Szkolenie: Efektywne delegowanie i monitorowanie zadań – jak zbudować poczucie odpowiedzialności pracowników

cena netto: 1.650 zł /os
  • Pobierz formularz rejestracyjny: doc pdf
  • Pobierz ofertę: pdf
Ekspert prowadzący

Lidia Borkowska

HR/ Zarządzanie zmianą / Kierowanie zespołem

Praktyk biznesu z ponad 20 letnim doświadczeniem w branży telekomunikacyjnej, produkcyjnej, IT  i finansowej, które zdobywała jako Kierownik Działu Szkoleń, HR Business Partner i Kierownik Personalny w takich firmach jak: PTK Centertel (Operator sieci Orange), Polska Telefonia Cyfrowa (Operator sieci T-Mobile) i Lotte Wedel. Jako Head of HR w ProService Finteco odpowiadała także za wspierała […]

Opis i cel szkolenia

W dzisiejszym złożonym środowisku biznesowym menadżerowie stają przed wieloma wyzwaniami związanymi z efektywnym zarządzaniem zespołem. Delegowanie zadań, monitorowanie ich realizacji oraz ocena wyników stały się kluczowymi umiejętnościami, które determinują sukces organizacji oraz definiują skuteczność menadżera zespołu. Uczestnictwo w naszym szkoleniu, to inwestycja w rozwój kompetencji, które pozwolą Ci stawić czoła tym wyzwaniom.
Podczas szkolenia uczestnicy dowiedzą się, dlaczego delegowanie jest kluczowe i jak rozpoznać talenty oraz mocne strony swoich pracowników. Dowiedzą się, jak dobierać zadania do kompetencji zespołu, a także zapoznają się z metodami wspierania ich rozwoju poprzez odpowiednio zlecone zadania. Niezwykle istotne będzie także zrozumienie, w jaki sposób styl zarządzania wpływa na proces delegowania oraz jak unikać pułapek, które mogą osłabić zaangażowanie pracowników.
Uczestnicy będą mieli okazję przećwiczyć techniki monitorowania i oceny, które pozwolą na skuteczne obserwowanie realizacji zadań oraz konstruktywną feedbackową kulturę w zespole. W trakcie zajęć zrealizujemy szereg praktycznych ćwiczyć oraz grę szkoleniową „Square Balance”, pozwalającą na zweryfikowanie i wdrożenie nabytej wiedzy w codziennej rzeczywistości menadżerskiej.

Korzyści dla uczestników

Korzyści płynące z uczestnictwa w szkoleniu Efektywne delegowanie i monitorowanie zadań:

  • Zwiększenie efektywności delegowania zadań, co przekłada się na rozwój samodzielności i odpowiedzialności zespołu.
  • Umiejętność skutecznego monitorowania postępów, co pozwoli na szybką reakcję w trudnych sytuacjach.
  • Zbudowanie kultury feedbackowej, w której docenienie ma znaczenie, co prowadzi do większego zaangażowania pracowników i ich satysfakcji z pracy.
  • Opracowanie indywidualnego planu rozwoju, który pomoże w dalszym doskonaleniu umiejętności menedżerskich.

Metody szkolenia

  • learning by doing,
  • gra szkoleniowa,
  • symulacje,
  • case study,
  • ćwiczenia indywidualne,
  • ćwiczenia w parach i małych grupach,
  • mini-wykłady interaktywne,
  • dyskusja grupowa,
  • autorefleksja,
  • wymiana doświadczeń i pomysłów.

Czas trwania

2 dni szkoleniowe – 16 godzin dydaktycznych

Program szkolenia

Dzień 1-2

1. Po co delegujemy?
  • Jak rozpoznawać talenty i mocne strony Pracowników?
  • Dobór zadań do kompetencji i potencjału Pracowników
    • Jak rozwijać Pracowników przez zlecane i delegowane zadania?
    • Jak powiązać indywidualne talenty i kompetencje Pracowników przy delegowaniu zadań?
  • Jak styl zarządzania wpływa na delegowanie zadań? – test autodiagnostyczny wraz z omówieniem indywidualnych wyników

Ćwiczenie: Macierz Pięciu Sfer Delegowania – jakie zadania i komu mogę delegować, by wspierać rozwój Pracowników i optymalizować swoją pracę?

2. Co i jak delegować, aby budować zaangażowanie i samodzielność Pracowników?
  • Gra szkoleniowa: Square Balance – gra wymaga planowania i podziału zadań, monitorowania statusu wykonania zadania oraz koncentracji na celu
  • Pułapki w delegowaniu – jak im zapobiegać?
  • Kryteria i zasady delegowania – lista kontrolna dla Menedżera
    • Dlaczego ja? czyli sens zadania
    • Zakres zadania i oczekiwane rezultaty zadania
    • Termin rozpoczęcia i zakończenia zadania
    • Osoby zaangażowane w zadanie
  • Jak skutecznie delegować zadania, by wzmacniać zaangażowanie i osobistą odpowiedzialność?
  • 10 kroków delegowania – struktura rozmowy delegującej

Ćwiczenie: Symulacja rozmów zlecających wykonanie zadania Pracownikowi

3. Jak monitorować zadania?
  • Obserwacja realizacji zadania
  • Częstotliwość monitoringu
  • Statusy zadań
  • Trudne sytuacje w realizacji zadań – baza pomocnych pytań:
    • Pracownik doświadczył niepowodzenia w realizacji zadania
    • Pracownikowi brakuje pewności siebie z realizacji zadania
    • Pracownik koncentruje się na problemach
  • Różnica między monitorowaniem a kontrolą
4. Jak efektywnie kontrolować i monitorować zadania?
  • Struktura rozmowy oceniającej zadanie
  • Jak poprowadzić retrospektywę w odniesieniu do zlecanych zadań?
  • Główne przyczyny niewykonania zadań
  • Identyfikacja przyczyn niewykonania zadania metodą 5 WHY oraz 5W2H
  • Jak przekazywać korygującą informację zwrotną
    • Metoda FSO
    • Metoda OSCAR
    • Metoda SEPO

Ćwiczenie: Symulacja feedbacku korygującego w przypadku niewykonania zadania

5. Jak budować kulturę feedbackową poprzez docenianie za zrealizowane zadania?
  • Kiedy chwalić realizację zadań i czy chwalenia może być za dużo?
  • Jak chwalić i doceniać, aby słowa miały wartość dla Pracownika?

Ćwiczenie: Symulacja docenienia indywidualnego i grupowego metodą UF

6. Co dalej po szkoleniu? – Mój indywidualny plan rozwojowy po szkoleniu

Harmonogram szkolenia

Rejestracja uczestnikówod godz. 9:40
Zajęcia10:00 - 11:00
Przerwa11:00 - 11:15
Zajęcia11:15 - 13:00
Obiad13:00 - 13:40
Zajęcia13:40 - 15:00
Przerwa15:00 - 15:10
Zajęcia15:10 - 17:00
Zajęcia9:00 - 11:00
Przerwa11:00 - 11:15
Zajęcia11:15 - 13:00
Obiad13:00 - 13:40
Zajęcia13:40 - 15.00
Przerwa15.00 - 15.10
Zajęcia15:10 - 16:00

Wartość inwestycji

Cena udziału w szkoleniu wynosi 1.650 zł netto + 23% VAT

Cena szkolenia: dotyczy udziału 1 osoby i zawiera: udział w zajęciach, komplet materiałów, certyfikat ukończenia kursu, możliwość indywidualnych konsultacji podczas szkolenia, przerwy kawowe oraz obiady.

Warunkiem uczestnictwa w szkoleniu: jest przesłanie do nas formularza zgłoszenia na e-mail lub on-line

Dla jednostek finansujących udział w szkoleniu w minimum 70% lub w całości ze środków publicznych stawka podatku VAT podlega ZWOLNIENIU. W tym celu należy uzupełnić i przesłać podpisane oświadczenie.

wzór oświadczenia

 

  • Pobierz formularz rejestracyjny: doc pdf
  • Pobierz ofertę: pdf

Kontakt

Bartosz Bartczak

Partner biznesowy

Krzysztof Słowik

Partner biznesowy

Damian Puchniarz

Kierownik działu handlowego

zobacz więcej

One Step Up Sp. z o. o.

Al. Jerozolimskie 202

02-486 Warszawa

Biuro czynne:

Poniedziałek - Piątek

8.00 - 16.00