Planowanie logistyczne

cena netto: 1.500 zł /os
  • 11 - 12 kwietnia 2024 Wrocław
Scandic Wrocław **** zapisz się
  • Pobierz formularz rejestracyjny: doc pdf
  • Pobierz ofertę: pdf

Opis i cel szkolenia

Celem szkolenia Planowanie logistyczne jest przygotowanie pracowników obszaru logistyki do procesu planowania i nadzorowania procesów logistycznych. W czasie zajęć uwzględniane są wzajemne zależności pomiędzy procesami logistycznymi oraz pomiędzy innymi procesami realizowanymi w przedsiębiorstwie.
Forma szkolenia to zajęcia wykładowe z dużą ilością interakcji z uczestnikami, ćwiczenia obliczeniowe dotyczące omawianych zagadnień oraz omówienie praktycznych przykładów z różnych gałęzi gospodarki w obszarze planowania logistycznego.
Prowadzone w czasie zajęć warsztaty pozwalają uczestnikom szkolenia łatwiej przenieść poznane narzędzia do swoich organizacji.

Korzyści dla uczestników

  • rozszerzenie wiedzy o współpracy logistyki z innymi obszarami firmy w zakresie planowania i realizacji planów,
  • poznanie:
    • narzędzi planistycznych w zakresie tworzenia planów SOP i budżetowania logistyki (dla całości wybranych obszarów logistyki),
    • metod i narzędzi planowania w wybranych obszarach logistyki,
    • mechanizmów analizy kosztów działań logistycznych (analiza ABC dla wybranego obszaru),
    • metod i narzędzi do monitorowania i oceny realizacji planów,
  • nabycie umiejętności planowania działań logistycznych z uwzględnieniem aspektów ekonomicznych.

 

Metody szkolenia

  • Wykład wprowadzający
  • Sesja analizy potrzeb uczestników
  • Warsztat
  • Interaktywny wykład
  • Prezentacja multimedialna
  • Case study
  • Dyskusja
  • Ćwiczenia grupowe na realnych przykładach

Czas trwania

16 godzin dydaktycznych – 2 dni szkoleniowe

Program szkolenia

Dzień 1-2

1. Logistyka w nowoczesnych łańcuchach dostaw:
  • wymagania klientów a zadania dla logistyki
  • logistyka jako całość działań
  • podejście procesowe w logistyce,
  • modelowanie procesów logistycznych,
  • rola logistyki w ogniwach łańcucha dostaw
  • DRP, MRP i LRP – mechanizmy i powiązania
  • Lean w logistyce
  • wpływ szybkości i efektywności logistyki na strategie przedsiębiorstw
2. Planowanie działalności przedsiębiorstwa – logistyka:
  • strategia przedsiębiorstwa i cele dla logistyki,
  • horyzonty planistyczne,
  • cykl i okres planowania,
  • punkt rozdziału i jego wpływ na procesy logistyczne
  • planowanie działań logistycznych na poziomie operacyjnym,
3. Planowanie logistyczne w obszarze dystrybucji:
  • zadania logistyki w sferze dystrybucji,
  • tworzenie i modyfikacja sieci dostaw oraz planów dystrybucji
  • planowanie
    • zasobów dystrybucji – sterowanie przepływem i zapasem wyrobów gotowych,
    • operacji i zasobów w procesach transportowych,
    •  zapotrzebowania na powierzchnię magazynową w magazynach dystrybucyjnych.
4. Planowanie logistyczne w sferze produkcji:
  • nowoczesne systemy produkcji,
  • szczegółowe zadania i cele logistyki okołoprodukcyjnej,
  • Lean w produkcji i logistyce, wpływ na organizacje procesów logistycznych
  • SOP jako źródło danych w planowaniu działań produkcyjnych,
  • główny harmonogram produkcji (MPS), plan i źródła danych,
  • mechanizm MRP i planowanie potrzeb materiałowych, automatyzacja procesów decyzyjnych w zaopatrzeniu produkcji,
  • planowanie i balansowanie obciążeń, wykorzystanie zasobów logistycznych,
  • zwiększanie elastyczności zasobów logistycznych – reakcja na modyfikacje planu,
  • planowanie przepływów materiałowych w ramach logistyki wewnętrznej,
5. Planowanie logistyczne w obszarze zaopatrzenia:
  • zadania logistyki zaopatrzenia,
  • proces zaopatrzenia i jego planowanie,
  • strategie zaopatrzeniowych,
  • integracja i wspólne planowanie w obszarze dostaw
  • tworzenie planu zaopatrzenia,
  • metody planowania dostaw zaopatrzeniowych
  • analiza TCO dostawcy
  • optymalizacja kosztów logistycznych w sferze zaopatrzenia.
6. Logistyka w planach finansowych – budżetowanie logistyki
  • tworzenie budżetów
  • źródła danych
  • właściciel budżetu i odpowiedzialności
  • metodyka tworzenia budżetu
  • realizacja budżetu, reakcja na odchylenia
7. Realizacja planów – nadzór i weryfikacja:
  • pomiar efektywności i skuteczności procesów logistycznych,
  • rodzaje wskaźników,
  • realizacja planów – kontrola bieżąca i korygowanie

Harmonogram szkolenia

Rejestracja uczestnikówod godz. 9:40
Zajęcia10:00 - 11:00
Przerwa11:00 - 11:15
Zajęcia11:15 - 13:00
Obiad13:00 - 13:40
Zajęcia13:40 - 15:00
Przerwa15:00 - 15:10
Zajęcia15:10 - 17:00
Zajęcia9:00 - 11:00
Przerwa11:00 - 11:15
Zajęcia11:15 - 13:00
Obiad13:00 - 13:40
Zajęcia13:40 - 15:00
Przerwa15:00 - 15:10
Zajęcia15:10 - 16.00

Wartość inwestycji

Cena udziału w szkoleniu wynosi 1.500 zł + 23%VAT

Cena szkolenia: dotyczy udziału 1 osoby i zawiera: udział w zajęciach, komplet materiałów, certyfikat ukończenia kursu, możliwość indywidualnych konsultacji podczas szkolenia, przerwy kawowe oraz obiady.

Warunkiem uczestnictwa w szkoleniu: jest przesłanie do nas formularza zgłoszenia na e-mail lub on-line

Dla jednostek finansujących udział w szkoleniu w minimum 70% lub w całości ze środków publicznych stawka podatku VAT podlega ZWOLNIENIU. W tym celu należy uzupełnić i przesłać podpisane oświadczenie.

wzór oświadczenia
  • 11 - 12 kwietnia 2024 Wrocław
Scandic Wrocław **** zapisz się
  • Pobierz formularz rejestracyjny: doc pdf
  • Pobierz ofertę: pdf

Kontakt

Bartosz Bartczak

Partner biznesowy

Krzysztof Słowik

Partner biznesowy

Damian Puchniarz

Kierownik działu handlowego

zobacz więcej

One Step Up Sp. z o. o.

Al. Jerozolimskie 202

02-486 Warszawa

Biuro czynne:

Poniedziałek - Piątek

8.00 - 16.00

Używamy informacji zapisanych za pomocą plików cookies w celu zapewnienia maksymalnej wygody w korzystaniu z naszego serwisu. Rozumiem