Szkolenie przeznaczone dla osób posiadających średnio-zaawansowaną wiedzę z tabel przestawnych, tabel w MS Excel oraz SQL. Wymagana znajomość i płynne poruszanie się w Power Query i Power Pivot.
Szkolenie przeznaczone dla osób posiadających średnio-zaawansowaną wiedzę z tabel przestawnych, tabel w MS Excel oraz SQL. Wymagana znajomość i płynne poruszanie się w Power Query i Power Pivot.
Po szkoleniu uczestnicy:
Szkolenie oparte jest głównie na ćwiczeniach praktycznych, przeplatanych krótkimi wprowadzeniami do tematu.
16 godzin dydaktycznych – 2 dni szkoleniowe
Moduł I
Zapoznanie użytkowników z modelowaniem tabelarycznym danych:
1. Czym jest model danych w MS Excel oraz Power BI
2. Jak zbudować model danych na potrzeby przygotowywanego raportu w Power BI
3. Cechy wspólne modelu danych w Power BI, MS Excel oraz SQL Server
4. Czym są hierarchię w modelowaniu danych i jak z nich korzystać
5. Zastosowanie hierarchii w tabelach przestawnych, wykresach przestawnych oraz sposób ich filtrowania
Moduł II
Wprowadzenie do formuł w języku DAX, na przykładzie pól obliczeniowych tabel przestawnych oraz formuł tablicowych w odniesieniu do języka SQL.
1. Podstawowe formuły w języku DAX:
Moduł III
Projektowanie dashboard (tu można zastanowić się nad personalizacją raportu oraz szkoleniach na danych klientów).
1. Określenie miar dla Dashboardu w Power BI
2. Przygotowanie modelu danych oraz hierarchii z wykorzystaniem Power Query
3. Weryfikacja danych geograficznych i wskazanie czyhających pułapek na użytkownika
4. Przypomnienie zasad relacji w bazach danych
5. Przygotowanie kalendarza na potrzeby danych z kalendarzem świąt w MS Excel
6. Szybkie miary w DAX dla definicji Miesiąca, Kwartału, Półrocza, Roku
Moduł IV
Zapoznanie z modułem Power View w Power BI.
1. Wybór właściwego wykresu na potrzeby wizualizacji zdefiniowanych miar
2. Zapoznanie się z dostępnymi wykresami oraz możliwościami programu Power BI
3. Dostępne ustawienia dla wykresów
4. Wprowadzenie do projektowania na potrzeby urządzeń mobilnych oraz ekrany desktopów
Moduł V
Wykonanie i publikacja raportu oraz zasady odświeżania i dostępu dla wybranych użytkowników.