Techniki oswajania stresu – jak budować równowagę i odporność

Opis i cel szkolenia

Program Techniki oswajania stresu to możliwość dobrze wykorzystanego czasu, szczególnie dlatego, że przeżywanie stresu tak wiele nam go pochałania. Pewien cytat J. M. Sailer głosi:

”Nie oczekujcie od dnia tego, co mogą dać jedynie lata.
Ale nie zapominajcie, że lata składają się z wielu dni,
dlatego postanówcie, że nie zmarnujecie ani jednego.”

Dlatego i naszym celem, jest wykorzystać czas na rozwój tak, aby zaoszczędzić uczestnikom czasu na niepotrzebny stres i emocje, a spożytkować, na coś właściwego, jak to szkolenie.

W dzisiejszych czasach każdy człowiek, zespół, organizacja doświadczają nieustannych zmian, rosnących oczekiwań rynku, wrażenia braku czasu. Jest to często źródłem stresu dla człowieka, a organizacja oczekuje funkcjonować efektywnie. Skutki są większe, bądź mniejsze, ale faktowi, że są i przynoszą konsekwencje czasem pozytywne, a czasem negatywne, osobiście nie możemy zaprzeczyć.

Niektóre z konsekwencji to: upływający czas, nauka nowego, emocje związane z ich przeżywaniem i obawa o efekt. Oczekiwania profesjonalizmu, sprostania wszystkim zadaniom oraz nieustanne zmiany są elementem ciągle obecnym w naszym otoczeniu i nabierają coraz większego przyspieszenia, co wpływa na nas. Obecnie można uznać, że w praktyce mamy do czynienia z ciągłą zmianą w kulturze, w nauce, w biznesie, w polityce, w rynku, w nas samych. Można założyć, że zgodnie z innym cytatem: „Jedyne co nie ulegnie zmianie, to to, że zmiana będzie zawsze”. Warto przy tej okazji pomyśleć o koszcie, nie tylko tym możliwym do policzenia, a tym związanym ze stresem, którym to okupione są zmiany. Dobrze byłoby wykorzystać potencjał płynący z tzw. eustresu i nauczyć się takich metod zarządzenia swoim organizmem, aby wydatek energetyczny umysłu w celu przejścia przez trudną sytuację był minimalny. Główną korzyścią proponowanego tego nieprzeciętnego programu będzie wysoka skuteczność przy jednoczesnej oszczędności zdrowia dla każdego z uczestników, jak również dla organizacji poprawa efektywności.

Szkolenie jest dla wszystkich osób, niezależnie od stanowiska, które chcą zadbać o swoje zdrowie psychofizyczne i tym samym nie dopuszczać do wypalenia stresowego, a często i zawodowego. 

W ramach szkolenia zaprezentujemy techniki oswajania stresu i ćwiczeń relaksacyjnych, dlatego w szczególności drugiego dnia sugerujemy luźny, wygodny strój sportowy. 

Korzyści dla uczestników

Szkolenie jest sposobem na pokazanie uczestnikowi, jakie procesy myślenia i motywacyjne przechodzą ludzie, kiedy stres rządzi ich  zachowaniami, a także jakie pojawiają się też emocje. Jak te emocje wpływają na przebieg pracy, rozmowy z klientem, a także zmian zachodzących w nas w środku oraz w środowisku pracy. Korzyścią jest uświadomienie sobie konsekwencji ulegania wpływowi różnych przekonań w chwili, gdy wychodzimy z tzw. strefy komfortu, ale też jak ulegamy wpływowi innych. Uczestnicy zdobywają wiedzę o tym „co” może spowalniać i przyśpieszyć proces zmian, oraz uczą się przełamywać opory, aby rozpocząć poszukiwania nowych szans dla siebie i zespołu. Dzięki takim zajęciom uczestnik dowiaduje się również, jakim procesom przeżywania stresu poddajemy się najczęściej w sytuacji presji zadań i zmienności oczekiwań i zadań. Szkolenie jednocześnie pozwala nauczyć się reagowania w taki sposób, aby dać szansę podtrzymania dobrych relacji, ale też przećwiczenia co robić, kiedy wydatek energetycznych strat i naporu myśli wydaje się zbyt wysoki, a w związku z tym, jak się wewnętrznie wzmocnić.

Metody szkolenia

  • ćwiczenia indywidualne,
  • praca w parach i małych grupach,
  • dyskusja,
  • case studies,
  • mini-wykłady interaktywne,
  • wymiana doświadczeń i pomysłów,
  • treningi (oddechowy, relaksacyjny).

Czas trwania

2 dni szkoleniowe – 16 godzin dydaktycznych

Program szkolenia

Dzień 1 i 2

1. Postawy w procesie przeżywania stresu, a zaawansowana wiedza naukowa:
  • Myślenie o sobie,
  • Myślenie o świecie w tym i o innych,
  • Myślenie o zmianie sytuacji,
  • Silne Emocje i pobudzenie wegetatywne
2. Motywacja a postawy w stresie:
  • Rodzaje motywacji w stresie,
  • Czy lepsza motywacja osiągnięć, czy unikania porażki?
  • Higiena psychiczna, a motywacja do zmiany dla samego siebie i działu,
  • Myślenie alternatywne – automotywacja i przełamywanie pesymistycznej postawy,
  • Zrozumieć cel dla siebie, a umiejętne transformowanie myśli,
  • Każda faza to szanse i zagrożenia – wskazówki dla pracownika.
3. Nowe podejście i nawyki zgodnie z psychologią behawioralną
  • Trening nowych zachowań w nowej sytuacji,
  • Krzywa zmiany – rozumieć i wpływać,
  • Studium przypadku – co lepiej widać z perspektywy czyichś doświadczeń,
  • Best practices – pouczające doświadczenia,
  • Rola asertywnej komunikacji w sytuacji presji zadań i oczekiwań.
4. Pozytywne i negatywne następstwa występowania stresu:
  • Czym jest stres pozytywny, a czym negatywny,
  • Typowe objawy stresu oraz, jak szybko na nie reagować,
  • Wpływ na nasze myślenie i działanie,
  • Zmiany wywołuje stres w zachowaniach i fizjologii,
  • Analiza skali Holmesa określającej wielkość stresu.
5. Błyskawiczne oraz doraźne metody antystresowe:
  • Metody do biura i na co dzień,
  • Oddech – sportowy, a terapeutyczny,
  • Równowaga antystresowa,
  • Laughing yoga i inne,
  •  Techniki wizualizacyjne,
  • Autohipnoza – metoda, a nie mit.
6. Planowa i wykonanie działań w stresie z uwzględnieniem zespołu:
  • Efektywność i jej ograniczenia oraz identyfikacja barier,
  • Zasięg niepowodzeń oraz personalizacja powodzeń – analiza przyczyn,
  • Weryfikacja czynników motywujących i demotywujących do działania – ja i zespół pod wpływem stresorów,
  • Rozróżnianie i wykorzystywanie siły emocji w sposób kontrolowany,
  • Wpływ emocji na ocenę efektywności swojej i innych,
  • „Sufit metody” – rzeczywiste ogranicza oraz przełamanie ich.
7. Typowe i ekstremalne źródła stresu:
  • W przypadku Eustresu i Dystresu,
  • Sprawność osobista – analiza stresorów wg. teorii Yerkesa – Dodsona,
  • Wewnętrzne, a Zewnętrzne źródła stresu,
  • Stres wywołany niewłaściwą komunikacją interpersonalną,
  • Różnice inerpersonalne i indywidualne wzorce myślenia.
8. Redukcja stresu wywołanego pracą:
  • Fizjologiczne objawy stresu – a ich wpływ na nasze funkcjonowanie,
  • Przypadłości psychosomatyczne i powiązane z nim sposoby myślenia,
  • Napięcia i dysfunkcje międzykręgowe – profilaktyka, czyli, jak ciało wpływa na funkcjonowanie umysłu,
  • Ćwiczenia i zabawy ruchowe – uwalniające napięcia z ścięgien, mięśni i powięzi.
9. Zastosowanie blokady przeciw-stresowe oraz inne sprawdzone metody redukcji stresu
  • Głęboki relaks powięziowy,
  • Powiązane systemy mentalne i przeponowo oddechowe,
  • Trauma Release Tension Exercises, czyli system przełamujący pozostawanie w długotrwałym i silnym stresie,
  • MINDFULNESS – próba praktyki uważności i jej szerokie zastosowanie,
  • Praktyczny trening autogenny między innymi Shultza i Jacobsona.

Wartość inwestycji

Zapraszam do kontaktu w celu oszacowania wartości inwestycji dla Twojej firmy!
Mail: biuro@onestepup.pl
Telefon: 22 428 10 20

Kontakt

Bartosz Bartczak

Partner biznesowy

Krzysztof Słowik

Partner biznesowy

Damian Puchniarz

Kierownik działu handlowego

zobacz więcej

OneStepUp Sp. z o. o.

Biuro: Al. Jerozolimskie 202

02-486 Warszawa

Biuro czynne:

Poniedziałek - Piątek

8.00 - 16.00

Używamy informacji zapisanych za pomocą plików cookies w celu zapewnienia maksymalnej wygody w korzystaniu z naszego serwisu. Rozumiem