Szkolenie: Management 3.0 – Fundamentals Workshop

Opis i cel szkolenia

Celem szkolenia z zakresu Management 3.0 – Fundamentals Workshop jest uświadomienie różnic pomiędzy pryncypiami w różnego rodzaju podejściach do zarządzania, rozwijanie kompetencji menedżerskich zgodnie z najnowszymi trendami, poznanie kierunków rozwoju organizacji uczącej się, bazującej na empowermencie, kreatywności i innowacji oraz otwarcie drogi do uzyskania międzynarodowego certyfikatu Management 3.0.

Zobacz terminy szkolenia otwartego

Dla kogo

Szkolenie Management 3.0 – Fundamentals Workshop kierowane jest do menedżerów nie tylko otwartych na nowy sposób myślenia o przywództwie i zarządzaniu, ale przede wszystkim do tych, którzy sami aktywnie poszukują alternatyw, bo zauważają, że dotychczasowe modele przywództwa i zarządzania już się nie sprawdzają.

Dlatego szkolenie to jest skierowane do menedżerów gotowych na:
  • Dzielenie się władzą z pracownikami, ale nie zrzucających z siebie odpowiedzialności
  • Indywidualne podejście do pracowników, przy jednoczesnym dążeniu do wspólnych celów
  • Umocowanie pracowników i zespołów, przy świadomym stosowaniu zasad przywództwa służebnego 
  • Nieustającą zmianę, elastyczność i zwinność, a jednocześnie niezmiennych w budowaniu kultury zaufania i ciągłego uczenia się w zespole i organizacji
  • Aktywne pełnienie roli facylitatora, mentora czy coacha, nawet jeśli by to wymagało od nich uczenia się tych ról od zera
  • Stosowaniu praktyk M 3.0. w codziennym funkcjonowaniu zespołu, co może wiązać się z koniecznością zmiany organizacji pracy zespołu i samego menedżera
  • Zainwestowanie czasu na wdrożenie zespołu w nowy model współdziałania i współodpowiedzialności 
  • Ciągłe doskonalenie własnych kompetencji, uczenie się nowych nawyków, zmiany postaw w obszarze przywództwa i zarządzania

Management 3.0 – Fundamentals Workshop to szkolenie dla tych, którzy wierzą, że inspirowanie, motywowanie, pomaganie w rozwoju, umocowanie, wspieranie procesów, usuwanie przeszkód, zachęcanie do podejmowania nawet ryzykownych działań może zastąpić kontrolę, wydawanie poleceń, karanie, rozkazywanie czy nadzorowanie.

Czas trwania

16 godzin dydaktycznych – 2 dni szkoleniowe

Program szkolenia

Dzień 1-2

1. Koncepcja Management 3.0 – zwinne przywództwo i systemowe myślenie
  • Model Management 3.0 – krótko o głównych założeniach i pryncypiach
  • Podejście 3.0, a 2.0 i 1.0 – które stosujesz w codziennej praktyce zarządzania
  • Praktyki M 3.0 – dyskusje i facylitacja
2. Zarządzanie i przywództwo wg Management. 3.0
  • Role lidera i menedżera w nowoczesnej organizacji
  • Servant Leadership –koncepcja przywództwa służebnego – budowanie kultury zaufania, kultury organizacji uczącej się i kultury feedbacku,
  • Praktyki M 3.0 – ćwiczenie, doświadczanie, dyskusja i facylitacja
3. Myślenie systemowe i złożoność systemu
  • Różnice pomiędzy złożonością a skomplikowaniem
  • Systemy złożone i bariery w myśleniu o złożoności
  • Najważniejsze atrybuty systemów, kryteria złożoności
  • Praktyki M 3.0 – Symulacja i doświadczanie złożoności – dyskusje i facylitacja
4. Motywacja i zaangażowanie – wpływ motywacji wewnętrznej na poziom zaangażowania i kreatywność pracowników
  • Motywacja i demotywujące działania wewnątrz organizacji i zespołów
  • Jak możesz sprawdzać poziom motywacji i zaangażowania – metody i techniki badania oraz wzmacniania motywacji
  • Praktyki M 3.0. – doświadczanie, dyskusje i facylitacja
5. Delegowanie i empowerment
  • Poziomy delegowania – wizualizacja delegowania uprawnień na różnych płaszczyznach obszarów decyzyjnych
  • Uprawomocnienie pracowników i budowanie odpowiedzialności
  • Zaufanie w zespole i organizacji, jako podstawa umocowania
  • Praktyki M 3.0. – doświadczanie, dyskusje i facylitacja
6. Rozwijanie kompetencji – budowanie kultury rozwoju
  • Macierz kompetencji zespołu jako metoda analizy poziomu kompetencji i uczenia się od siebie nawzajem
  • Siedem elementów rozwijania kompetencji i cztery składniki rozwoju osobistego
  • Metryki rozwoju, co sprawia, że zespoły są kompetentne
  • Feedback jako metoda rozwoju pracowników
  • Praktyki M 3.0. – doświadczanie, dyskusje i facylitacja
7. Definiowanie angażujących celów – uwspólnianie celów
  • Kaskadowanie strategii jako technika diagnozowania i eliminowania silosów
  • OKRs (Objectives and Key Results): przedstawienie koncepcji oraz przykładów OKRs
  • Metryki i zasady ich tworzenia
  • Zespoły funkcjonalne i multifunkcjonalne
  • Praktyki M 3.0. – doświadczanie, dyskusje i facylitacja
8. Sukcesy i porażki
  • Zarządzanie zmianą – wymiary zarządzania zmianą – podstawy
  • Narzędzia do retrospektywy
  • Narzędzia do przeprowadzania zmian
  • Praktyki M 3.0. – doświadczanie, dyskusje i facylitacja
9. Zakończenie szkolenia.

Wartość inwestycji

Zapraszam do kontaktu w celu oszacowania wartości inwestycji dla Twojej firmy!
Mail: biuro@onestepup.pl
Telefon: 22 428 11 11

Kontakt

Bartosz Bartczak

Partner biznesowy

Krzysztof Słowik

Partner biznesowy

Damian Puchniarz

Kierownik działu handlowego

zobacz więcej

One Step Up Sp. z o. o.

Al. Jerozolimskie 202

02-486 Warszawa

Biuro czynne:

Poniedziałek - Piątek

8.00 - 16.00