Wstęp : standaryzacja jest jednym z elementów działania przedsiębiorstw, który zapewnia realizację długoterminowych założeń dotyczących utrzymania jakości, powtarzalności, bezpieczeństwa oraz czasu realizacji produktów lub usług. Standaryzacja pozwala na wypracowanie najlepszych praktyk, które pozwolą na utrzymanie jednakowego poziomu obsługi Klienta, bez względu na ilość i kompleksowość składanych zamówień. Elementy standaryzacji są stosowane z równym powodzeniem w przypadku produkcji masowej, jak i restauracji szybkiej obsługi lub call center. Ważne jest jednak wypracowanie takich standardów, które będą stosowane ze zrozumieniem przez wszystkich pracowników. Wypracowanie standardów w odpowiedni sposób pozwala na ich doskonalenie zgodnie z założeniami cykli SDCA i PDCA.
Cel szkolenia : przedstawienie zalet oraz wymagań standaryzacji działań tak aby uczestnicy byli w stanie wyróżnić najważniejsze elementy wymagające standaryzacji oraz wybrać odpowiednią metodę standaryzacji w zależności od charakteru opisywanej operacji lub działania. Dodatkowo, szkolenie to przedstawia elementy kluczowe gwarantujące wprowadzenie efektywnego systemu standaryzacji w firmie.