Główny cel szkolenia Różnice międzykulturowe to: zwiększenie skuteczności działań na płaszczyźnie zawodowej i społecznej w środowisku międzynarodowym, zwłaszcza w relacjach z kolegami i partnerami z krajów szczególnie ważnych dla uczestników.
Warsztat przeznaczony jest dla wszystkich kontaktujących się i współpracujących na co dzień z przedstawicielami innych kultur.
Efekt ten uzyskamy poprzez:
- Zdefiniowanie pojęcia kultury i czym są różnice międzykulturowe oraz składnikami, poziomami i warstwami kultury
- Uświadomienie uczestnikom ich własnych wartości i wykorzystanie tej wiedzy w codziennej praktyce
- Poznanie narzędzi do diagnozowania i porównywania kultur, czyli najistotniejszych wymiarów kulturowych Przedstawienie różnych sposobów pojmowania czasu (kultury sekwencyjne i synchroniczne, krótko i długoterminowe)
- Ustalenie naszego miejsca na kulturowej mapie świata i praktycznych następstw
- Przedstawienie najważniejszych aspektów kultury biznesowej w kraju interesującym uczestników (styl zarządzania, strategię, motywację, strukturę, zaufanie, kontrolę, sposoby komunikowania się, negocjacje, informację zwrotną, stosunek do zmiany, okazywanie szacunku, relacje z Klientami, podwładnymi i przełożonymi)
- Praktyczne przećwiczenie pokonywania najważniejszych barier w komunikacji międzykulturowej (język, komunikacja niewerbalna, stereotypy, tendencja do przedwczesnego oceniania, przywiązanie do własnych wartości)
- Praktyczne przećwiczenie elementów etykiety pod kątem krajów interesujących uczestników
- Porównanie wartości najważniejszych dla omawianych społeczności i przełożenie ich na zachowania
- Znalezienie sposobów optymalizacji wzajemnych relacji z partnerami