Szkolenie: Trening efektywnej komunikacji, asertywności i budowania współpracy w środowisku biznesowym

cena netto: 1.650 zł /os
  • 20 - 21 marca 2025 Wrocław
Scandic Wrocław **** zapisz się
  • 9 - 10 czerwca 2025 Poznań
Hotel Altus Poznań Old Town *** zapisz się
  • 22 - 23 września 2025 Kraków
Krowodrza **** Centrum Konferencyjno-Hotelowe zapisz się
  • Pobierz formularz rejestracyjny: doc pdf
  • Pobierz ofertę: file
Ekspert prowadzący

Marta Miechowicz

Sprzedaż / Obsługa Klienta / Zarządzanie czasem/ Komunikacja/ Autoprezentacja

Absolwentka Wydziału Psychologii Społecznej Szkoły Wyższej Psychologii Społecznej w Warszawie, specjalizacja: Zarządzanie zasobami ludzkimi, Rekrutacja i Selekcja Pracowników, Psychoedukacja – praca metodami aktywnymi, Trening i Warsztat Psychologiczny. Prowadziła badania nad zwiększeniem efektywności szkoleń wg badań Richarda Feldera i Barbary Soloman nad stylami uczenia się. Absolwentka Szkoły Treningu i Warsztatu Psychologicznego Ośrodka Pomocy i Edukacji Psychologicznej […]

Opis i cel szkolenia

Szkolenie skierowane jest do wszystkich osób zainteresowanych poprawą komunikacji i współpracy w zespole. W ramach zajęć przedstawimy kilka narzędzi do stosowania w codziennym życiu i pracy zawodowej.

Szkolenie pozwoli uczestnikom zdobyć umiejętność efektywnego porozumiewania się z innymi, zdiagnozować własne sposoby komunikacji i świadomie wykorzystywać własne zasoby oraz udoskonalić umiejętność posługiwania się narzędziami prawidłowej komunikacji w miejscu pracy. Szkolenie pozwoli także udoskonalić trafne diagnozowanie źródeł pojawiających się konfliktów w zespole oraz sposobów reagowania na nie w sposób asertywny, poznać metody skutecznego wpływania na decyzje innych osób poprzez najbardziej efektywne techniki komunikacyjne, udoskonalić umiejętność znajdowania rozwiązań w konflikcie, rozwijać umiejętności budowania trwałej więzi z partnerem komunikacji oraz dbania o relacje ze współpracownikami i klientami. Celem jest taka zmiana postaw i umiejętności uczestników szkolenia, aby potrafili budować poczucie odpowiedzialności za własną komunikację oraz potrafili asertywnie komunikować swoje zdanie, decyzje oraz delegować zadania. Przećwiczone zostaną sytuacje komunikacji biznesowej podczas których ważna jest asertywna komunikacja. Szkolenie dostarcza uczestnikom konkretnych narzędzi prawidłowego dbania o relacje i zadowolenie z kontaktów z partnerami relacji, aby komunikacja była efektywna prowadziła do poprawy jakości pracy.

 

Korzyści dla uczestników

czego uczestnicy nauczą się w trakcie warsztatu:

  • lepiej komunikować się ze współpracownikami,
  • diagnozować źródła konfliktów,
  • jak poprawić relacje ze współpracownikami i klientami,
  • rozmawiać o sprawach trudnych, zachowując partnerskie relacje w zespole,
  • wyznaczania granic w komunikacji, zwłaszcza w sytuacjach trudnych,

Metody szkolenia

Trening ma charakter zajęć interaktywnych – ćwiczenia będą wykonywane indywidualnie, w parach i mniejszych grupach zadaniowych.

Czas trwania

2 dni szkoleniowe – 16 godzin dydaktycznych

Program szkolenia

Dzień 1-2

MODUŁ I – FUNDAMENTY DOBREJ KOMUNIKACJI
  • Budowanie prawidłowej komunikacji w miejscu pracy- własne nastawienie w komunikacji
  • Wpływ prawidłowej komunikacji na własne funkcjonowanie w miejscu pracy
  • Identyfikacja własnego stylu komunikacyjnego – kwestionariusz
  • Rozpoznawanie stylów komunikacyjnych rozmówcy
  • Wzmacnianie współpracy poprzez dopasowanie stylu komunikowania do rozmówcy
  • Zrozumieć komunikację – cztery płaszczyzny wypowiedzi Schulza von Thuna
  • Dlaczego w komunikacji pojawiają się nieporozumienia i jak im zapobiegać.
  • Jak kontrolować swoje komunikaty na czterech płaszczyznach wypowiedzi – komunikaty rzeczowe, wypowiadanie próśb, zarządzanie relacją, zarządzanie obrazem siebie
  • Płaszczyzna ujawniania siebie – budowanie obrazu siebie w oczach partnera komunikacji – konsekwencja działań oraz stanowczość dążenia do celu
MODUŁ II – ZASADY WSPÓŁPRACY I KOMUNIKACJI W ZESPOLE – 5 DYSFUNKCJI PRACY ZESPOŁOWEJ 
  • Pięć dysfunkcji pracy zespołowej – otwarta i szczera komunikacja jako narzędzie efektywności zespołów
  • Wskaźniki efektywności
  • Analiza zespołu – na jakim etapie jest mój zespół?
  • Zaufanie i otwarta komunikacja jako warunek efektywności zespołów
  • Jak budować zaufanie i otwartą komunikację, aby zwiększać efektywność współpracy
  • Asertywność w działaniu zespołów
MODUŁ III STYLE KOMUNIKACJI I STYLE FUNKCJONOWANIA SPOŁECZNEGO – POTENCJAŁ W RÓŻNORODNOŚCI
  • Style komunikowania się i style funkcjonowania społecznego 
  • Autodiagnoza własnego stylu funkcjonowania społecznego
  • jak porozumiewać się z różnorodnymi stylami – jaki potencjał  do zespołu wnosi każdy ze stylów
  • po co nam jest potrzebna wiedza na temat cech osobowości osób i stylów komunikowania się, z którymi współpracujemy.
MODUŁ IV – KOMUNIKACJA ASERTYWNA – ISTOTA ASERTYWNOŚCI I WYZNACZANIA GRANIC
  • Trzy sposoby komunikacji – komunikacja pasywna, agresywna i asertywna
  • Komunikacja pasywna i agresywna w miejscu pracy – zyski i straty wynikające z takiego sposobu komunikacji (jak taka komunikacja wpływa na efektywność zespołów)
  • Mapa asertywności – kwestionariusz – zdefiniowanie własnego sposobu działania
  • Komunikacja asertywna – zmiana nawyków działania
  • Socjalizacja a to, jakimi będziemy pracownikami
  • Asertywny monolog wewnętrzny – jak nasze przekonania wpływają na naszą efektywność
  • Wspieranie własnej efektywności
MODUŁ V – NARZĘDZIA ASERTYWNE
  • Terytorium psychologiczne partnera komunikacji
  • Obrona własnego terytorium psychologicznego
  • Asertywna komunikacja – komunikaty typu „Ja” – jak przekazywać własne stanowisko w sposób asertywny
  • Płaszczyzna relacji – budowanie pozytywnych i długotrwałych relacji z partnerem komunikacji
  • Przekazywania informacji zwrotnych – technika asertywna FUO
  • Jak asertywnie chwalić, aby wspierać zmianę u pracownika
  • Jak asertywnie korygować zachowania, aby zwiększyć prawdopodobieństwo zmiany
MODUŁ VI – SYTUACJE KONFLIKTOWE 
  • Konflikty w pracy zespołowej – fazy rozwoju zespołu – kiedy istnieje największe zagrożenie powstawania destrukcyjnych konfliktów w zespole
  • Mówienie nie – czyi jak odmawiać, aby zachować dobre relacje
  • Wyrażanie i obrona własnych opinii
  • Jak dyskutować o sprzecznych opiniach i się nie pokłócić
  • Jak reagować, gdy ktoś nas krytykuje
  • Pozytywne aspekty konfliktu dla zespołu i jednostki
  • Jak wykorzystać konflikt do rozwoju zespołu
MODUŁ VII ZAKOŃCZENIE SZKOLENIA
  • Wskaźniki efektywności współpracy i komunikacji zespołu, w którym pracuję – indywidualne wypracowanie przez każdego Uczestnika szkolenia.
  • Co ja konkretnie mogę zrobić, aby zespół, w którym pracuję miał lepsze wyniki – praca indywidualna każdego Uczestnika szkolenia.

Harmonogram szkolenia

Rejestracja uczestnikówod godz. 9:40
Zajęcia10:00 - 11:00
Przerwa11:00 - 11:15
Zajęcia11:15 - 13:00
Obiad13:00 - 13:40
Zajęcia13:40 - 15:00
Przerwa15:00 - 15:10
Zajęcia15:10 - 17:00
Zajęcia9:00 - 11:00
Przerwa11:00 - 11:15
Zajęcia11:15 - 13:00
Obiad13:00 - 13:40
Zajęcia13:40 - 15.00
Przerwa15.00 - 15.10
Zajęcia15:10 - 16:00

Wartość inwestycji

Cena udziału w szkoleniu wynosi 1.600 zł + 23%VAT

Cena szkolenia: dotyczy udziału 1 osoby i zawiera: udział w zajęciach, komplet materiałów, certyfikat ukończenia kursu, możliwość indywidualnych konsultacji podczas szkolenia, przerwy kawowe oraz obiady.

Warunkiem uczestnictwa w szkoleniu: jest przesłanie do nas formularza zgłoszenia na e-mail lub on-line

Dla jednostek finansujących udział w szkoleniu w minimum 70% lub w całości ze środków publicznych stawka podatku VAT podlega ZWOLNIENIU. W tym celu należy uzupełnić i przesłać podpisane oświadczenie.

wzór oświadczenia

 

Asertywność

  • 20 - 21 marca 2025 Wrocław
Scandic Wrocław **** zapisz się
  • 9 - 10 czerwca 2025 Poznań
Hotel Altus Poznań Old Town *** zapisz się
  • 22 - 23 września 2025 Kraków
Krowodrza **** Centrum Konferencyjno-Hotelowe zapisz się
  • Pobierz formularz rejestracyjny: doc pdf
  • Pobierz ofertę: file

Kontakt

Bartosz Bartczak

Partner biznesowy

Krzysztof Słowik

Partner biznesowy

Damian Puchniarz

Kierownik działu handlowego

zobacz więcej

One Step Up Sp. z o. o.

Al. Jerozolimskie 202

02-486 Warszawa

Biuro czynne:

Poniedziałek - Piątek

8.00 - 16.00