Szkolenie: Supply Chain Management – Zarządzanie Łańcuchem Dostaw

Opis i cel szkolenia

Firmy się rozwijają, kompleksowość produkcji rośnie, łańcuchu popytu zmieniają się dynamicznie, a kliencie oczekują coraz krótszych czasów dostaw. Takie środowisko pracy to codzienność dla menadżera łańcucha dostaw, jednak aby osiągnąć w nim sukces własny oraz organizacji nieustannie trzeba poszerzać swoją wiedzę i poznawać dobre praktyki.

Szkolenie „Zarządzanie łańcuchem dostaw”, stworzone zostało w celu omówienia filarów wiedzy o tej dyscyplinie oraz poznania standardów i dobrych praktyk z tego obszaru. Szkolenie oparte jest o standard wiedzy ASCM® (APICS®).

Celem szkolenia jest wyposażenie uczestników w wiedzę niezbędną do działania we współczesnym świecie dynamicznie zmieniających się łańcuchów popytu i podaży.

 

Korzyści dla uczestników

Ukończenie szkolenia pozwala na zdobycie całościowego spojrzenia na zarządzanie łańcuchem dostaw, poznanie standardów wiedzy z tego obszaru oraz poznanie dobrych praktyk. Wszystkie elementy szkolenia mają praktyczne zastosowanie oraz są poparte praktycznymi przykładami.

Metody szkolenia

  • warsztaty
  • wykład
  • ćwiczenia
  • prezentacja multimedialna
  • case study

Czas trwania

16 godzin dydaktycznych – 2 dni szkoleniowe

Program szkolenia

Dzień 1 i 2

1. Wprowadzenie do Zarządzania łańcuchem dostaw:

  • Podstawowe przepływy w organizacji,
  • Czym są łańcuchu dostaw i jak kształtują organizację,

2. Cel zarządzania łańcuchem dostaw w organizacji:

  • Łańcuch dostaw jako centrum dostarczania wartości w firmie,
  • Łańcuch dostaw jako budowanie relacji z partnerami zewnętrznymi i wewnętrznymi,

3. Funkcja menadżera łańcucha dostaw:

  • Model 3V,
  • Popyt zależny i niezależny,
  • Punkt rozprzężenia zamówienia,

4. Podstawowe środowiska produkcyjne i ich omówienie:

  • Produkcja na zapas,
  • Złożenie na zamówienie,
  • Produkcja na zamówienie,

5. Cykl życia produktu i jego wpływ na łańcuchy wartości w firmie:

  • Model cyklu życia produktu i jego wpływ na środowisko produkcyjne,
  • Zarządzanie zmianą produktową w łańcuchu,

6. Wydajny kontra responsywny łańcuch dostaw:

  • Dwa podstawowe typy łańcuchów,
  • Dopasowanie środowiska produkcyjnego do typu łańcucha,
  • Dyferencjacja łańcuchów dostaw w organizacji,

7. Etapy rozwoju łańcucha dostaw w przedsiębiorstwie:

  • Droga rozwoju łańcucha dostaw w organizacji,
  • Inwestycje w systemy, a rozwój SCM,

8. KPI w SCM:

  • Dobór KPI do środowiska produkcyjnego,
  • Wprowadzenie do modelu SCOR,

9. Hierarchia planowania i kontroli produkcji:

  • Omówienie hierarchii planowania i kontroli produkcji,
  • Priorytety rozwiązywania problemów,

10. IT w zarządzaniu łańcuchem dostaw:

  • Klasy systemów wspomagające zarządzanie łańcuchem dostaw,
  • Aktualne trendy w rozwoju systemów wspierających planowanie,

11. S&OP – początek podróży.

  • Omówienie procesu S&OP,
  • Wejścia i wyjścia procesu,
  • Jak rozpocząć wdrożenie w organizacji,

12. Prognozowanie – jak wyznaczyć strukturę i dobrać metodę:

  • Co prognozować i jak prognozować,

13. Plan produkcji – wstęp do harmonogramowania:

  • Czym jest plan produkcji i plan sprzedaży,
  • Czym jest główny harmonogram produkcji,
  • Planowanie zasobów (materiałów i zdolności) na poziomie głównego harmonogramu,

14. SCM w świecie post-Covid:

  • VUCA rzeczywistość i jej wpływ na zarządzanie łańcuchami dostaw.

Zagadnienia z obszarów S&OP, harmonogramowania oraz zarządzania zapasami pogłębiane są w osobnych modułach, tworząc w ten sposób kurs obejmujący swoją rozpiętością ramy hierarchii planowania i kontroli produkcji.

Harmonogram szkolenia

Rejestracja uczestnikówod godz. 9:40
Zajęcia10:00 - 11:00
Przerwa11:00 - 11:15
Zajęcia11:15 - 13:00
Obiad13:00 - 13:40
Zajęcia13:40 - 15:00
Przerwa15:00 - 15:10
Zajęcia15:10 - 17:00
Zajęcia9:00 - 11:00
Przerwa11:00 - 11:15
Zajęcia11:15 - 13:00
Obiad13:00 - 13:40
Zajęcia13:40 - 15:00
Przerwa15:00 - 15:10
Zajęcia15:10 - 16.00

Wartość inwestycji

Zapraszam do kontaktu w celu oszacowania wartości inwestycji dla Twojej firmy!
Mail: biuro@onestepup.pl
Telefon: 22 428 11 11

Kontakt

Mężczyzna w jasnej koszuli i ciemnej kamizelce stoi z rękoma skrzyżowanymi na piersi. Tło jest jednolite i szare. Obiekt wygląda na profesjonalnego, co sugeruje kontekst formalny lub biznesowy.
Bartosz Bartczak

Partner biznesowy

Krzysztof Słowik
Krzysztof Słowik

Partner biznesowy

Damian Puchniarz
Damian Puchniarz

Kierownik działu handlowego

dane kontaktowe

One Step Up Sp. z o. o.

Al. Jerozolimskie 202

02-486 Warszawa

Biuro czynne:

Poniedziałek - Piątek

8.00 - 16.00