Rozmowy ze związkami zawodowymi zawsze są trudne, ponieważ to co jest oczywiste dla zarządu (liczby, finanse) nie zawsze jest oczywiste dla związków, a przez wzajemny brak zrozumienia pojawia się impas (wzajemny klincz). Związkowcy koncentrują się zwykle na prostym założeniu, że druga strona chce ich oszukać, wykorzystać i że realizuje opresyjną politykę względem załogi. Ich postawa naładowana jest negatywnymi emocjami i histerią. Natomiast po drugiej stronie stołu zasiadają menedżerowie, którzy liczą potencjalne albo już realne straty spowodowane akcją protestacyjną, białym strajkiem, czy jakikolwiek inną formą nacisku, po którą ZZ mogą sięgnąć.
Szkolenie dedykowane jest dla menedżerów, którzy chcą w poligonowym boju doświadczeń negocjacyjnych doszlifować swoje umiejętności. Uczestnicy powinni być dojrzali emocjonalnie, świadomi biznesowo (ekonomicznie), z wiedzą o negocjacjach na poziomie ponadpodstawowym,
Udział w szkoleniu/treningu i rozwój własnych kompetencji zmusza do opuszczenia swojej strefy komfortu psychicznego. Szkolenie/trening o charakterze zadaniowym pozbawione jest charakteru stricte wykładowego/slajdowego/scenkowego.