Szkolenie: LFMEA – analiza przyczyn i skutków wad w procesach logistycznych

Opis i cel szkolenia

Metoda LFMEA (Failure Mode and Effect Analysis Procesów Logistycznych) to narzędzie zarządzania jakością wyrobów lub procesów łańcucha dostaw. Zajmuje się analizą przyczyn i skutków wad oraz projektowaniem i wdrażaniem stosownych zabezpieczeń w procesach odbioru, pakowania, transportu, wysyłki, magazynowania itp. LFMEA jest jedną z metod rodziny analiz opierających się na wspólnym modelu FMEA AIAG / VDA wyd 1:

  • DFMEA – Design FMEA – analiza przyczyn i skutków wad wyrobu,
  • PFMEA – Proces FMEA – analiza przyczyn I skutków wad procesów wytwórczych lub realizacji usług,
  • RFMEA – Reveres FMEA – analiza odwrotna FMEA – polega na weryfikacji FMEA w miejscu realizacji procesu,
  • LFMEA – Logistic FMEA – analiza przyczyn i skutków wad w procesach logistycznych,
  • MFMEA – Machine FMEA – analiza przyczyn i skutków wad działania maszyn.

Celem warsztatu jest dostarczenie uczestnikom praktycznych umiejętności analizy ryzyka procesów łańcucha dostaw, projektowania zabezpieczeń oraz doskonalenia procesów z wykorzystaniem metody Logistic – FMEA.

Korzyści dla uczestników

Uczestnicy warsztatów pozyskają:

  • Praktyczne umiejętności prowadzania analizy FMEA procesów łańcucha dostaw,
  • Świadomość korzyści wdrożenia FMEA,
  • Świadomość efektów i konsekwencji wad wyrobów za które odpowiada wadliwy process.
  • Praktyczne umiejętności analizy ryzyka poprzez prawidłowe definiowanie znaczenia wady, występowalności oraz wykrywalności,
  • Kompetencje planowania i wdrażania działań doskonalących wdrażających skuteczne zabezpieczenia ryzyk.

Uczestnicy warsztatów zapewnią Firmie:

  • Zwiększenie efektywności i poprawę wyniku biznesowego procesów łańcucha dostaw,
  • Eliminację kosztów występowania problemów w procesach łańcucha dostaw,
  • Poprawę jakości procesów logistycznych,
  • Zmniejszenie zmienności procesów łańcucha dostaw i zwiększenie ich przewidywalności.
  • Poprawę komunikacji uczestników procesów.

Metody szkolenia

  • warsztaty i ćwiczenia praktyczne
  • prezentacja multimedialna,
  • inspirująca dyskusja na przykładach,
  • studium przypadku.

Czas trwania

16 godzin dydaktycznych – 2 dni szkoleniowe

Program szkolenia

Dzień 1-2

1. Wprowadzenie do analizy ryzyka:
  • Istota i cele prowadzenia analizy LFMEA,
  • Korzyści biznesowe stosowania LFMEA,
  • Rola i miejsca LFMEA w zarządzaniu jakością I wynikiem biznesowym firmy,
  • Wykorzystanie LFMEA do zarządzania projektem,
  • Krytyczne czynniki rzutujące na efektywność i skuteczność LFMEA,
  • Zasady definiowania i priorytetyzacji ryzyk,
  • Omówienie formularza,

Uczestnicy zostaną zapoznani z istotą oceny ryzyka. Będą rozumieli jego istotę i podstawowe założenia. Poznają ograniczenia i zalety LFMEA

2. Organizacja analizy LFMEA, niezbędne zasoby I rola zespołu
3. Definiowanie procesu
  • Metody definiowania procesów łańcucha dostaw
  • Mapowanie łańcucha wartości dodanej – VSM
  • Określanie czynności procesów i ich celów,
  • Definiowanie wad,
  • Określanie znaczenia wady dla użytkownika / klienta,
  • Definiowanie parametru S – SEVERITY – Znaczenie

Warsztat praktyczny

4. Analiza przyczyn wad,
  • Warsztaty stosowania narzędzi pomocniczych:
    • Ishikawa,
    • FTA – Fault Tree Analysis,
  • Definiowanie parametru – O – Occurrence – Występowalność,
  • Warsztat praktyczny
5. Definiowanie mechanizmów kontrolnych:
  • Definiowanie kontroli
  • Definiowanie parametru – D- Detection – Kontrola,

Warsztat praktyczny,

6. Optymalizacja procesu – definiowanie planów działań i weryfikacja ich skuteczności
  • Definiowanie zabezpieczeń,
  • Określanie działań doskonalących,
  • Weryfikacja skuteczności – ponowna ocena.
7. Dokumentowanie realizacji działań.
8. Podsumowanie I zamknięcie warsztatów.

Harmonogram szkolenia

Rejestracja uczestnikówod godz. 9:40
Zajęcia10:00 - 11:00
Przerwa11:00 - 11:15
Zajęcia11:15 - 13:00
Obiad13:00 - 13:40
Zajęcia13:40 - 15:00
Przerwa15:00 - 15:10
Zajęcia15:10 - 17:00
Zajęcia9:00 - 11:00
Przerwa11:00 - 11:15
Zajęcia11:15 - 13:00
Obiad13:00 - 13:40
Zajęcia13:40 - 15.00
Przerwa15.00 - 15.10
Zajęcia15:10 - 16:00

Wartość inwestycji

Zapraszam do kontaktu w celu oszacowania wartości inwestycji dla Twojej firmy!
Mail: biuro@onestepup.pl
Telefon: 22 428 11 11

Kontakt

Mężczyzna w jasnej koszuli i ciemnej kamizelce stoi z rękoma skrzyżowanymi na piersi. Tło jest jednolite i szare. Obiekt wygląda na profesjonalnego, co sugeruje kontekst formalny lub biznesowy.
Bartosz Bartczak

Partner biznesowy

Krzysztof Słowik
Krzysztof Słowik

Partner biznesowy

Damian Puchniarz
Damian Puchniarz

Kierownik działu handlowego

dane kontaktowe

One Step Up Sp. z o. o.

Al. Jerozolimskie 202

02-486 Warszawa

Biuro czynne:

Poniedziałek - Piątek

8.00 - 16.00