościami,
  • wyjdą z wiedzą na temat tego jak pracować nad motywowaniem i zaangażowaniem pracowników z wyłączeniem premii czy nagród pieniężnych,
  • będą znali zasady budowania autorytetu,
  • poznają praktyczne i do natychmiastowego zastosowania zasady i metody pracy menedżera,
  • zbudują mapę swojego zespołu i nauczą się jak na co dzień stosować to praktyczne narzędzie,
  • poznają style zarządzania i zdiagnozują swój własny, naturalny styl pracy z zespołem podwładnych pracowników,
  • zrozumieją, na czym polegają blaski i cienie pracy na stanowisku menedżera, a jednocześnie przygotują się do tego, by móc obie strony medalu wykorzystywać w codziennej pracy konstruktywnie,
  • wzmocnią się i zmotywują do realizacji zadań na nowej ścieżce zawodowej.

Metody szkolenia

Program First-Time Manager To aktywny i dynamiczny warsztat w całości oparty na zadaniach praktycznych, symulacjach, studiach przypadków, dyskusjach i kwestionariuszach wymagających i wymuszających interakcje i współdziałanie wśród uczestników szkolenia. To tworzenie sytuacji indywidualnych i grupowych praktycznie wprowadzających w poszczególne obszary i wiedzy na temat pełnienia roli menadżera, ze szczególnym uwzględnieniem pierwszego etapu pracy po awansie na stanowisko menedżerskie.

Czas trwania

16 godzin dydaktycznych – 2 dni szkoleniowe

Program szkolenia

Dzień 1

1. First-Time Manager – wprowadzenie do szkolenia Pierwsze Kroki Menadżera:
  • powitanie, przedstawienie uczestników, zasady i cele szkolenia, oczekiwania Uczestników
2. Awans i co dalej – co warto wiedzieć na początek
  • rola i zadania lidera
  • kluczowe funkcje kierownika
  • nastawienie na cel i na ludzi?
  • wartości firmy jako busola dla nowego menadżera.
  • zasady, oczekiwania, możliwości – „expose szefa”
  • zarządzać czy przewodzić – w czym tkwi różnica.
3. Budowanie autorytetu – menadżer jako wzór moralny i merytoryczny w zespole:
  • „wczoraj kolega dziś przełożony” – jak rozmawiać z podwładnymi, którzy nas lekceważą
  • inteligencja społeczna, czyli… zdolność komunikacji i wpływania na innych ludzi,
  • jak lider buduje i niszczy swój autorytet w zespole
  • jak przekazać niepopularne polecenia
4. Motywowanie pozafinansowe początkującego menadżera
  • co zrobić, by nie demotywować pracowników – wszystko o czym nie wiedzą nawet doświadczeni menadżerowie
  • co wzbudza zaangażowanie pracowników w zadania – dysfunkcje pracy zespołowej
  • wartości organizacji, a wartości poszczególnych pracowników- wartości jako cele działań motywacyjnych,
  • mity i fakty na temat motywowania – obserwacje, których możesz dokonywać sam/a,
  • „Kij i marchewka” – kiedy i gdzie sprawdza się kara i nagroda – zasady nagradzania i karania,
  • co konkretnie motywuje każdego z pracowników – opracowanie listy motywatorów dla poszczególnych członków zespołu,

Dzień 2

5. Styl zarządzania menadżera – czego należy uczyć się od początku kariery menadżera
  • styl zarządzania dostosowany do dojrzałości zawodowej pracownika
  • styl zarządzania a poziom rozwoju (dojrzałości) zespołu,
  • autoanaliza stylu zarządzania,
  • mapa zespołu –praca na realnych sytuacjach z zespołów podległych kierownikom.
6. Delegowanie zadań i kontrola ich wykonania:
  • co to jest delegowanie zadań?
  • Sześć poziomów delegowania – kiedy, komu i jak delegować zadania
  • „stawianie granic” technika wdrażania konsekwencji- jak się umawiać na zadania a potem je egzekwować?
  • krótkie polecenie czy dłuższa rozmowa?
  • błędy w delegowaniu zadań.
7. Komunikacja menadżera
  • jak przekazywać konstruktywną i korygującą informację zwrotną
  • modele i zasady w przekazywaniu informacji zwrotnej,
  • dzielenie się wiedzą i informacjami w zespole – komunikacja w zespole podległych pracowników
  • jak reagować podczas trudnych rozmów z pracownikami
  • style funkcjonowania społecznego, jak w zależności od tego, komunikować się z pracownikami.
8. Podsumowanie i wnioski:
  • Indywidualne PDW – Plan Działań Wdrożeniowych,
  • Zakończenie szkolenia.

Harmonogram szkolenia

Rejestracja uczestnikówod godz. 9:40
Zajęcia10:00 - 11:00
Przerwa11:00 - 11:15
Zajęcia11:15 - 13:00
Obiad13:00 - 13:40
Zajęcia13:40 - 15:00
Przerwa15:00 - 15:10
Zajęcia15:10 - 17:00
Zajęcia9:00 - 11:00
Przerwa11:00 - 11:15
Zajęcia11:15 - 13:00
Obiad13:00 - 13:40
Zajęcia13:40 - 15:00
Przerwa15:00 - 15:10
Zajęcia15:10 - 16.00

Wartość inwestycji

Cena udziału w szkoleniu wynosi 1650 zł + 23%VAT

Cena szkolenia: dotyczy udziału 1 osoby i zawiera: udział w zajęciach, komplet materiałów, certyfikat ukończenia, możliwość indywidualnych konsultacji podczas szkolenia, przerwy kawowe oraz obiad.

Warunkiem uczestnictwa w szkoleniu: jest przesłanie do nas formularza zgłoszenia na e-mail lub on-line

Dla jednostek finansujących udział w szkoleniu w minimum 70% lub w całości ze środków publicznych stawka podatku VAT podlega ZWOLNIENIU. W tym celu należy uzupełnić i przesłać podpisane oświadczenie.

wzór oświadczenia
  • 20 - 21 października 2025 Warszawa
Kompleks Arche Hotel Krakowska / Geologiczna zapisz się
  • 11 - 12 grudnia 2025 Warszawa
Kompleks Arche Hotel Krakowska / Geologiczna zapisz się
  • 19 - 20 lutego 2026 Wrocław
Scandic Wrocław **** zapisz się
  • Pobierz formularz rejestracyjny: doc pdf
  • Pobierz ofertę: file

Kontakt

Mężczyzna w jasnej koszuli i ciemnej kamizelce stoi z rękoma skrzyżowanymi na piersi. Tło jest jednolite i szare. Obiekt wygląda na profesjonalnego, co sugeruje kontekst formalny lub biznesowy.
Bartosz Bartczak

Partner biznesowy

Krzysztof Słowik
Krzysztof Słowik

Partner biznesowy

Damian Puchniarz
Damian Puchniarz

Kierownik działu handlowego

dane kontaktowe

One Step Up Sp. z o. o.

Al. Jerozolimskie 202

02-486 Warszawa

Biuro czynne:

Poniedziałek - Piątek

8.00 - 16.00