Warsztat kierowniczy dla liderów produkcji

Opis i cel szkolenia

Zarządzanie zespołem produkcyjnym często powierzane jest menadżerom niższego szczebla (liderom, mistrzom i brygadzistom), my chcemy dać im narzędzia dzięki, którym będą potrafili to robić w sprawny i efektywny sposób. 

Cele szkolenia:

  • zwiększanie motywacji indywidualnej i zespołowej, (kluczowa rola kierownika)
  • rozwój kompetencji własnych i współpracowników, (obszary doskonalenie indywidualnego autodiagnoza)
  • kształtowanie pro – aktywnej postawy wobec problemów, samodzielność i odpowiedzialność w obszarze pracy (delegowanie uprawnień i odpowiedzialności )
  • wypracowanie konstruktywnych propozycji zmian – doskonalenie w zakresie: środowiska, metod, narzędzi/maszyn, sposobu zarządzania, postaw i zachowań podwładnych (Diagram Ishikawy) w obszarze funkcjonowania zawodowego
  • kształtowanie umiejętności zarządzania zespołem (z uwzględnieniem specyfiki firmy)
  • kształtowanie i doskonalenie kompetencji komunikacyjnych, (w podstawowym zakresie)
  • podnoszenie efektywności grupowych form pracy,(np. rozwiązywanie problemów)
Zobacz terminy szkolenia otwartego

leadership

leadership

Korzyści dla uczestników

  • pobudzenie do samodoskonalenia oraz przekazywania wiedzy i umiejętności podwładnym
  • rozwój umiejętności zarządzania zespołem i delegowania zadań
  • polepszenia komunikacji, skuteczne motywowanie podwładnych
  • poznanie mocnych i słabych stron jako przełożonego
  • wzrost efektywności pracy

Metody szkolenia

Forma zajęć: wykładowo – warsztatowa z wykorzystaniem m.in. następujących metod szkoleniowych: dyskusje moderowane, praca w podgrupach, praca indywidualna, mini wykłady, pogadanka, mapy myśli, demonstracja, metafora, kwestionariusz osobowy, ćwiczenia i omówienia ćwiczeń.

Czas trwania

2 dni szkoleniowe – 16 godzin dydaktycznych

Program szkolenia

Dzień 1

1. ROLA I ZADANIA LIDERA:

  • czym powinna zajmować się osoba zarządzająca ludźmi a czym w praktyce się zajmuje? Zakres obowiązków lidera produkcji, uświadomienie zadań i odpowiedzialności
  • podstawowe umiejętności w zakresie kierowania zespołem

2. IDEALNY LIDER – KIEROWANIE

  • jakich cech osobowości i charakteru oczekuje się od „Idealnego Lidera”? – wspólne tworzenie „Ideału”
  • pobudzenie samoświadomości i samodoskonalenia, analiza swoich mocnych i słabych stron w kierowaniu zespołem produkcyjnym
  • kryteria wyboru lidera zespołu produkcyjnego
  • planowanie pracy, wyznaczanie kierunków, celów i zadań liderom oraz samoorganizacja w pracy lidera
  • motywowanie i konstruktywna informacja zwrotna

3. SKUTECZNA KOMUNIKACJA JAKO NARZĘDZIE KIEROWANIA:

  • narzędzia skutecznej komunikacji interpersonalnej
  • komunikacja niewerbalna i jej znaczenie w procesie komunikacji
  • umiejętność aktywnego słuchania w kierowaniu zespołem
  • bariery komunikacyjne i sposoby ich przezwyciężania
  • aktywne słuchanie – ćwiczenia

4. PSYCHOLOGICZNE ASPEKTY W KOMUNIKACJI:

  • efektywna komunikacja, charakterystyka
  • komunikacja jednostronna – dlaczego nie przynosi efektów?
  • elementy technik wywierania wpływu w procesie komunikacji, komunikacja „JA”, „PARAFRAZA”
  • zachowania asertywne, uległe oraz agresywne oraz konsekwencje wyboru

Dzień 2

5. NARODZINY ZESPOŁU – ANALIZA CHARAKTERÓW, ELEMENTY WSPÓŁPRACY W ZESPOLE

  • konstruktywna krytyka jako podstawowe narzędzie w rękach kierownika zespołu
  • elementy współpracy w zespole
  • radzenie sobie z sytuacjami stresującymi oraz konfliktami w zespole

6. SKUTECZNE MOTYWOWANIE

  • funkcja lidera – jak dodatkowe obowiązki zamienić na prestiż?
  • korzyści płynące z pełnionej funkcji
  • niefinansowe narzędzia motywacji członków zespołu, m.in. pochwała, konstruktywna krytyka, komunikacja
  • „wczoraj kolega – dzisiaj szef” – czyli jak sobie radzić w nowej funkcji?

7. METODY BUDOWANIA AUTORYTETU:

  • podstawowe czynniki budujące autorytet
  • autorytet funkcji, wiedzy i osobowości
  • co decyduje o tym, że ludzie oceniają mnie jako dobrego lub złego szefa?

8. ORGANIZACJA PRACY – ZARZĄDZANIE SOBĄ I PRACOWNIKAMI W CZASIE:

  • organizacja efektywnych zebrań, wymiana doświadczeń z pozostałymi liderami
  • perspektywa planowania – ustalenie i weryfikacja celów działania
  • proces delegowania zadań
  • informacja zwrotna, „konstruktywna kanapka krytyki”, „sztuka wyznaczania granic”
  • umiejętności radzenia sobie z sytuacjami stresującymi i konfliktowymi
  • wspieranie rozwoju kompetencji zespołu, czyli jak Lider może rozwijać swój zespół?

 

Copyright 2023 by One Step Up Sp. z o.o. All Rights Reserverd. (LK)

Harmonogram szkolenia

Rejestracja uczestnikówod godz. 9:40
Zajęcia10:00 - 11:00
Przerwa11:00 - 11:15
Zajęcia11:15 - 13:00
Obiad13:00 - 13:40
Zajęcia13:40 - 15:00
Przerwa15:00 - 15:10
Zajęcia15:10 - 17:00
Zajęcia9:00 - 11:00
Przerwa11:00 - 11:15
Zajęcia11:15 - 13:00
Obiad13:00 - 13:40
Zajęcia13:40 - 15.00
Przerwa15.00 - 15.10
Zajęcia15:10 - 16:00

Wartość inwestycji

Zapraszam do kontaktu w celu oszacowania wartości inwestycji dla Twojej firmy!
Mail: biuro@onestepup.pl
Telefon: 22 428 11 11

Kontakt

Mężczyzna w jasnej koszuli i ciemnej kamizelce stoi z rękoma skrzyżowanymi na piersi. Tło jest jednolite i szare. Obiekt wygląda na profesjonalnego, co sugeruje kontekst formalny lub biznesowy.
Bartosz Bartczak

Partner biznesowy

Krzysztof Słowik
Krzysztof Słowik

Partner biznesowy

Damian Puchniarz
Damian Puchniarz

Kierownik działu handlowego

dane kontaktowe

One Step Up Sp. z o. o.

Al. Jerozolimskie 202

02-486 Warszawa

Biuro czynne:

Poniedziałek - Piątek

8.00 - 16.00