Szkolenie: Pierwsze kroki menadżera – fundamenty przywództwa i zarządzania zespołem

Opis i cel szkolenia

Pełnienie roli menedżera, to wymagające ciągłego rozwoju, a przy tym dużej odpowiedzialności i odwagi zadanie. Żeby zostać dobrym menedżerem, trzeba nie tylko chcieć pełnić tę role, ale też należy być gotowym na czasem zaskakujące, a czasem trudne wyzwania jakie ona stawia w codziennej pracy. Menadżer ma wpływ na kulturę pracy w zespole, na poziom zaangażowania pracowników i na ich rozwój, na wartości panujące w zespole, wreszcie na organizacje pracy i jej planowanie. Obszarów wpływu menadżera jest dużo więcej, dlatego tak ważne jest, aby się jak najlepiej przygotować do tej roli i by wypełniać ją potwierdzając słuszność decyzji o awansie.

Cele szkolenia:

  • przygotowanie do pracy na stanowisku menadżera, uświadomienie sobie własnego potencjału do pełnienia tej roli oraz możliwych słabości
  • zidentyfikowanie kompetencji kierowniczych potrzebnych do efektywnego zarządzania zespołami pracowniczymi – funkcje, role i zadania kierownika;
  • pogłębianie wiedzy na temat doboru modelu kierowania w odniesieniu etapu rozwoju pracownika oraz jego zaangażowania, czyli zarządzanie sytuacyjne;
  • poznanie i zrozumienie wagi czynników determinujących proces motywacyjny, motywacja do rozwoju, do realizacji celów – jak nie demotywować pracowników i jak ich motywować;
  • motywowanie pozafinansowe – doskonalenie umiejętności doboru odpowiednich narzędzi motywowania w zależności od etapu rozwoju pracownika, sytuacji wewnątrz zespołu pracowników;
  • poznanie podstawowych zasad delegowania zadań i organizacji pracy zespołu oraz zasad egzekwowania zadań zleconych pracownikom;
  • poznanie zasad, metod i technik planowania pracy własnej i zespołu,
  • rozwijanie umiejętności jasnego, jednoznacznego, opartego na faktach i wiarygodnego wyrażania oczekiwań i opinii – feedback – czyli udzielanie skutecznych informacji zwrotnych
  • poznanie i zrozumienie dysfunkcji pracy zespołu – jak menadżer może je eliminować poprzez sprawne zarządzanie.

Leadership

Zobacz szkolenie dla doświadczonych menadżerów Zobacz terminy szkolenia otwartego

Korzyści dla uczestników

Uczestnicy po tym szkoleniu:

  • Zrozumieją na czym polega rola menedżera, poznają swój potencjał do jej pełnienia i dowiedzą się jak mogą pracować nad ewentualnymi słabościami
  • Wyjdą z wiedzą na temat tego jak pracować nad motywowaniem i zaangażowaniem pracowników z wyłączeniem premii czy nagród pieniężnych
  • Będą znali zasady budowania autorytetu
  • Poznają praktyczne i do natychmiastowego zastosowania zasady i metody pracy menedżera
  • Zbudują mapę swojego zespołu i nauczą się jak na co dzień stosować to praktyczne narzędzie
  • Poznają style zarządzania i zdiagnozują swój własny, naturalny styl pracy z zespołem podwładnych pracowników
  • Zrozumieją na czym polegają blaski i cienie pracy na stanowisku menedżera, a jednocześnie przygotują się do tego, by móc obie strony medalu wykorzystywać w codziennej pracy konstruktywnie
  • Wzmocnią się i zmotywują do realizacji zadań na nowej ścieżce zawodowej.

Metody szkolenia

To aktywny i dynamiczny warsztat w całości oparty na zadaniach praktycznych, symulacjach, studiach przypadków, dyskusjach i kwestionariuszach wymagających i wymuszających interakcje i współdziałanie wśród uczestników szkolenia. To tworzenie sytuacji indywidualnych i grupowych praktycznie wprowadzających w poszczególne obszary i wiedzy na temat pełnienia roli menadżera, ze szczególnym uwzględnieniem pierwszego etapu pracy po awansie na stanowisko menedżerskie.

Czas trwania

16 godzin dydaktycznych – 2 dni szkoleniowe

Program szkolenia

Dzień 1

1. Wprowadzenie:

  • powitanie, przedstawienie uczestników, zasady i cele szkolenia, oczekiwania Uczestników

2. Awans i co dalej – co warto wiedzieć na początek

  • rola i zadania lidera
  • kluczowe funkcje kierownika
  • nastawienie na cel i na ludzi?
  • wartości firmy jako busola dla nowego menadżera.
  • zasady, oczekiwania, możliwości – „expose szefa”
  • zarządzać czy przewodzić – w czym tkwi różnica.

3. Budowanie autorytetu – menadżer jako wzór moralny i merytoryczny w zespole:

  • „wczoraj kolega dziś przełożony” – jak rozmawiać z podwładnymi którzy nas lekceważą
  • inteligencja społeczna czyli… zdolność komunikacji i wpływania na innych ludzi,
  • jak lider buduje i niszczy swój autorytet w zespole
  • jak przekazać niepopularne polecenia

4. Motywowanie pozafinansowe początkującego menadżera

  • co zrobić, by nie demotywować pracowników – wszystko o czym nie wiedzą nawet doświadczeni menadżerowie
  • co wzbudza zaangażowanie pracowników w zadania – dysfunkcje pracy zespołowej
  • wartości organizacji, a wartości poszczególnych pracowników- wartości jako cele działań motywacyjnych,
  • mity i fakty na temat motywowania – obserwacje, których możesz dokonywać sam/a,
  • „Kij i marchewka” – kiedy i gdzie sprawdza się kara i nagroda – zasady nagradzania i karania,
  • co konkretnie motywuje każdego z pracowników – opracowanie listy motywatorów dla poszczególnych członków zespołu,

Dzień 2

5. Styl zarządzania menadżera – czego należy uczyć się od początku kariery menadżera

  • styl zarządzania dostosowany do dojrzałości zawodowej pracownika
  • styl zarządzania a poziom rozwoju (dojrzałości) zespołu,
  • autoanaliza stylu zarządzania,
  • mapa zespołu –praca na realnych sytuacjach z zespołów podległych kierownikom .

6. Delegowanie zadań i kontrola ich wykonania:

  • co to jest delegowanie zadań?
  • Sześć poziomów delegowania – kiedy, komu i jak delegować zadania
  • „stawianie granic” technika wdrażania konsekwencji- jak się umawiać na zadania a potem je egzekwować?
  • krótkie polecenie czy dłuższa rozmowa?
  • błędy w delegowaniu zadań.

7. Komunikacja menadżera

  • jak przekazywać konstruktywną i korygującą informację zwrotną
  • modele i zasady w przekazywaniu informacji zwrotnej,
  • dzielenie się wiedzą i informacjami w zespole – komunikacja w zespole podległych pracowników
  • jak reagować podczas trudnych rozmów z pracownikami
  • style funkcjonowania społecznego, jak w zależności od tego, komunikować się z pracownikami.

8. Podsumowanie i wnioski:

  • Indywidualne PDW – Plan Działań Wdrożeniowych,
  • Zakończenie szkolenia.

Harmonogram szkolenia

Rejestracja uczestnikówod godz. 9:40
Zajęcia10:00 - 11:00
Przerwa11:00 - 11:15
Zajęcia11:15 - 13:00
Obiad13:00 - 13:40
Zajęcia13:40 - 15:00
Przerwa15:00 - 15:10
Zajęcia15:10 - 17:00
Zajęcia9:00 - 11:00
Przerwa11:00 - 11:15
Zajęcia11:15 - 13:00
Obiad13:00 - 13:40
Zajęcia13:40 - 15:00
Przerwa15:00 - 15:10
Zajęcia15:10 - 16.00

Wartość inwestycji

Zapraszam do kontaktu w celu oszacowania wartości inwestycji dla Twojej firmy!
Mail: biuro@onestepup.pl
Telefon: 22 428 11 11

Kontakt

Bartosz Bartczak

Partner biznesowy

Krzysztof Słowik

Partner biznesowy

Damian Puchniarz

Kierownik działu handlowego

zobacz więcej

One Step Up Sp. z o. o.

Al. Jerozolimskie 202

02-486 Warszawa

Biuro czynne:

Poniedziałek - Piątek

8.00 - 16.00