Szkolenie: Komunikacja międzypokoleniowa czyli efektywne zarządzanie pokoleniami Baby Boomers, X, Y, Z i Alfa

Opis i cel szkolenia

Celem szkolenia jest zdobycie umiejętności skutecznego zarządzania zespołami zróżnicowanymi pokoleniowo, poznanie narzędzi efektywnej komunikacji i współpracy Pracowników poszczególnych generacji.

Szkolenie jest dedykowane Menedżerom zarządzającym Zespołami, Pracownikom HR, Scrum Masterom, Kierownikom Projektów, Właścicielom Firm, a także wszystkim, którzy chcieliby lepiej i sprawniej komunikować się z osobami z różnych pokoleń.   

Korzyści dla uczestników

  • wiedza na temat różnic pokoleniowych pomiędzy generacjami Baby Boomers, X, Y, Z i Alfa
  • rozwój kompetencji w zakresie budowania współpracy, angażowania, motywowania adekwatnego do pokolenia,
  • umiejętność sprawnego komunikowania się w ramach zespołów międzypokoleniowych,
  • warsztatowa i interaktywna forma prowadzenia szkolenia,
  • praktyczne narzędzia do zastosowania w codziennej praktyce,
  • test przynależności pokoleniowej,
  • wyniki badań dotyczące różnic pokoleniowych (pokolenia Baby Boomers, X, Y, Z, Alfa),

Metody szkolenia

  • ćwiczenia indywidualne
  • praca w parach i małych grupach
  • ćwiczenia zespołowe
  • dyskusja
  • burza mózgów
  • odwrócona burza mózgów
  • narzędzia design thinking
  • analiza przypadków
  • mini-wykłady interaktywne
  • wymiana doświadczeń i pomysłów

Czas trwania

16 godzin dydaktycznych – 2 dni szkoleniowe

Program szkolenia

Dzień 1-2

1.  Charakterystyka pokoleń Baby Boomers, X, Y, X, Alfa w środowisku zawodowym i życiu prywatnym

  • Definiowanie persony poszczególnych pokoleń:
    • Wartości
    • Motywacje
    • Potrzeby i oczekiwania
    • Zachowania
    • Obawy
    • Komunikacja
  • Mocne strony poszczególnych pokoleń
  • Prawdy i mity dotyczące poszczególnych pokoleń
  • Autodiagnoza – test przynależności pokoleniowej
  • Wnioski z badań na temat pokoleń

2. Efektywne zarządzanie międzypokoleniowe

  • Rekrutacja – co przyciąga, a co zniechęca poszczególne pokolenia do pracy
  • Organizacja stanowiska pracy
  • Onboarding – angażowanie pokoleniowe w proces wdrożenia nowych Pracowników
  • Wyznaczanie celów, podział zadań i ocena – podejście poszczególnych pokoleń do planowania i realizacji celów
  • Rozwój – dostosowanie narzędzi rozwojowych do pokolenia
  • Rozstanie z Pracownikiem – budowanie lojalności odchodzącego Pracownika
  • Budowanie autorytetu z perspektywy poszczególnych pokoleń
  • Motywowanie i angażowanie poszczególnych pokoleń – mapa motywatorów i demotywatorów poszczególnych generacji
  • Wellbeing i Work-Life Balance – co oznacza równowaga dla przedstawicieli poszczególnych pokoleń

3. Siła komunikacji w motywującym zarządzaniu międzypokoleniowym

  • Preferowane sposoby komunikacji poszczególnych pokoleń
  • Potrzeby komunikacyjne i blokady komunikacyjne poszczególnych pokoleń
  • Projektowanie komunikacji dostosowanej do pokoleń BB, X, Y, Z, Alfa
    • Określanie profilu odbiorcy
    • Obszar zarządzania
    • Obszar technologii
    • Obszar treści i formy
  • Komunikacja pisemna i elektroniczna w zespołach międzypokoleniowych
    • Hierarchia ważności mediów komunikacyjnych dostosowana do pokoleń
    • Struktura komunikatu dopasowanego do generacji i zespołów międzypokoleniowych:
      • Definiowanie tematu
      • Wprowadzenie
      • Rozwinięcie
      • Zakończenie – zachęcenie do działania
    • Elementy wizualne komunikacji pisemnej (zdjęcia, flipowanie, ikonografiki)
  • Pochwała i docenianie dostosowane do pokoleń
  • Skuteczne techniki komunikacji i informacji zwrotnej dostosowane do poszczególnych pokoleń
    • Język szakala i język żyrafy
    • FUKO
    • UF
    • SMAD
    • Model GOLD
  • Preferowane sposoby komunikacji Millenialsów i Alf
    • Ikonografika
    • Feedback natychmiast
    • Feedforward
    • Kudosy
    • Memy
    • Instagram, Reddit, Tic Tock

4. Trudne sytuacje w zespołach zróżnicowanych pokoleniowo

  • Główne przyczyny nieporozumień i konfliktów pokoleniowych
  • Blokady utrudniające porozumienie w zespołach międzypokoleniowych
  • Międzypokoleniowa asertywność
  • Wyzwania, ograniczenia i korzyści wielopokoleniowych zespołów projektowych
  • Budowanie synergii zespołów w oparciu o różnorodność pokoleniową

5. Wzmacnianie współpracującego środowiska pracy zespołów międzypokoleniowych

  • Fun to work
  • Wellbeing i Work-Life balance
  • Grywalizacja
  • Moc kudosów
  • Zapobieganie ageizmowi w Firmie
  • Inicjatywy budujące zaangażowanie i lojalność
  • Potencjał różnorodności pokoleniowej
  • Usuwanie barier pokoleniowych
  • Gotowość do uczenia się oraz otwartość na dzielenie się wiedzą i doświadczeniem
  • Baza dobrych praktyk

Harmonogram szkolenia

Rejestracja uczestnikówod godz. 9:40
Zajęcia10:00 - 11:00
Przerwa11:00 - 11:15
Zajęcia11:15 - 13:00
Obiad13:00 - 13:40
Zajęcia13:40 - 15:00
Przerwa15:00 - 15:10
Zajęcia15:10 - 17:00
Zajęcia9:00 - 11:00
Przerwa11:00 - 11:15
Zajęcia11:15 - 13:00
Obiad13:00 - 13:40
Zajęcia13:40 - 15:00
Przerwa15:00 - 15:10
Zajęcia15:10 - 16.00

Wartość inwestycji

Zapraszam do kontaktu w celu oszacowania wartości inwestycji dla Twojej firmy!
Mail: biuro@onestepup.pl
Telefon: 22 428 11 11

Kontakt

Mężczyzna w jasnej koszuli i ciemnej kamizelce stoi z rękoma skrzyżowanymi na piersi. Tło jest jednolite i szare. Obiekt wygląda na profesjonalnego, co sugeruje kontekst formalny lub biznesowy.
Bartosz Bartczak

Partner biznesowy

Krzysztof Słowik
Krzysztof Słowik

Partner biznesowy

Damian Puchniarz
Damian Puchniarz

Kierownik działu handlowego

dane kontaktowe

One Step Up Sp. z o. o.

Al. Jerozolimskie 202

02-486 Warszawa

Biuro czynne:

Poniedziałek - Piątek

8.00 - 16.00