Autorytet lidera zespołu

Opis i cel szkolenia

„Autorytetu sztucznie się nie stworzy. Upominanie się o autorytet zwykle dowodzi, że go się nie posiada. Trzeba, by autorytet wypłynął z wartości moralnych i intelektualnych, wtedy tylko jest on trwałym i poważnym.” – Władysław Grabski.

To szkolenie nie jest „normalnym” warsztatem umiejętności kierowniczych. Nie jest też typowym zbiorem dobrych rad i wskazówek. To szkolenie odkrywa, czasem w brutalny sposób, nasze słabości i ułomności. Jednak jeżeli nie boisz się podjąć ryzyka odkrycia prawdy o sobie samym i ludziach, którzy są w Twoim otoczeniu to… zapraszam. Nawet nie masz pojęcia jak często ulegamy wpływom tzw fałszywych liderów czy też jesteśmy manipulowani przez różne organizacje i firmy. Sęk w tym aby nie tylko poznać te mechanizmy ale też nauczyć się nad nimi panować i zastosować je w swoim życia zawodowym i prywatnym. Wszystko czego się dowiesz i nauczysz możesz wykorzystać w dwojaki sposób. Albo będziesz sprytnie manipulował innymi albo… zbudujesz swój autorytet moralny i merytoryczny. Decyzja będzie należała wyłącznie do ciebie.

Wspólnie poszukamy odpowiedzi na przykładowe pytania:

  • Dlaczego niektórzy tak łatwo wpływają na innych ludzi?
  • Co stoi u podstaw bycia autorytetem?
  • Jak bronić się przed manipulacją i wpływem Makiawelistów?
  • Co zrobić aby Cię szanowali w pracy i w domu?
  • Chcesz wiedzieć czym zasłużyli sobie na szacunek najlepsi managerowie?

Celem nadrzędnym jest rozwój umiejętności budowania autorytetu i wywierania wpływu w relacjach ze współpracownikami, podwładnymi, klientami.. poprzez uporządkowanie wiedzy i przećwiczenie umiejętności w tym zakresie.

Korzyści dla uczestników

  • Rozwinięcie umiejętności potrzebnych do budowania autorytetu i wywierania wpływu w dwóch kluczowych obszarach: Moralności i Merytoryki
  • Przekonanie, że autorytet można budować i przez to stawać się skuteczniejszym liderem i specjalistą w swojej dziedzinie zawodowej oraz w życiu prywatnym
  • Świadomość umiejętności stawania się autorytetem
  • Wiedza, jakie działania budują zaufanie i autorytet lidera i specjalisty
  • Zrozumienie znaczenia zaufania i wiarygodności w kategoriach konkretnych zachowań
  • Doskonalenie autodiagnozy – czym skutecznie buduję swój osobisty autorytet, a co powinienem poprawić?

Metody szkolenia

  • Zajęcia prowadzone są metodą warsztatową angażującą uczestników do aktywności i współpracy pomiędzy sobą i z trenerem.
  • Ćwiczenia indywidualne i zespołowe, odgrywanie ról, prezentacje, inspiracji e(teoria) poparte licznymi przykładami z życia, dyskusje prowadzone przez trenera, wykłady.

Czas trwania

16 godzin dydaktycznych – 2 dni szkoleniowe

Program szkolenia

Dzień 1

 1. Wstęp, powitanie i przedstawienie.

  • Ustalenie celów szkolenia
  • Kontrakt z trenerem
  • Gra na początek – zadanie zespołowe.
  • Etapy zdobywania wiedzy a zdolność uczenia się
  • Najpierw musimy ustalić jaki jest cel naszego spotkania oraz zrozumieć czego chcemy się nauczyć? Być może już na tym etapie czekają Cię niespodzianki i zaskoczenie gdyż najtrudniej jest obiektywnie ocenić samego siebie.

2. Autorytet – fakty i fikcja

  • Czym jest autorytet?
  • Autorytet w ujęciu historycznym i obecnym
  • Cechy które pretendują do bycia autorytetem
  • Moralność i merytoryka podstawowe obszary budowania autorytetu
  • Poprzez praktyczne doświadczenia odnajdziemy w nas pierwiastki autorytetu moralnego i merytorycznego. Wszak każdy z nas ma swoje dobre i złe strony. To tylko kwestia odnalezienia drogi a reszta jest już w dużej mierze po Twojej stronie.

3. Inteligencja emocjonalna i społeczna jako synonim autorytetu

  • Czym jest inteligencja emocjonalna?
  • Jak kontrolować emocje innych i swoje?
  • Inteligencja społeczna – główne składniki, które można trenować
  • Jak wielki wpływ na autorytet ma tzw inteligencja emocjonalna? Jak ją zmierzyć? Jak inteligencja społeczna wpływa na Twój autorytet?

4. Postawa i nastawienie – to nie jest to samo

  • Pro aktywność i reaktywność w działaniu
  • Język reaktywny i pro aktywny
  • Gracz czy ofiara? – wybór należy do Ciebie
  • Strefa wpływu i strefa troski – dlaczego tak często o nich zapominamy?
  • Analiza transakcyjna – Autorytet komunikuje się z pozycji DOROSŁEGO
    Najprostsza idea bycia autorytetem w rzeczywistości staje się dla wielu trudną drogą do zmiany swojej osobowości. Jednak w praktycznych ćwiczeniach dowiesz się ze wszystko potrafisz… jeżeli tylko chcesz!

5. Skuteczna Komunikacja interpersonalna jako podstawowe narzędzie budowania autorytetu

  • Test psychologiczny, który da ci odpowiedz jak poprawić relacje z innymi ludźmi w pracy?
  • Główne obszary komunikacji – przekaz werbalny i niewerbalny
  • Najważniejsze umiejętności komunikacyjne człowieka z autorytetem
  • Znaczenie właściwych pytań i odpowiedzi
  • Aktywne słuchanie – techniki i metody wzmocnienia pozycji autorytetu
  • Typowe bariery w komunikacji
  • Sztuka stawiania granic i bycia konsekwentnym
    „Zawsze myślałem ze jestem komunikatywny” lecz myśleć o sobie a być autorytetem na arenie współpracy i kontaktów zawodowych to nie jest to samo. Test, któremu się poddasz wskaże Ci Twoje szanse i zagrożenia – jeżeli chcesz być autorytetem powinieneś odważnie się jemu poddać.

6. Perswazja – manipulacja czy technika?

  • Sztuka przekonywania
  • Przekonać można do prawdy i fałszu – przykład pewnej historii…
  • Zbieżność komunikatu werbalnego z niewerbalnym
  • Przykłady z Twojego życia zawodowego – jak być szanowanym i szanować Innych?
    Poprzez udział w kilku doświadczenia na Sali szkoleniowej zobaczysz czym jest a czym nie jest perswazja. Zmierzysz się z siła perswazji ze strony trenera i…. bez względu na wynik tej gry wygrasz!

7. Asertywność i empatia lidera budującego swój autorytet

  • Zrozumieć swoje uczucia i uczucia innych ludzi
  • Technika odzwierciedlania i parafrazy
  • Typowe postawy i zachowania empatycznego lidera z autorytetem
  • Asertywność a autorytet – 5 praw Fenterheima
  • Zrozumieć asertywność
  • Najważniejsze umiejętności asertywnego przekazywania informacji i udzielania informacji zwrotnej
  • Słowa, które prowokują do walki lub wycofania – jak współpracować?
  • Techniki dialogu pozbawionego agresji i uległości – studium przypadku
    Większość z nas wie lub intuicyjnie czuje co to znaczy być asertywnym i empatycznym. Jednak w zderzeniu z agresją strony przeciwnej, zaskoczeni, będąc pod presją czasu i oceny zostajemy zdominowani lub ulegamy wybuchowi agresji. Poprzez praktyczne ćwiczenia i informację zwrotną od trenera i uczestników możemy zweryfikować swoje postawy i umiejętności a następnie przećwiczyć prawidłowe zachowania.

Dzień 2

8. Film, który razem obejrzymy odsłoni nam prawdę o potędze niezliczonej masy technik wpływu i manipulacji. Z zainteresowaniem ale i ze zgrozą spostrzeżesz jak często ulegamy innym osobom, organizacjom, pseudo autorytetom i ludziom, którzy wykorzystują nasze automatyczne zachowania do realizacji swoich celów. Czy jesteśmy w stanie się przed tym bronić?

  • Hipnoza czy szarlatanizm?
  • Siła wpływu grupy na jednostkę
  • Atak manipulacyjny poprzez wszystkie zmysły: wzrok, słuch, powonienie, dotyk, smak.
  • Siła konsekwencji
  • Siła „miłości” do autorytetu i grupy
  • Zmęczenie i posłuszeństwo
  • Celebrowani e gestów, dźwięków, zwyczajów… jako manipulacja bezbronną ofiarą
  • Prawda nas nie zabije ale…. na pewno nami wstrząśnie i zmusi do myślenia!

9. Wpływ społeczny

  • Co to znaczy wpływać na innych – znaczenie pozytywne czy negatywne?
  • Trzy przypadki wpływu społecznego: Naśladownictwo, Konformizm, Posłuszeństwo wobec autorytetu
  • Test Milgrama – fakt czy fikcja?
    Będziesz niemym świadkiem doświadczenia, które od wielu lat mrozi krew w żyłach. Jednak
    w ten sposób przekonasz się jak wielka siła tkwi w ludziach potrafiących budować swój autorytet.

10. Reguły wpływu społecznego wg Cialdiniego

  • Sześć zasad wpływu społecznego w praktyce
  • reguła wzajemności i zasada kontrastu
  • zaangażowania i konsekwencji,
  • lubienia i sympatii,
  • autorytetu,
  • niedostępności
  • społecznego dowodu słuszności.

Każda z tych reguł w mniejszym lub większym stopniu już działa i jest wokół nas. To tylko kwestia świadomości i decyzji czy użyjesz ją na pożytek swój i twoich partnerów w biznesie i w życiu prywatnym. Wspólnie przeanalizujemy i wprowadzimy do twojego warsztatu wszelkie praktyczne techniki oparte na tych regułach.

11. Techniki manipulacji społecznych w praktyce życia codziennego – przykłady

  • Stopa w drzwiach
  • Ukryte koszty
  • Pułapka znikającej przynęty
  • Nieproszone ustępstwo
  • A to nie wszystko i odwrócenie uwagi
  • Uwikłanie w dialog
  • Ingracjacja – czyli jak wkradać się w czyjeś łaski?
  • Dysonans po decyzyjny

12. Obrona przed wpływem innych

  • Asertywność raz jeszcze
  • Przerwanie automatu zmów
  • Wystrzegaj się Makiawelistów

13. Techniki wpływu najczęściej stosowane w pracy lidera i specjalisty

  • Poznaj oczekiwania twoich partnerów
  • Sztuka delegowania zadań i udzielania informacji zwrotnej
  • Konstruktywna kanapka krytyki
  • Pochwały i reprymendy – podstawowe narzędzie wpływu na pracowników
  • Techniki przyjmowania obiekcji i zastrzeżeń

Socjotechnika, czym tak naprawdę jest? Często jawi się jak mityczny stwór, tajemna sztuka obezwładniania umysłów, a tak naprawdę to zbiór kompetencji i świadome korzystanie z nich w codzienności zawodowej i prywatnej. Jeśli chcesz komuś wyrządzić krzywdę nie potrzebujesz do tego wyszukanych technik. Lecz jeśli chcesz pozytywnie wpływać na innych, pomagać im w rozwoju i efektywności zawodowej to… zapraszam na szkolenie.

Harmonogram szkolenia

Rejestracja uczestnikówod godz. 9:40
Zajęcia10:00 - 11:00
Przerwa11:00 - 11:15
Zajęcia11:15 - 13:00
Obiad13:00 - 13:40
Zajęcia13:40 - 15:00
Przerwa15:00 - 15:10
Zajęcia15:10 - 17:00
Zajęcia9:00 - 11:00
Przerwa11:00 - 11:15
Zajęcia11:15 - 13:00
Obiad13:00 - 13:40
Zajęcia13:40 - 15:00
Przerwa15:00 - 15:10
Zajęcia15:10 - 16.00

Wartość inwestycji

Kontakt

Damian Puchniarz

Kierownik działu handlowego

Bartosz Bartczak

Partner biznesowy

Krzysztof Słowik

Partner biznesowy

zobacz więcej

OneStepUp Sp. z o. o.

Biuro: Al. Jerozolimskie 202

02-486 Warszawa

Biuro czynne:

Poniedziałek - Piątek

8.00 - 16.00

Używamy informacji zapisanych za pomocą plików cookies w celu zapewnienia maksymalnej wygody w korzystaniu z naszego serwisu. Rozumiem