Pola konfliktów między przewoźnikiem drogowym, a zleceniodawcą

cena netto: 1.340 zł /os
  • 1 - 2 czerwca 2020 Katowice
Park Hotel Diament Katowice**** zapisz się
  • 17 - 18 sierpnia 2020 Warszawa
Szawa Conference – OXYGEN PARK zapisz się
  • Pobierz formularz rejestracyjny: doc pdf
  • Pobierz ofertę: pdf

Opis i cel szkolenia

Każdy właściciel firmy transportowej słyszał od swoich kierowców kultowe wręcz zdanie rozpoczynające się od słów: nie pojadę bo….. Podobnie podmioty zlecające przewóz, zarządzające pojazdami jak i załadowcy wielokrotnie stwierdzenie to słyszeli od przewoźników, jak i pracujących na ich rzecz kierowców. Stąd firma nasza przygotowała szkolenie w trakcie którego będzie można porównać potoczne i obiegowe opinie wygłaszane przez kierowców z faktami wynikającymi z obowiązujących przepisów.

Cel
Celem szkolenie jest wyposażenie osób uczestniczących w wiedzę prawną podbudowaną przykładami praktycznymi na temat najczęściej występujących konfliktów pomiędzy uczestnikami przewozu drogowego. Po szkoleniu słuchacze będą w stanie rozstrzygnąć, czy odmowa wyjazdu jest wynikiem mitów zasłyszanych przez kierowców na tzw. „uniwersytecie parkingowym” czy też w istocie ma swoje źródło w obowiązujących przepisach.
Adresaci szkolenia

  • właściciele, kadra zarządzająca i pracownicy firm i podmiotów wykonujących przewozy drogowe,
  • właściciele, kadra zarządzająca i pracownicy firm dostarczających rozwiązania logistyczne,
  • właściciele, kadra zarządzająca i pracownicy firm spedycyjnych,
  • kierownicy działów transportu,
  • zarządzający transportem,
  • zarządzający kierowcami,
  • planiści,
  • dyspozytorzy,
  • pracownicy działów kadr i szefowie tych komórek,
  • prawnicy obsługujący firmy transportowe i wykonujące przewozy na potrzeby własne,
  • osoby rozliczające czas pracy kierowców,
  • spedytorzy,
  • wykładowcy studiów logistycznych,
  • studenci studiów logistycznych,
  • inne zainteresowane osoby.

Korzyści dla uczestników

Metody szkolenia

Wykłady poparte praktycznymi ćwiczeniami, dyskusja, wizualizacja – slajdy

Czas trwania

16 godzin dydaktycznych – 2 dni szkoleniowe

Program szkolenia

Dzień 1

1. Nie pojadę bo jestem przeładowany czyli: pojazdy nienormatywne

  • pola konfliktu pomiędzy przewoźnikiem a zamawiającym przewóz
  • definicja
  • rodzaje dróg w kontekście dopuszczalnego nacisku osi
  • dopuszczalna masa całkowita – definicja,
  • system zezwoleń jego pułapki,
  • odmienności przy przewozie drewna i ładunków sypkich,
  • metodologia kontroli i rola kierowcy w czasie jej trwania,
  • podmioty podlegające ukaraniu,
  • praktyka nakładania kar,
  • krótkie omówienie orzecznictwa sądowego
  • załadowca – przewoźnik, kto płaci kary za kogo?

2. Nie pojadę bo czas mi się skończył, czyli czas pracy kierowców

  • pola konfliktu pomiędzy przewoźnikiem a zamawiającym przewóz,
  • powtórzenie głównych norm regulujących czas prowadzenia pojazdu, przerwy i odpoczynki,
  • „magiczne wymogi dotyczące czasu pracy kierowcy w godzinach nocnych,
  • czas pracy kierowców prowadzących pojazdu o masie nieprzekraczającej 3,5 tony – obecnie i w Przyszłości,
  • zmiany w ramach tzw. „pakietu mobilności”

Dzień 2

3. Nie pojadę bo to jest kabotaż, czyli kabotaż i zasady jego wykonywania na terenie Unii Europejskiej

  • pola konfliktu pomiędzy przewoźnikiem a zamawiającym przewóz,
  • definicja przewozu kabotażowego i odróżnienie od przewozu wykonywanego pomiędzy „krajami trzecimi,”
  • stan obecny,
  • prawdopodobne zmiany w ramach tzw. „pakietu mobilności” ,
  • możliwość wykonywania kabotażu przez przewoźników spoza wspólnoty,

4. Nie pojadę bo nie mam lokalizatora czyli: monitorowanie przewozu drogowego towarów (SENT)

  • formy realizacji (zbieranie informacji, śledzenie przesyłek)
  • towary podlegające monitorowaniu,
  • obowiązki wysyłającego, odbierającego, przewoźnika i kierowcy,
  • system kar,
  • PUESC

5. Nie pojadę bo są zakazy, czyli zakazy ruchu

  • rodzaje pojazdów objętych zakazami,
  • kto może jechać – pojazdy i przewozy nieobjęte zakazem ruchu,
  • praktyka kontrolna ze szczególnym uwzględnieniem dowodzenia pracy w zaopatrzeniu odbiorcy prowadzącego
  • zakład w ruchu ciągłym.

6. Pakiet mobilności omawiany w Parlamencie Europejskim – najważniejsze zmiany dla polskich przewoźników.

7. Podsumowanie i pytania

Harmonogram szkolenia

Rejestracja uczestnikówod godz. 9:40
Zajęcia10:00 - 11:00
Przerwa11:00 - 11:15
Zajęcia11:15 - 13:00
Obiad13:00 - 13:40
Zajęcia13:40 - 15:00
Przerwa15:00 - 15:10
Zajęcia15:10 - 17:00
Zajęcia9:00 - 11:00
Przerwa11:00 - 11:15
Zajęcia11:15 - 13:00
Obiad13:00 - 13:40
Zajęcia13:40 - 15:00
Przerwa15.00 - 15.10
Zajęcia15:10 - 16:00

Wartość inwestycji

Cena udziału w szkoleniu wynosi 1340 zł + 23%VAT

Cena szkolenia: dotyczy udziału 1 osoby i zawiera: udział w zajęciach, komplet materiałów, certyfikat ukończenia, możliwość indywidualnych konsultacji podczas szkolenia, przerwy kawowe oraz obiad.

Warunkiem uczestnictwa w szkoleniu: jest przesłanie do nas formularza zgłoszenia na e-mail lub on-line

Dla jednostek finansujących udział w szkoleniu w minimum 70% lub w całości ze środków publicznych stawka podatku VAT podlega ZWOLNIENIU. W tym celu należy uzupełnić i przesłać podpisane oświadczenie.

wzór oświadczenia
  • 1 - 2 czerwca 2020 Katowice
Park Hotel Diament Katowice**** zapisz się
  • 17 - 18 sierpnia 2020 Warszawa
Szawa Conference – OXYGEN PARK zapisz się
  • Pobierz formularz rejestracyjny: doc pdf
  • Pobierz ofertę: pdf

Kontakt

Damian Puchniarz

Kierownik działu handlowego

Justyna Świętochowska

Starszy spec. ds. szkoleń

Michał Zalewski

Starszy spec. ds. szkoleń

zobacz więcej

OneStepUp Sp. z o. o.

Biuro: Al. Jerozolimskie 202

02-486 Warszawa

Biuro czynne:

Poniedziałek - Piątek

8.00 - 16.00

Używamy informacji zapisanych za pomocą plików cookies w celu zapewnienia maksymalnej wygody w korzystaniu z naszego serwisu. Rozumiem