Szkolenie ONLINE: Warunki handlowe INCOTERMS 2020 w praktyce

cena netto: 800 zł /os
  • 7 kwietnia 2025 ONLINE
Video Conference Rooms zapisz się
  • 9 czerwca 2025 ONLINE
Video Conference Rooms zapisz się
  • Pobierz formularz rejestracyjny: doc pdf
  • Pobierz ofertę: pdf

Opis i cel szkolenia

Warunki handlowe INCOTERMS 2020 nie są przepisami prawa, ale zwyczajami handlowymi, a konkretnie zasadami, które poprzez precyzyjne określenie zadań, kosztów i ryzyka związanego z dostawą towarów pozwala na unikanie kosztownych nieporozumień między przedsiębiorcami.

Ich znajomość jest niezbędna dla handlowców, logistyków a także dla spedytorów obsługujących międzynarodowe, ale także krajowe transakcje handlowe.

Podczas szkolenia zostaną dokładnie omówione warunki handlowe INCOTERMS 2020 warunki dostaw oraz różnice między INCOTERMS 2010.

 

Zapraszamy do zapoznania się również ze szkoleniem Reklamacje i dochodzenie roszczeń w transporcie

Zobacz opinię uczestnika

Korzyści dla uczestników

  • będziesz potrafił dokonać wyboru prawidłowej reguły Incoterms 2020 z uwzględnieniem specyfiki towaru i gałęzi transportu.
  • poznasz klasyfikację reguł i nową terminologię.
  • uzupełnisz lub wzbogacisz wiedzę o ryzykach i typowych błędach przy złej interpretacji przejmowania kosztów transportu i odpowiedzialności.
  • poznasz przykłady z życia wzięte i sprawy sporne.

Metody szkolenia

  • Prezentacja multimedialna
  • Case study
  • Dyskusja
  • Ćwiczenia grupowe

Czas trwania

5-6 godzin – 1 dzień szkoleniowy

Program szkolenia

Dzień 1

1. Warunki handlowe INCOTERMS 2020 – pojęcia podstawowe:
  • czy jest obowiązek stosowania Warunków Handlowych INCOTERMS®
  • co regulują a czego nie regulują INCOTERMS®2020
  • czym jest „ryzyko” w dostawie
  • co oznacza „termin dostawy”
  • obowiązek dokonania odprawy celnej eksportowej (export)/importowej
  • reklamacje z tytułu umowy sprzedaży a reklamacje z tytułu umowy o przewóz (uszkodzenie, ubytek, utrata towaru w transporcie, opóźnienie w dostawie)
  • możliwe modyfikacje formuł INCOTREMS®
  • reklamacja z tytułu szkody w przewozie, kto jest uprawniony do ich składania
    i czy wynika to z INCOTERMS® czy z innych przepisów?
  • czy można używać poprzednich wersji INCOTERMS® (np. INCOTERMS®2010 albo starszych) a jak z już zawartymi umowami?
2. Podstawowe zmiany w wersji INCOTERMS®2020 w porównaniu z wersją INCOTERMS®2010 – co nowego a co pozostaje.
  • jak rozpoznać czy jest to wersja 2020 czy jeszcze 2010?
  • rozszerzony wstęp i aktualizacja not wyjaśniających
  • nowy układ artykułów (zmiany raczej techniczne, układ bardziej czytelny)
  • zmiana inicjałów z DAT na DPU (delivery at place unloaded)
  • konosament “on board” przy warunkach FCA
  • zmiany w zakresie ubezpieczeń: CIP I CIF
  • sytuacja użycia własnych środków przewozu przy FCA, DAP, DPU, DDP
  • włączenie wymogów związanych z bezpieczeństwem w zakresie obowiązków dotyczących przewozu i kosztów (A4/B4 I A9/B9)
3. Omówienie poszczególnych formuł – jak je stosować prawidłowo: zalecenia i przeciwskazania
  • Reguły dla wszystkich środków i gałęzi transportu: EXW EX Works (… named place), FCA Free Carrier (… named place), CPT Carriage PaidTo (… named place of destination), CIP Carriage Insurance Paid To (… named place of destination), DAP Delivered At Place (… named place of destination), DPU Delivery at Place Unloaded (… named place of destination), DDP Delivered Duty Paid (… named place of destination),
  • Ubezpieczenia CARGO w CIF i CIP – w pozostałych formułach „ubezpiecza ten co ma w tym interes” – co o ubezpieczeniu handlowiec/logistyk powinien obowiązkowo wiedzieć.
  • Reguły dla transportu morskiego i wodnego śródlądowego
  • Transport morski: odpowiedzialność przewoźnika morskiego, rola i znaczenie Konosamentu (B/L), co to jest morski list przewozowy i kiedy stosować zamiast B/L, demurrage, detention, … FAS Free Alonside Ship (…named port ofshipment), FOB Free On Board (… named port of shipment), CFR Cost and Freight (… named port of destination), CIF Cost Insurance Freight (…named port of destination)
4. TOP10, czyli najczęściej popełniane błędy przy stosowaniu Warunków Handlowych INCOTERMS®
  • czemu zasadniczo nie zaleca się stosowania FAS, FOB, CFR i CIF – do sytuacji, gdy przewóz towaru następuje w kontenerze, chociaż te formuły dotyczą transportu morskiego… a jeżeli nie te formuły to jakie?
  • uzgodnienie warunków handlowych, ale bez podania wersji INCOTERMS® a potem dopisywanie ich na dokumentach handlowych i transportowych
  • dlaczego EXW należy stosować wyjątkowo rzadko,
  • nadużywanie DDP
  • powszechnie błędne interpretowanie terminu dostawy przy warunkach z grupy „C”
  • inne, możliwe błędy przy stosowaniu aktualnej wersji INCOTERMS®2020
5. Zalecenie
  • kiedy stosować daną formułę INCOTERMS®, przykłady praktyczne
6. Dyskusja, pytania

Harmonogram szkolenia

Rejestracja uczestnikówod godz. 9:40
Zajęcia10:00 - 11:00
Przerwa11:00 - 11:15
Zajęcia11:15 - 13:00
Przerwa13:00 - 13:30
Zajęcia13:30 - 15:00/15:30

Wartość inwestycji

Cena udziału w szkoleniu wynosi 800 zł + 23%VAT

Cena szkolenia: dotyczy udziału 1 osoby i zawiera: udział w zajęciach, komplet materiałów, certyfikat ukończenia szkolenia w formacie pdf., możliwość indywidualnych konsultacji podczas szkolenia.

Warunkiem uczestnictwa w szkoleniu: jest przesłanie do nas formularza zgłoszenia na e-mail lub on-line

Dla jednostek finansujących udział w szkoleniu w minimum 70% lub w całości ze środków publicznych stawka podatku VAT podlega ZWOLNIENIU. W tym celu należy uzupełnić i przesłać podpisane oświadczenie.

wzór oświadczenia

 

  • 7 kwietnia 2025 ONLINE
Video Conference Rooms zapisz się
  • 9 czerwca 2025 ONLINE
Video Conference Rooms zapisz się
  • Pobierz formularz rejestracyjny: doc pdf
  • Pobierz ofertę: pdf

Kontakt

Bartosz Bartczak

Partner biznesowy

Krzysztof Słowik

Partner biznesowy

Damian Puchniarz

Kierownik działu handlowego

zobacz więcej

One Step Up Sp. z o. o.

Al. Jerozolimskie 202

02-486 Warszawa

Biuro czynne:

Poniedziałek - Piątek

8.00 - 16.00