Program dbałości o dobrostan organizacji, którą stanowią ludzie pod nazwą „WORK LIFE BALANCE & Vitality of Life” to być może modne i używane hasła, a za sprawą artykułów stały się tematem wielu dyskusji i działań w organizacjach.
Bez względu na inicjatywę wynikają one z rzeczywistych potrzeb utrzymania równowagi i poczucia szczęścia, co przekłada się na dojrzałe działania. Równowaga to zarówno możliwości organizmu ludzkiego do wysiłku, czy to intelektualnego, czy fizycznego w pracy, jak również życie osobiste, w ramach którego ważny jest i odpoczynek, oraz relacje i rozwój. Ta druga część bywa jednak pomijana, jako mniej istotna część życia, są to sprawy, które teoretycznie mogą zaczekać na dogodny moment, a szczęście jest często bliżej niż myślimy. „Czy lepiej zostać dwie godziny dłużej w pracy, czy zostawić wszystko i iść do domu?” – niejednokrotnie pracownik zadaje sobie to pytanie. Okazuje się, że dobrze zrównoważony odpoczynek i praca przynoszą lepsze efekty, niż próby sprawienia, że organizm pracuje ponad siły. Korzyści z utrzymywanej równowagi wpływają wprost na efektywność i motywację pracowników, a to przekłada się na rezultaty organizacji, w której oni pracują.
Wystarczy przyjrzeć się kilku obszarom życia i odbudować swój dobrostan w zakresie:
- fizyczności,
- psychologii,
- mentalności i duchowej energii,
- rozwoju,
- biznesu i finansów
- oraz relacji.