Metody oceny dostawców

Opis i cel szkolenia

Wybór i ocena dostawców to kluczowe elementy w procesie zaopatrzenia. W ramach szkolenia uczestnicy budują analizę dostawców wg różnych kryteriów. Rozpoczynamy pracę od oceny aktualnej bazy dostawców oraz ustalenia planu rozwoju dostawców oraz zarządzania ryzykiem braku dostaw. Na konkretnym przykładzie stworzymy narzędzie oceny dostawcy (w oparciu z system VDA) wykorzystywane w procesie wyboru dostawcy. Narzędzie oceny ryzyka współpracy – zanim nawiążemy współprace. W dalszej części zbudujemy profesjonalne narzędzie oceny bieżącej współpracy z dostawcami oraz omówimy w jaki sposób oceniać współpracę z dostawami. Uczestnicy stworzą system oceny dostawców. Omówione zostaną możliwości nowoczesnych systemów informatycznych służące do automatyzacji procesu oceny.

Omówimy modele oceny dostawców służące przede wszystkim długofalowym planom rozwoju bazy dostawców – mówimy o perspektywie dwóch lat lub dłużej w celu minimalizacji ryzyka dostaw oraz konsolidacji i zarządzania dostawcami z grupy C.

Szkolenie przeznaczone dla Kierowników Kategorii oraz Kupców. 

Zapraszamy do zapoznania się z innymi szkoleniami, które dedykujemy działom zakupów i zaopatrzenia: 

Zarządzanie zakupami i logistyką     Category Management     Skuteczne negocjacje zakupowe

Korzyści dla uczestników

  • poznasz profesjonalne narzędzia oceny dostawców
  • odróżnisz walidację oferty od oceny możliwości dostawcy
  • otrzymasz narzędzia elektroniczne oceny dostawców zgodne z systemami ISO i VDA
  • nauczysz się w sposób metodyczny prowadzić rozwój dostawców
  • zdobędziesz wiedzę od wciąż praktykującego eksperta

Metody szkolenia

  • Warsztat
  • Interaktywny wykład
  • Przentacja multimedialna
  • Case study
  • Dyskusja

Czas trwania

8 godzin dydaktycznych – 1 dzień szkoleniowy

Program szkolenia

Dzień 1

1. Kategoryzacja dostawców – podział ze względu na:

  • kategorie zakupowe,
  • technologie,
  • surowce,
  • wielkość wydatków.

2. Kategoryzacja ze względu na ryzyko związane z brakiem alternatyw:

  • dostawcy komercyjni,
  • strategiczni,
  • rozwojowi,
  • wąskie gardła
  • oraz do usunięcia.

3. Macierz Kraljic jako podstawa do planowania długofalowego rozwoju dostawców.

4. Model wiatraka oraz model 11Cs jako narzędzia służące do priorytetyzacji pracy oraz budowania relacji z dostawcami.

5. Definiowanie ryzyka oraz model analizy ryzyka w łańcuchu dostaw.

6. Kategoryzacja dostaw ze względu na bezpieczeństwo i krytyczność dla działania przedsiębiorstwa.

7. Model zarządzania dostawcami grupy C.

8. Przygotowanie planu audytów i polityka audytowa dostawców.

 

Wartość inwestycji

Zapraszam do kontaktu w celu oszacowania wartości inwestycji dla Twojej firmy!
Mail: biuro@onestepup.pl
Telefon: 22 428 10 20

Kontakt

Damian Puchniarz

Kierownik działu handlowego

Bartosz Bartczak

Partner biznesowy

Krzysztof Słowik

Partner biznesowy

zobacz więcej

OneStepUp Sp. z o. o.

Biuro: Al. Jerozolimskie 202

02-486 Warszawa

Biuro czynne:

Poniedziałek - Piątek

8.00 - 16.00

Używamy informacji zapisanych za pomocą plików cookies w celu zapewnienia maksymalnej wygody w korzystaniu z naszego serwisu. Rozumiem