Szkolenie: Jak radzić sobie z wyzwaniami świata BANI – strategie przetrwania i adaptacji do zmian

cena netto: 1.650 zł /os
  • Pobierz formularz rejestracyjny: doc pdf
  • Pobierz ofertę: file
Lidia Borkowska
Ekspert prowadzący

Lidia Borkowska

HR/ Zarządzanie zmianą / Kierowanie zespołem

Praktyk biznesu z ponad 20 letnim doświadczeniem w branży telekomunikacyjnej, produkcyjnej, IT  i finansowej, które zdobywała jako Kierownik Działu Szkoleń, HR Business Partner i Kierownik Personalny w takich firmach jak: PTK Centertel (Operator sieci Orange), Polska Telefonia Cyfrowa (Operator sieci T-Mobile) i Lotte Wedel. Jako Head of HR w ProService Finteco odpowiadała także za wspierała […]

Opis i cel szkolenia

Pojęcie BANI powstało w 2020 roku. Podobnie jak pojęcie VUCA jest akronimem słów:

  • Brittle, (kruchy)
  • Anxious, (niespokojny)
  • Non-linear (nieliniowy)
  • Incpreceptible (niezrozumiały)

Ma przede wszystkim pomóc zrozumieć skutki pandemii oraz tego czego doświadczamy i czego powinniśmy spodziewać się w przyszłości.  Warsztat nastawiony jest na „JA” i na to jak powinienem sobie radzić w zmieniającym się świecie. 

Szkolenie „Jak radzić sobie z wyzwaniami świata BANI” realizowane jest z wykorzystaniem gry „Kryzys w fabryce Różowych Słoni”

OPIS GRY

„Firma „Różowy Słoń” działa na rynku polskim od ponad 40 lat. Wytwarzacie niepowtarzalne różowe słonie, które są symbolem szczęścia i optymizmu. Do tej pory Wasz Różowy Słoń był flagowym prezentem przekazywanym podczas ważnych i przełomowych momentów w życiu Polaków. Radziliście sobie doskonale, a radość osób otrzymujących Różowego Słonia w prezencie napędzała Wasz Barometr Szczęścia. Jednak ostatnie dwa lata przyniosły spowolnienie gospodarcze, wzrost pesymizmu i negatywnych myśli. Wasz Barometr Szczęścia znalazł się na poziomie niebezpiecznie niskim, a sprzedaż Różowych Słoni spadła tak drastycznie, że grozi Wam bankructwo. W tych okolicznościach Waszym zadaniem jest wypracowanie rozwiązań, które przyniosą spowodują wzrost Barometru Szczęścia i uratują wynik finansowy Waszej Firmy. Macie tylko kilka miesięcy na uratowanie Firmy”

Uczestnicy wcielają się w role poszczególnych grup pracowników. Każda grupa otrzymuje swoje zadania. Zadaniem Uczestników jest wypracowanie rozwiązań w sytuacji zmiany.

leadership

Korzyści dla uczestników

Dzięki uczestnictwu w szkoleniu Uczestnicy:

  • Po pierwsze – wypracują działania wpływające na skuteczność własną i zespołową w zmianie,
  • Po drugie – poznają sposoby wspierające poczucie stabilności w sytuacjach niepewności i zmiany,
  • Po trzecie – poznają swój poziom bezpieczeństwa psychologicznego w zespole i metody budowania odporności w zmianie,
  • Po czwarte – poznają sposoby komunikacji empatycznej wspomagające budowanie środowiska zaangażowania w świecie BANI.

Metody szkolenia

Szkolenie prowadzone jest z wykorzystaniem form sprzyjających aktywności i zaangażowaniu Uczestników, dzięki czemu część warsztatowa zajmuje co najmniej 70% czasu trwania szkolenia.

Podczas szkolenia zostaną zastosowane następujące metody:
  • learning by doing,
  • gra szkoleniowa,
  • test autodiagnostyczny,
  • ćwiczenia indywidualne i grupowe,
  • dyskusja moderowana,
  • mini-wykłady interaktywne,
  • autorefleksja,
  • wymiana doświadczeń i pomysłów.

Czas trwania

16 godzin dydaktycznych – 2 dni szkoleniowe

Program szkolenia

Dzień 1-2

1. Co i dlaczego się zmienia?
  • Zmiany w Firmie i w codzienności
  • Jakich zmian doświadczamy?
  • Co wywołuje zmiany?
  • Zmiana jako rewolucja czy ewolucja
  • Postawy i typy reakcji wobec zmiany
  • Ćwiczenie „Ja w zmianie” – osobiste nastawienie do zmian, nadzieje i obawy związane ze zmianami
2. Jakie wyzwania rzuca nam świat BANI?
  • Jaki jest świat BANI?
  • Brittle – kruchy
  • Anxious – niespokojny
  • Non-linear – nieliniowy
  • Incpreceptible – niezrozumiały
  • Odpowiedź na BANI
  • Kruchość – rozwijaj zdolności i buduj odporność
  • Niespokojność – wzmacniaj empatię i uważność
  • Nieliniowość – szukaj kontekstu i możliwości adaptacji
  • Niezrozumiałość – koncentruj się na przejrzystości i intuicji
  • Ćwiczenie „Kręgi na wodzie” – na kogo i na co wpływa zmiana?
3. Jak budować spokój w otoczeniu BANI?
  • Gra szkoleniowa „Kryzys w fabryce Różowych Słoni” – opis gry znajduje się poniżej
  • Role i odpowiedzialności w zmianie
  • Siły hamujące i wspierające zmianę
  • Ćwiczenie „Lew i Leniwiec zmiany” – co osłabia i co wzmacnia skuteczność zespołu w zmianie
4. Rozwój zdolności i budowanie odporności jako odpowiedź na kruchość BANI
  • Filary odporności psychologicznej
  • Kultura pracy oparta o zaufanie i poczucie bezpieczeństwa
  • Co buduje zaufanie i poczucie bezpieczeństwa w Zespole?
  • Co się dzieje, gdy zaufanie zawodzi
  • Mój poziom bezpieczeństwa psychologicznego w Firmie – test autodiagnostyczny
  • Bilans zdolności – jak go przygotować i jak często aktualizować
  • Ćwiczenie „Market of Skills” – nasze umiejętności „na ladzie” i „spod lady”, czego jeszcze możemy się nauczyć od siebie
5. Uważność i empatia jako odpowiedź na niespokojność BANI
  • Co oznacza bycie uważnym w życiu zawodowym i prywatnym?
  • Usypiacze i pobudzacze uważności
  • 20 sposobów na zwiększenie uważności
  • Komunikacja empatyczna budująca współpracę
  • Słuchanie empatyczne i jego składowe
  • Język żyrafy I język szakala
  • Słowa przyciągające i słowa parzące
  • Ćwiczenie „Powiedz to lepiej” – zamiana języka szakala na język żyrafy
6. Kontekst i możliwość adaptacji jako odpowiedź na nieliniowość BANI
  • Jak zwiększać otwartość na nowe?
  • Wzmacnianie kultury zaangażowania w zmianę
  • Kultura obwiniania czy kultura odpowiedzialności?
  • Szukanie winnych czy szukanie rozwiązań?
  • Znajdowanie kontekstu spraw
  • Ćwiczenie „Adaptacja” – co wspiera naszą adaptację w zmianie?
7. Przejrzystość i intuicja jako odpowiedź na niezrozumiałość BANI
  • Jak patrzeć na nowo na codzienność?
  • Błędy poznawcze, przekonania i stereotypy wpływające na przejrzystość myślenia i komunikowania
  • Pułapki podejmowania decyzji i sposoby ich unikania
  • Moc pytań sokratejskich w dochodzeniu do przejrzystości wzajemnego zrozumienia
  • Wpływ myślenia krytycznego na wzmocnienie intuicji
  • Bariery w stosowaniu myślenia krytycznego i jak je pokonać
  • 7 nawyków krytycznego umysłu
  • Test wiarygodności informacji CRAAP
  • Ćwiczenie „Lustro” – jak oceniamy tę samą rzeczywistość, co jest faktem, a co opinią
8. Co dalej w świecie BANI?
  • Mój indywidualny plan działania po szkoleniu

Na zakończenie sesja pytań i odpowiedzi. 

Harmonogram szkolenia

Rejestracja uczestnikówod godz. 9:40
Zajęcia10:00 - 11:00
Przerwa11:00 - 11:15
Zajęcia11:15 - 13:00
Obiad13:00 - 13:40
Zajęcia13:40 - 15:00
Przerwa15:00 - 15:10
Zajęcia15:10 - 17:00
Zajęcia9:00 - 11:00
Przerwa11:00 - 11:15
Zajęcia11:15 - 13:00
Obiad13:00 - 13:40
Zajęcia13:40 - 15:00
Przerwa15:00 - 15:10
Zajęcia15:10 - 16.00

Wartość inwestycji

Cena udziału w szkoleniu wynosi 1650 zł + 23%VAT

Cena szkolenia: dotyczy udziału 1 osoby i zawiera: udział w zajęciach, komplet materiałów, certyfikat ukończenia, możliwość indywidualnych konsultacji podczas szkolenia, przerwy kawowe oraz obiad.

Warunkiem uczestnictwa w szkoleniu: jest przesłanie do nas formularza zgłoszenia na e-mail lub on-line

Dla jednostek finansujących udział w szkoleniu w minimum 70% lub w całości ze środków publicznych stawka podatku VAT podlega ZWOLNIENIU. W tym celu należy uzupełnić i przesłać podpisane oświadczenie.

wzór oświadczenia
  • Pobierz formularz rejestracyjny: doc pdf
  • Pobierz ofertę: file

Kontakt

Mężczyzna w jasnej koszuli i ciemnej kamizelce stoi z rękoma skrzyżowanymi na piersi. Tło jest jednolite i szare. Obiekt wygląda na profesjonalnego, co sugeruje kontekst formalny lub biznesowy.
Bartosz Bartczak

Partner biznesowy

Krzysztof Słowik
Krzysztof Słowik

Partner biznesowy

Damian Puchniarz
Damian Puchniarz

Kierownik działu handlowego

dane kontaktowe

One Step Up Sp. z o. o.

Al. Jerozolimskie 202

02-486 Warszawa

Biuro czynne:

Poniedziałek - Piątek

8.00 - 16.00