Doświadczenia związane z identyfikacją przyczyn źródłowych problemów wskazują, że jedną z kluczowych przyczyn jest brak kompetencji pracowników. Pracownik czegoś nie zrobił, bo nie umiał, zapomniał, nie miał praktyki, … Problem ten nasila się w związku z dużą rotacją pracowników, wynikającej z emigracji, braku dostępnych kompetentnych pracowników na rynku pracy, sytuacji Covidowej czy też podkupywania pracowników przez konkurencyjne firmy. Sytuacja ta stawia, przed każdą firmą, której zależy na konkurencyjności, wyzwanie zbudowania efektywnego, szybkiego i niezawodnego systemu szkolenia pracownika, przygotowania go do wykonywania pracy standaryzowanej.
Odpowiedzią na te wyzwania jest System TWI (Training Within Industry) stworzony przez Williama Edwardsa Deminga i rozwinięty przez Toyotę w ramach Toyota Production System.
TWI jest programem rozwoju umiejętności przełożonych (brygadzistów, mistrzów, liderów, kierowników itp.) w zakresie Instruowania Pracowników (IP), budowania dobrych Relacji z Pracownikami (RP), doskonalenia Metod Pracy (MP) oraz zapewnienia Bezpieczeństwa Pracy (BP).
Celem warsztatów pozyskanie przez uczestników praktycznych umiejętności przygotowania i prowadzenia szkoleń pracowników na stanowisku pracy oraz doskonalenia ich kompetencji, gwarantujących wytwarzanie produktów odpowiedniej jakości w odpowiednim czasie i ilości.