Szkolenie: LFMEA – analiza przyczyn i skutków wad w procesach logistycznych

Opis i cel szkolenia

Metoda LFMEA (Failure Mode and Effect Analysis Procesów Logistycznych) to narzędzie zarządzania jakością wyrobów lub procesów łańcucha dostaw. Zajmuje się analizą przyczyn i skutków wad oraz projektowaniem i wdrażaniem stosownych zabezpieczeń w procesach odbioru, pakowania, transportu, wysyłki, magazynowania itp. LFMEA jest jedną z metod rodziny analiz opierających się na wspólnym modelu FMEA AIAG / VDA wyd 1:

  • DFMEA – Design FMEA – analiza przyczyn i skutków wad wyrobu,
  • PFMEA – Proces FMEA – analiza przyczyn I skutków wad procesów wytwórczych lub realizacji usług,
  • RFMEA – Reveres FMEA – analiza odwrotna FMEA – polega na weryfikacji FMEA w miejscu realizacji procesu,
  • LFMEA – Logistic FMEA – analiza przyczyn i skutków wad w procesach logistycznych,
  • MFMEA – Machine FMEA – analiza przyczyn i skutków wad działania maszyn.

Celem warsztatu jest dostarczenie uczestnikom praktycznych umiejętności analizy ryzyka procesów łańcucha dostaw, projektowania zabezpieczeń oraz doskonalenia procesów z wykorzystaniem metody Logistic – FMEA.

Korzyści dla uczestników

Uczestnicy warsztatów pozyskają:

  • Praktyczne umiejętności prowadzania analizy FMEA procesów łańcucha dostaw,
  • Świadomość korzyści wdrożenia FMEA,
  • Świadomość efektów i konsekwencji wad wyrobów za które odpowiada wadliwy process.
  • Praktyczne umiejętności analizy ryzyka poprzez prawidłowe definiowanie znaczenia wady, występowalności oraz wykrywalności,
  • Kompetencje planowania i wdrażania działań doskonalących wdrażających skuteczne zabezpieczenia ryzyk.

Uczestnicy warsztatów zapewnią Firmie:

  • Zwiększenie efektywności i poprawę wyniku biznesowego procesów łańcucha dostaw,
  • Eliminację kosztów występowania problemów w procesach łańcucha dostaw,
  • Poprawę jakości procesów logistycznych,
  • Zmniejszenie zmienności procesów łańcucha dostaw i zwiększenie ich przewidywalności.
  • Poprawę komunikacji uczestników procesów.

Metody szkolenia

  • warsztaty i ćwiczenia praktyczne
  • prezentacja multimedialna,
  • inspirująca dyskusja na przykładach,
  • studium przypadku.

Czas trwania

16 godzin dydaktycznych – 2 dni szkoleniowe

Program szkolenia

Dzień 1-2

1. Wprowadzenie do analizy ryzyka:
  • Istota i cele prowadzenia analizy LFMEA,
  • Korzyści biznesowe stosowania LFMEA,
  • Rola i miejsca LFMEA w zarządzaniu jakością I wynikiem biznesowym firmy,
  • Wykorzystanie LFMEA do zarządzania projektem,
  • Krytyczne czynniki rzutujące na efektywność i skuteczność LFMEA,
  • Zasady definiowania i priorytetyzacji ryzyk,
  • Omówienie formularza,

Uczestnicy zostaną zapoznani z istotą oceny ryzyka. Będą rozumieli jego istotę i podstawowe założenia. Poznają ograniczenia i zalety LFMEA

2. Organizacja analizy LFMEA, niezbędne zasoby I rola zespołu
3. Definiowanie procesu
  • Metody definiowania procesów łańcucha dostaw
  • Mapowanie łańcucha wartości dodanej – VSM
  • Określanie czynności procesów i ich celów,
  • Definiowanie wad,
  • Określanie znaczenia wady dla użytkownika / klienta,
  • Definiowanie parametru S – SEVERITY – Znaczenie

Warsztat praktyczny

4. Analiza przyczyn wad,
  • Warsztaty stosowania narzędzi pomocniczych:
    • Ishikawa,
    • FTA – Fault Tree Analysis,
  • Definiowanie parametru – O – Occurrence – Występowalność,
  • Warsztat praktyczny
5. Definiowanie mechanizmów kontrolnych:
  • Definiowanie kontroli
  • Definiowanie parametru – D- Detection – Kontrola,

Warsztat praktyczny,

6. Optymalizacja procesu – definiowanie planów działań i weryfikacja ich skuteczności
  • Definiowanie zabezpieczeń,
  • Określanie działań doskonalących,
  • Weryfikacja skuteczności – ponowna ocena.
7. Dokumentowanie realizacji działań.
8. Podsumowanie I zamknięcie warsztatów.

Harmonogram szkolenia

Rejestracja uczestnikówod godz. 9:40
Zajęcia10:00 - 11:00
Przerwa11:00 - 11:15
Zajęcia11:15 - 13:00
Obiad13:00 - 13:40
Zajęcia13:40 - 15:00
Przerwa15:00 - 15:10
Zajęcia15:10 - 17:00
Zajęcia9:00 - 11:00
Przerwa11:00 - 11:15
Zajęcia11:15 - 13:00
Obiad13:00 - 13:40
Zajęcia13:40 - 15.00
Przerwa15.00 - 15.10
Zajęcia15:10 - 16:00

Wartość inwestycji

Zapraszam do kontaktu w celu oszacowania wartości inwestycji dla Twojej firmy!
Mail: biuro@onestepup.pl
Telefon: 22 428 11 11

Kontakt

Bartosz Bartczak

Partner biznesowy

Krzysztof Słowik

Partner biznesowy

Damian Puchniarz

Kierownik działu handlowego

zobacz więcej

One Step Up Sp. z o. o.

Al. Jerozolimskie 202

02-486 Warszawa

Biuro czynne:

Poniedziałek - Piątek

8.00 - 16.00