Szkolenie: TWI – Training Within Industry – prowadzenie szkoleń stanowiskowych

Opis i cel szkolenia

Doświadczenia związane z identyfikacją przyczyn źródłowych problemów wskazują, że jedną z kluczowych przyczyn jest brak kompetencji pracowników. Pracownik czegoś nie zrobił, bo nie umiał, zapomniał, nie miał praktyki, … Problem ten nasila się w związku z dużą rotacją pracowników, wynikającej z emigracji, braku dostępnych kompetentnych pracowników na rynku pracy, sytuacji Covidowej czy też podkupywania pracowników przez konkurencyjne firmy. Sytuacja ta stawia, przed każdą firmą, której zależy na konkurencyjności, wyzwanie zbudowania efektywnego, szybkiego i niezawodnego systemu szkolenia pracownika, przygotowania go do wykonywania pracy standaryzowanej.

Odpowiedzią na te wyzwania jest System TWI (Training Within Industry) stworzony przez Williama Edwardsa Deminga i rozwinięty przez Toyotę w ramach Toyota Production System.

TWI jest programem rozwoju umiejętności przełożonych (brygadzistów, mistrzów, liderów, kierowników itp.) w zakresie Instruowania Pracowników (IP), budowania dobrych Relacji z Pracownikami (RP), doskonalenia Metod Pracy (MP) oraz zapewnienia Bezpieczeństwa Pracy (BP).

Celem warsztatów pozyskanie przez uczestników praktycznych umiejętności przygotowania i prowadzenia szkoleń pracowników na stanowisku pracy oraz doskonalenia ich kompetencji, gwarantujących wytwarzanie produktów odpowiedniej jakości w odpowiednim czasie i ilości.

Korzyści dla uczestników

W trakcie warsztatów uczestnicy:

  • zdobędą podstawowe informacje na temat tego czym jest TWI i dla czego jest ważny,
  • przedyskutują dla czego TWI jest ważne dla nich osobiście,
  • zdobędą praktyczne kompetencje przygotowania szkolenia, instruowania pracowników, doskonalenia metod pracy oraz budowy dobrych relacji w zespole,
  • nauczą się przekazywać wiedzę, i swoje bezcennego doświadczenia dzięki czemu umocnią swój autorytet,
  • pozyskają niezbędną wiedzę by standaryzować i doskonalić swoje procesy.

Efekty po warsztacie

  • Skrócenie czasu wprowadzenia pracownika do samodzielnej realizacji zadań na stanowisku,
  • Zwiększenie efektywności procesu produkcyjnego oraz zmniejszenie ilości braków,
  • Poprawa relacji pomiędzy Liderem a zespołem,
  • Zbudowanie autorytetu i pozycji Liderów w oczach szeregowych pracowników, budowania z nimi dobrych relacji
  • Zwiększenie świadomości szeregowych pracowników,

Czas trwania

2 dni szkoleniowe – 16 godzin dydaktycznych

Program szkolenia

Dzień 1 i 2

1. Rozpoczęcie warsztatu:
  • przedstawienie celu warsztatu, agendy oraz zasad prowadzenia warsztatu,
  • przedstawienie uczestników i prowadzącego,
  • omówienie kontekstu biznesowego systemu prowadzenia szkoleń TWI oraz jego znaczenie dla spełnienia standardów IATF16949, ISO 9001 oraz Specyficznych wymagań Klienta,
  • przedstawienie historii TWI – geneza powstania,
  • główne elementy Programu TWI,
  • ludzie w systemie TWI – rola – instruktora TWI,
  • kluczowe kompetencje instruktora TWI.
  • Warsztat praktyczny:
    • Role szkoleniowe liderów – Czego oczekujemy od osoby szkolącej?
    • Ocena kompetencji szkoleniowych uczestników warsztatów.
2. Instruowanie pracowników (Job Instructions):
  • Etapy przygotowania pracownika do samodzielnej pracy na stanowisku,
  • Dla czego szkolenia są nieefektywne?
  • „Standardowe metody instruowania”,
  • etapy prowadzenia szkoleń i instruktarzy,
  • umiejętność czytania i wykorzystanie w szkoleniu standardów, instrukcji pracy,
  • opracowanie Podziału Pracy,
  • wybór czasu i przygotowanie stanowiska do szkolenia,
  • błędy, które popełniamy w trakcie prowadzenia instruktażu – zadanie symulacyjne,
  • radzenie sobie z błędami
  • Warsztat praktyczny:
    • Przygotowanie do warsztatu
    • Przeprowadzenie szkolenia
    • Omówienie wyników szkolenia
3. Standaryzacja w służbie TWI i bezpieczeństwa pracy
  • Cztery kroki metody TWI BP – Bezpieczeństwo Pracy,
  • Jak tworzyć standardy by szkolenie było bardziej efektywne?
  • Jak stworzyć standardy by praca była bezpieczna?
  • Warsztat praktyczny:
    • Analiza wybranych standardów,
    • Określenie czego w standardach nie ma a co powinno być zapisane inaczej zapisane,
    • Opracowanie standardu,
  • Zasady opracowania dobrych standardów
4. Rozwiązywania problemów z pracownikami dzięki budowaniu relacji w zespole (Job Relations)
  • Identyfikacja typowych problemów z pracownikami i ich źródeł
  • Sztuka budowania autorytetu Lidera,
  • Zasady pracy z zespołem,
  • Motywacja pracowników,
  • Budowanie dobrych relacji z pracownikami,
  • Metoda Czterech Kroków w rozwiązywaniu problemów z pracownikami,
  • Metody zapobiegania problemom w relacjach pracowniczych.
  • Efektywna komunikacja interpersonalna w zespole
  • Prowadzenie trudnych rozmów
  • Warsztat praktyczny:
    • Analiza przypadku,
    • Planowanie reakcji na problem
    • Wdrażanie planu w działanie.

Wartość inwestycji

Zapraszam do kontaktu w celu oszacowania wartości inwestycji dla Twojej firmy!
Mail: biuro@onestepup.pl
Telefon: 22 428 11 11

Kontakt

Bartosz Bartczak

Partner biznesowy

Krzysztof Słowik

Partner biznesowy

Damian Puchniarz

Kierownik działu handlowego

zobacz więcej

One Step Up Sp. z o. o.

Al. Jerozolimskie 202

02-486 Warszawa

Biuro czynne:

Poniedziałek - Piątek

8.00 - 16.00