Szkolenie: Sales and Operations Planning (S&OP) – planowanie operacji i sprzedaży

Opis i cel szkolenia

S&OP to zintegrowany proces planowania popytu oraz podaży firmy, wspierający osiągnięcie celów strategicznych, finansowych, rynkowych i operacyjnych.

Szkolenie „S&OP” stworzone zostało w celu omówienia filarów wiedzy o tym procesie oraz poznania standardów i dobrych praktyk z tego obszaru. Szkolenie oparte jest o standard wiedzy ASCM® (APICS®).

Moduł ten skupia się na procesie S&OP, który jest kluczowym procesem w zarządzaniu łańcuchem dostaw. Zagadnienia z obszarów harmonogramowania oraz szczegółowego zarządzania zapasami pogłębiane są w osobnym module, tworząc w ten sposób kurs obejmujący swoją rozpiętością ramy hierarchii planowania i kontroli produkcji. Jest to jednocześnie niezależne szkolenie, przeznaczone dla specjalistów i menadżerów biorących udział w procesie S&OP chcących doskonalić się w tym obszarze.

Celem szkolenia jest wyposażenie uczestników w wiedzę niezbędną do zrozumienia procesu oraz jego miejsca w firmie. Implementacja procesu pozwala zmniejszyć zapas jednocześnie zwiększając poziom obsługi klienta oraz może pomóc firmom w zdobyciu przewagi konkurencyjnej na rynku.

Korzyści dla uczestników

Ukończenie szkolenia pozwala na zdobycie całościowego spojrzenia na proces S&OP, poznanie standardów wiedzy z tego obszaru oraz dobrych praktyk. Wszystkie elementy szkolenia mają praktyczne zastosowanie oraz są poparte przykładami.

Metody szkolenia

  • Warsztat
  • Interaktywny wykład
  • Przentacja multimedialna
  • Case study
  • Dyskusja
  • Ćwiczenia grupowe

Czas trwania

16 godzin dydaktycznych – 2 dni szkoleniowe

Program szkolenia

Dzień 1-2

1. Wprowadzenie do procesu S&OP:

  • Omówienie kroków w procesie,
  • Cel procesu,
  • 4 podstawowe pytania w S&OP,

2. Zarządzanie popytem:

  • Horyzont planowania,
  • Strefy decyzyjne,
  • Rodzaje popytu,
  • Ramy do prognozowania,
  • Czynniki wpływające na prognozę,

3. Funkcja menadżera popytu:

  • Plan popytu,
  • Zarządzanie i priorytetyzowanie popytu,
  • Dobór rodzin planistycznych,

4. Zarządzanie podażą:

  • Strategie podążania za popytem,
  • Środowiska produkcyjne,
  • Profil zapasów,

5. Zagregowane zarządzanie zapasami:

  • TCO – total cost of ownership,
  • Polityki i cele zapasów,
  • Komunikacja z dostawcami,

6. Zagregowane zarządzanie zasobami:

  • Planowanie zasobów,
  • Jak zdefiniować „wąskie gardła”?
  • Strategie zwiększania zdolności,

7. Rola finansów w procesie S&OP:

  • Scenariusze realizacji planu,
  • Wpływ planu na realizację budżetu,
  • S&OP, a tworzenie rocznego budżetu.

8. Zarządzanie ryzykiem:

  • Identyfikacja ryzyka,
  • Ocena i klasyfikacja ryzyka,
  • Odpowiadanie na ryzyko,

9. Implementacja S&OP:

  • Kto jest właścicielem procesu?,
  • Jak zacząć,
  • Matryca dojrzałości procesu,

10. Hierarchia planowania i kontroli produkcji:

  • Omówienie hierarchii planowania i kontroli produkcji,
  • Priorytety rozwiązywania problemów,

11. Główny harmonogram produkcji – wstęp do harmonogramowania:

  • Plan produkcji, a harmonogram produkcji,
  • Mix produktowy,
  • ATP/CTP,

12. S&OP w świecie DDMRP – omówienie procesu w środowisku demand driven.

 

Wartość inwestycji

Zapraszam do kontaktu w celu oszacowania wartości inwestycji dla Twojej firmy!
Mail: biuro@onestepup.pl
Telefon: 22 428 11 11

Kontakt

Mężczyzna w jasnej koszuli i ciemnej kamizelce stoi z rękoma skrzyżowanymi na piersi. Tło jest jednolite i szare. Obiekt wygląda na profesjonalnego, co sugeruje kontekst formalny lub biznesowy.
Bartosz Bartczak

Partner biznesowy

Krzysztof Słowik
Krzysztof Słowik

Partner biznesowy

Damian Puchniarz
Damian Puchniarz

Kierownik działu handlowego

dane kontaktowe

One Step Up Sp. z o. o.

Al. Jerozolimskie 202

02-486 Warszawa

Biuro czynne:

Poniedziałek - Piątek

8.00 - 16.00