Warsztat kierowniczy dla liderów produkcji

Opis i cel szkolenia

Zarządzanie zespołem produkcyjnym często powierzane jest menadżerom niższego szczebla (liderom, mistrzom i brygadzistom), my chcemy dać im narzędzia dzięki, którym będą potrafili to robić w sprawny i efektywny sposób. 

Cele szkolenia:

  • zwiększanie motywacji indywidualnej i zespołowej, (kluczowa rola kierownika)
  • rozwój kompetencji własnych i współpracowników, (obszary doskonalenie indywidualnego autodiagnoza)
  • kształtowanie pro – aktywnej postawy wobec problemów, samodzielność i odpowiedzialność w obszarze pracy (delegowanie uprawnień i odpowiedzialności )
  • wypracowanie konstruktywnych propozycji zmian – doskonalenie w zakresie: środowiska, metod, narzędzi/maszyn, sposobu zarządzania, postaw i zachowań podwładnych (Diagram Ishikawy) w obszarze funkcjonowania zawodowego
  • kształtowanie umiejętności zarządzania zespołem (z uwzględnieniem specyfiki firmy)
  • kształtowanie i doskonalenie kompetencji komunikacyjnych, (w podstawowym zakresie)
  • podnoszenie efektywności grupowych form pracy,(np. rozwiązywanie problemów)
Zobacz terminy szkolenia otwartego

leadership

leadership

Korzyści dla uczestników

  • pobudzenie do samodoskonalenia oraz przekazywania wiedzy i umiejętności podwładnym
  • rozwój umiejętności zarządzania zespołem i delegowania zadań
  • polepszenia komunikacji, skuteczne motywowanie podwładnych
  • poznanie mocnych i słabych stron jako przełożonego
  • wzrost efektywności pracy

Metody szkolenia

Forma zajęć: wykładowo – warsztatowa z wykorzystaniem m.in. następujących metod szkoleniowych: dyskusje moderowane, praca w podgrupach, praca indywidualna, mini wykłady, pogadanka, mapy myśli, demonstracja, metafora, kwestionariusz osobowy, ćwiczenia i omówienia ćwiczeń.

Czas trwania

2 dni szkoleniowe – 16 godzin dydaktycznych

Program szkolenia

Dzień 1

1. ROLA I ZADANIA LIDERA:

  • czym powinna zajmować się osoba zarządzająca ludźmi a czym w praktyce się zajmuje? Zakres obowiązków lidera produkcji, uświadomienie zadań i odpowiedzialności
  • podstawowe umiejętności w zakresie kierowania zespołem

2. IDEALNY LIDER – KIEROWANIE

  • jakich cech osobowości i charakteru oczekuje się od „Idealnego Lidera”? – wspólne tworzenie „Ideału”
  • pobudzenie samoświadomości i samodoskonalenia, analiza swoich mocnych i słabych stron w kierowaniu zespołem produkcyjnym
  • kryteria wyboru lidera zespołu produkcyjnego
  • planowanie pracy, wyznaczanie kierunków, celów i zadań liderom oraz samoorganizacja w pracy lidera
  • motywowanie i konstruktywna informacja zwrotna

3. SKUTECZNA KOMUNIKACJA JAKO NARZĘDZIE KIEROWANIA:

  • narzędzia skutecznej komunikacji interpersonalnej
  • komunikacja niewerbalna i jej znaczenie w procesie komunikacji
  • umiejętność aktywnego słuchania w kierowaniu zespołem
  • bariery komunikacyjne i sposoby ich przezwyciężania
  • aktywne słuchanie – ćwiczenia

4. PSYCHOLOGICZNE ASPEKTY W KOMUNIKACJI:

  • efektywna komunikacja, charakterystyka
  • komunikacja jednostronna – dlaczego nie przynosi efektów?
  • elementy technik wywierania wpływu w procesie komunikacji, komunikacja „JA”, „PARAFRAZA”
  • zachowania asertywne, uległe oraz agresywne oraz konsekwencje wyboru

Dzień 2

5. NARODZINY ZESPOŁU – ANALIZA CHARAKTERÓW, ELEMENTY WSPÓŁPRACY W ZESPOLE

  • konstruktywna krytyka jako podstawowe narzędzie w rękach kierownika zespołu
  • elementy współpracy w zespole
  • radzenie sobie z sytuacjami stresującymi oraz konfliktami w zespole

6. SKUTECZNE MOTYWOWANIE

  • funkcja lidera – jak dodatkowe obowiązki zamienić na prestiż?
  • korzyści płynące z pełnionej funkcji
  • niefinansowe narzędzia motywacji członków zespołu, m.in. pochwała, konstruktywna krytyka, komunikacja
  • „wczoraj kolega – dzisiaj szef” – czyli jak sobie radzić w nowej funkcji?

7. METODY BUDOWANIA AUTORYTETU:

  • podstawowe czynniki budujące autorytet
  • autorytet funkcji, wiedzy i osobowości
  • co decyduje o tym, że ludzie oceniają mnie jako dobrego lub złego szefa?

8. ORGANIZACJA PRACY – ZARZĄDZANIE SOBĄ I PRACOWNIKAMI W CZASIE:

  • organizacja efektywnych zebrań, wymiana doświadczeń z pozostałymi liderami
  • perspektywa planowania – ustalenie i weryfikacja celów działania
  • proces delegowania zadań
  • informacja zwrotna, „konstruktywna kanapka krytyki”, „sztuka wyznaczania granic”
  • umiejętności radzenia sobie z sytuacjami stresującymi i konfliktowymi
  • wspieranie rozwoju kompetencji zespołu, czyli jak Lider może rozwijać swój zespół?

 

Copyright 2023 by One Step Up Sp. z o.o. All Rights Reserverd. (LK)

Harmonogram szkolenia

Rejestracja uczestnikówod godz. 9:40
Zajęcia10:00 - 11:00
Przerwa11:00 - 11:15
Zajęcia11:15 - 13:00
Obiad13:00 - 13:40
Zajęcia13:40 - 15:00
Przerwa15:00 - 15:10
Zajęcia15:10 - 17:00
Zajęcia9:00 - 11:00
Przerwa11:00 - 11:15
Zajęcia11:15 - 13:00
Obiad13:00 - 13:40
Zajęcia13:40 - 15.00
Przerwa15.00 - 15.10
Zajęcia15:10 - 16:00

Wartość inwestycji

Zapraszam do kontaktu w celu oszacowania wartości inwestycji dla Twojej firmy!
Mail: biuro@onestepup.pl
Telefon: 22 428 11 11

Kontakt

Bartosz Bartczak

Partner biznesowy

Krzysztof Słowik

Partner biznesowy

Damian Puchniarz

Kierownik działu handlowego

zobacz więcej

One Step Up Sp. z o. o.

Al. Jerozolimskie 202

02-486 Warszawa

Biuro czynne:

Poniedziałek - Piątek

8.00 - 16.00