Szkolenie: Work Life Balance & Vitality of Life – Wellbeing

cena netto: 1.600 zł /os
  • 13 - 14 czerwca 2024 Wrocław
Scandic Wrocław **** zapisz się
  • 17 - 18 października 2024 Warszawa
Szawa Conference | OXYGEN PARK zapisz się
  • Pobierz formularz rejestracyjny: doc pdf
  • Pobierz ofertę: pdf
One Step Up_Michał Baryło
Ekspert prowadzący

Michał Baryło

Zarządzanie stresem / Mindfulness / Wypalenie zawodowe

Przez ponad 25 lat tworzył, wdrażał, kierował i realizował projekty szkoleniowe i doradcze w wielu czołowych firmach w Polsce. Przeprowadzając ponad 4000 szkoleń. Zajęcia prowadził między innymi dla przedsiębiorstw produkcyjnych i to zarówno w przemyśle lekkim i spożywczym, jak również w przemyśle ciężkim. Oprócz tego szkolił w branży telekomunikacyjnej, a także firmy logistyczne, banki, organizacje […]

Opis i cel szkolenia

Program dbałości o dobrostan organizacji, którą stanowią ludzie pod nazwą „WORK LIFE BALANCE & Vitality of Life” to być może modne i używane hasła, a za sprawą artykułów stały się tematem wielu dyskusji i działań w organizacjach.

Bez względu na inicjatywę wynikają one z rzeczywistych potrzeb utrzymania równowagi i poczucia szczęścia, co przekłada się na dojrzałe działania. Równowaga to zarówno możliwości organizmu ludzkiego do wysiłku, czy to intelektualnego, czy fizycznego w pracy, jak również życie osobiste, w ramach którego ważny jest i odpoczynek, oraz relacje i rozwój. Ta druga część bywa jednak pomijana, jako mniej istotna część życia, są to sprawy, które teoretycznie mogą zaczekać na dogodny moment, a szczęście jest często bliżej niż myślimy. „Czy lepiej zostać dwie godziny dłużej w pracy, czy zostawić wszystko i iść do domu?” – niejednokrotnie pracownik zadaje sobie to pytanie. Okazuje się, że dobrze zrównoważony odpoczynek i praca przynoszą lepsze efekty, niż próby sprawienia, że organizm pracuje ponad siły. Korzyści z utrzymywanej równowagi wpływają wprost na efektywność i motywację pracowników, a to przekłada się na rezultaty organizacji, w której oni pracują. 

Wystarczy przyjrzeć się kilku obszarom życia i odbudować swój dobrostan w zakresie:
  • fizyczności,
  • psychologii,
  • mentalności i duchowej energii,
  • rozwoju,
  • biznesu i finansów
  • oraz relacji.

Korzyści dla uczestników

Szkolenie jest sposobem na przekonanie się, jak sprawić, żeby życie, a w nim i praca, i relacje, i zdrowie, i satysfakcja są możliwe do osiągnięcia wprowadzając nieznaczne zmiany w codziennym rytmie dnia.

Zajęcia przede wszystkim uwypuklają błędne przekonania, które często nas gubią, że więcej i szybciej oznacza lepiej.  Korzyścią jest uświadomienie sobie konsekwencji ulegania własnym, często niezdrowym nawykom oraz czasami niewysłowionej presji otoczenia na nasze zachowanie. Tymczasem uczestnicy zdobywają wiedzę do układania dnia i tygodnia, a czasem i życia zgodnie z rytmem biologicznym i możliwościami, jakie w nawale obowiązków umykają naszej uwadze.

Dzięki takim zajęciom uczestnik uświadamia sobie, co w życiu jest ważne i jak harmonijnie może to osiągać.

Zdobyta wiedza i umiejętności z pewnością przydadzą się zarówno w życiu zawodowym, ale też i prywatnym, a najważniejsze przyniosą zauważalną korzyść środowisku, w którym żyje i pracuje człowiek. Przełożenie się efektów równowagi i dobrostanu jednostek, zespołów, komórek i działów na jakość biznesu jest nieoceniona, co pokazują obserwacje i badania. Uczestnicy uzupełniają wiedzę na temat budowania, wdrażania i promowania programów, projektów i działań zwiększających dobrostan i bezpieczeństwo psychologiczne pracowników.

Biorący udział w szkoleniu zdobywają zdolność wiedzę, jak rozpoznawać pierwsze symptomy wypalenia zawodowego, a także oznak problemów ze zdrowiem psychicznym bezpośrednio od psychologa i psychoterapeuty. Poznanie sposobów wspierania kadry menedżerskiej i pracowniczej o w obszarze dobrostanu, zdrowia psychicznego i bezpieczeństwa psychologicznego.

Metody szkolenia

W ramach warsztatu stosujemy m.in.:
  • Po pierwsze: Case study – analiza przypadków (zaproponowanych w ramach zajęć oraz osobistych uczestników)
  • Po drugie: Zadania – angażujące w procesy społeczne i własne nawyki w celu omówienia wniosków
  • Po trzecie: Ćwiczenia – wybranych technik zarówno w wersji papierowej, jak i werbalnej
  • Po czwarte: Mini-wykład podparty przykładami
  • Po piąte: Prezentacja włącznie z fragmentami filmów
  • Po szóste: Dyskusja moderowana
  • Po siódme: Scenki symulacyjne
  • Oraz: Plan działań – przygotowywany w ramach programu przez uczestników

Czas trwania

16 godzin dydaktycznych – 2 dni szkoleniowe

Program szkolenia

Dzień 1

1. Work Life Balance i kolejny poziom Vitality of Life oraz Wellbeing – skąd się wzięły tematy?
  • wprowadzenie
  • co i jak robią już niektóre firmy
  • podobieństwa i różnice z innymi programami ceniącymi dobrostan człowieka
  • najczęstsze błędy przy wdrażaniu rozwiązań wellbeingowych i jak ich uniknąć
  • analiza dobrych praktyk WLB, WLI oraz wellbeingowych
2. Obszary życia potrzebne do zachowania równowagi, szczęścia i wzrostu, a przede wszystkim do zaplanowania działań:
  • równowaga fizyczna
  • harmonia umysłu
  • psychologia i rozwój
  • energia mentalna – duchowość
  • relacje
  • biznes i benefity materialne
3. Rola kadry menedżerskiej w kształtowaniu wizji zdrowia i zrównoważonej efektywności
  • identyfikacja kpi i planowanie 2 ścieżek osiągnięcia celu
  • realność stawianych celów – a inercja komunikacyjno- organizacyjna
  • bariery w organizacji w zarządzeniu nowym stylem efektywnej i zbilansowanej pracy
  • analiza przyczynowo – skutkowej rekonstrukcji celów w programie dobrostanu organizacji Work Life Balance & Vitality of Life
4. Weryfikacja naturalnego rytmu dnia – perspektywa członka organizacji
  • analiza własna – diagram
  • wpływ otoczenia na nienaturalne zmiany w planie
  • podejście japońskie – kultura odpoczynku w pracy
  • kultura organizacji kreatywnych – jak wyzwalać potencjał ludzi i poczucie odpowiedzialności z zachowaniem dobrostanu?
5. „Moje indywidualne sterowniki” – rozpoznanie co kształtuje temperament i podejście do celu oraz motywację
  • autodiagnoza
  • porównanie wyników na zasadzie: każdy behawior ma swoją przyczynę i skutek
  • czy potrafimy wykreować pozytywny plan działań oparty na nowoczesnych wzorcach
  • stawianie osobistych celów – czy metoda „smart” lub „grow” są nadal aktualne?
  • analiza przykładowych case study
  • dobrostan organizacji Work Life Balance & Vitality of Life – korekta dotychczasowych podejść i budzenia pro aktywności
6. Metody zarządzania sobą w czasie – co dotychczas stosowaliśmy, a co wymaga ponownej weryfikacji?
  • zadanie w oparciu o studium przypadku – najczęstsze błędy popełniane w natłoku zajęć
  • wymiana doświadczeń w oparciu znane modele zarządzania sobą w czasie
  • Eisenhower – priorytety a ich zmienność w czasie
  • model porządkowania zadań dla siebie i innych
  • zasada „pareto”
  • przygotowanie do projektu wg. metody „Gantta”
7. Zarządzanie projektowe z uwzględnieniem Work Life Balance & Vitality of Life
  • organizacją
  • działaniami
  • ludźmi
  • sobą
8. Zabawa umysłowa – jak optymalnie zarządzić zadaniem
  • wyciąganie wniosków do przyszłych złożonych zadań
  • koncentracja na zadaniu a efekt przemęczenia
  • przerwy i udany odpoczynek
  • metody Mindfulness i trening umysłu zastosowane do lepszego zarządzenia pamięcią w rzeczywistym czasie

Dzień 2

1. Energia życiowa a energia dnia
  • analiza dnia w oparciu o wielorakość działań
  • gdzie najbardziej ucieka nam energia?
  • odzyskiwanie „mocy” – metody i techniki wzbudzania energii i kumulowania jej w praktyce
  • siła płynąca z codziennych zadań – jak działać na układ nagród w mózgu
2. Zmiana nawyków – plan działań prożyciowych vol
  • najczęstsze zdarzenia i incydenty
  • sposób myślenia o sobie – efektywny trening na początek i koniec dnia
  • uporządkowany czy elastyczny plan działań dla swojego zdrowia?
  • mierzenie postępów w odniesieniu do planu liniowego
3. Nasze centrum – a niezaspokojone potrzeby
  • centrum wg. Stephena R. Covey’a
  • centrum wartości życiowych – obserwacja “chcę-muszą” we własnym sposobie myślenia
  • budowanie relacji w oparciu o wartości i ich wpływa na postawę równoważną
4. Techniki i praktyki zdrowia umsłowo-fizycznego
  • techniki dalekowschodnie, a nowości świata zachodu
  • 5 minut treningu dla mojego umysłu każdego dnia – dlaczego tak trudno dotrzymać sobie to postanowienie?
  • szybkość działania a trening uważności – czy reakcja może być błyskawiczna?
  • kiedy możemy działać spontanicznie i szybko, a kiedy potrzebujemy rozwagi i czasu?
5. Praktyka własna
  • początek dnia – pozytywny starter – ćwiczenia mimiczne twarzy
  • herbata / posiłki / fizjologia – potrzebne przerwy
  • ćwiczenia – praca własna
  • przerwy dla umysłu – częstotliwości pracy mózgu, skąd wynika potrzeba zmiany
  • układ limbiczny – jak pozytywnie zadbać o swoje emocje i zachowując dobre relacje z otoczeniem
  • siła własnego autoprogramowania – trening metodą „SILVY”
  • Afirmacje wg. Louis Hey
6. Trening redukcji stresu i relaksacji do praktycznego wykorzystania
  • systemy redukujące napięcia psychofizyczne – ćwiczenia do zastosowania
  • „oddech dnia” – innymi słowy błyskawiczna relaksacja i poprawa kondycji w biurze
  • praktyka własnego ciała – joga i Mindfullnes -uwalnianie stanów emocjonalnych
  • pragmatyczny trening autosugestii stosowanej
7. Rozwijanie umiejętności koncentracji i budowania silnej samooceny w komórkach organizacji
  • trening uważności i wykorzystanie afirmacji w praktyce dnia dla siebie i zespołu
  • budowanie samooceny w oparciu o bilans sukcesów i niespełnionych oczekiwań
  • transformowanie negatywnych ocen własnych na efektywny plan działań
  • praktyka umysłu rzeczywistego – „tu i teraz” ćwiczenia osobiste
  • transferowanie dobrostanu indywidualnego Work Life Balance & Vitality of Life na dobrostan organizacji, finanse i rozwój biznesu
8. Wsparcie dla biznesu
  • zdrowie psychologiczne wyrażone w statystykach
  • czynniki, które mają istotny wpływ na zdrowie psychiczne i bezpieczeństwo psychologiczne
  • kreowanie kultury bezpieczeństwa psychologicznego w organizacji
  • profilaktyka zdrowia psychicznego w strategii i na co dzień
  • rozpoznawanie symptomów wypalenia zawodowego i oznak problemów ze zdrowiem psychicznym
  • programy takie jak employer & employee Assistance
  • rodzaje wsparcia przełożonych i pracowników w sytuacjach kryzysowych
  • sposoby jak przygotowywać programy interwencyjne dla pracowników?
9. Panel podsumowujący
  • model “PERMA” psychologa Martina Seligmana
  • model „4C” w oparciu o pracę specjalistów Jamesa Loehra oraz Petera Clougha
  • model “Gamma Q12” instytutu gellupa
  • debata z uczestnikami
  • podsumowanie i przygotowanie do planu działania
  • na zakończenie sesja pytań i odpowiedzi

Harmonogram szkolenia

Rejestracja uczestnikówod godz. 9:40
Zajęcia10:00 - 11:00
Przerwa11:00 - 11:15
Zajęcia11:15 - 13:00
Obiad13:00 - 13:40
Zajęcia13:40 - 15:00
Przerwa15:00 - 15:10
Zajęcia15:10 - 17:00
Zajęcia9:00 - 11:00
Przerwa11:00 - 11:15
Zajęcia11:15 - 13:00
Obiad13:00 - 13:40
Zajęcia13:40 - 15:00
Przerwa15:00 - 15:10
Zajęcia15:10 - 16.00

Wartość inwestycji

Cena udziału w szkoleniu Wellbeing i mental health wynosi 1.600 zł + 23%VAT

Cena szkolenia: dotyczy udziału 1 osoby i zawiera: udział w zajęciach, komplet materiałów, certyfikat ukończenia kursu, możliwość indywidualnych konsultacji podczas szkolenia, przerwy kawowe oraz obiady.

Warunkiem uczestnictwa w szkoleniu: jest przesłanie do nas formularza zgłoszenia na e-mail lub on-line

W przypadku jednostek finansujących udział w szkoleniu w minimum 70% lub w całości ze środków publicznych stawka podatku VAT podlega ZWOLNIENIU. W tym celu należy uzupełnić i przesłać podpisane oświadczenie.

wzór oświadczenia
  • 13 - 14 czerwca 2024 Wrocław
Scandic Wrocław **** zapisz się
  • 17 - 18 października 2024 Warszawa
Szawa Conference | OXYGEN PARK zapisz się
  • Pobierz formularz rejestracyjny: doc pdf
  • Pobierz ofertę: pdf

Kontakt

Bartosz Bartczak

Partner biznesowy

Krzysztof Słowik

Partner biznesowy

Damian Puchniarz

Kierownik działu handlowego

zobacz więcej

One Step Up Sp. z o. o.

Al. Jerozolimskie 202

02-486 Warszawa

Biuro czynne:

Poniedziałek - Piątek

8.00 - 16.00