Szkolenie: Etykieta w Świecie biznesu – dress code i savoir-vivre

Opis i cel szkolenia

Opis szkolenia

Nawet świetnie przygotowany merytorycznie pracownik może sprawić wrażenie niekompetentnego przez swój brak taktu czy znajomości etykiety. Biznes to nie tylko sprzedaż produktów czy usług, to utrzymywanie kontaktów, a także pozyskiwanie nowych. To również konferencje, panele dyskusyjne, czy służbowe wizyty w restauracjach. Ponadto to umiejętność odnalezienia się w relacjach wewnątrz firmy oraz dopasowania się do każdej sytuacji oraz osoby.

Cel szkolenia

Dzięki mojemu szkoleniu Twoi pracownicy będą potrafili poruszać się w świecie biznesu bardziej swobodnie, a poziom
kultury w firmie wzrośnie. Nieważne z kim będą mieli do czynienia – z prezesem dużej firmy, szeregowym pracownikiem innej korporacji, kluczowym czy masowym klientem Twojej firmy – zawsze pozostawią dobre wrażenie.

Szkolenie, które proponuję nie jest nudnym wykładem o dworskich manierach, a przyjemnym, pełnym humoru warsztatem, na którym omówimy sytuacje, z jakimi Twoi współpracownicy spotykają się na co dzień lub będą spotkać się w przyszłości. Znajomość tych zasad spowoduje, że pracownicy poczują się pewniej, zaczną budzić zaufanie, a ludzie będą chętniej do nich wracać.

Korzyści dla uczestników

  • Uczestnicy szkolenia będzie swobodnie poruszał się w Świecie biznesu
  • Będą umieli dobrać adekwatny strój do sytuacji biznesowej
  • Będą potrafili zachować się profesjonalnie  podczas spotkania biznesowego
  • Nauczą się komunikacji werbalnej i niewerbalnej
  • Będą potrafili prawidłowo skonstruować komunikat w korespondencji elektronicznej

Metody szkolenia

Trener podczas szkolenia będzie stosował

  • Prezentacje PowerPoint
  • Case study
  • Materiały edukacyjne

Czas trwania

8 godzin dydaktycznych – 1 dzień szkoleniowy

Program szkolenia

Dzień 1

1. Pierwszy krok, pierwsze wrażenie
  • Profesjonalna autoprezentacja – zasady autoprezentacji, prawidłowy uścisk dłoni, kontakt wzrokowy, omówienie najczęstszych błędów
  • Trudna sztuka przedstawiania osób – kolejność przedstawiania osób, prawidłowy kontakt wzrokowy
  • Zapamiętanie imion i nazwisk – okazanie szacunku i zainresowania
  • Sztuka wymiany wizytówek – długa droga od poznania do wręczenia i schowania wizytówki
  • Uprzejme słuchanie – pokaż, że Ci zależy
  • Zasady komunikacji werbalnej – poprawność języka
  • Zasady komunikacji niewerbalnej – mowa ciała podczas stania i siedzenia
2. Kultura w komunikacji biznesowej
  • Rodzaje i zasady korespondencji służbowej
  • Rozmowy telefoniczne, poczta głosowa, SMS, WhatsApp, iMessage itp
  • Netykieta czyli sztuka pisania e-maili oraz wizerunek w sieci
  • Zaproszenie na spotkanie w biurze i poza biurem – prawidłowa forma zaproszenia, wybór lokalizacji, regulowanie rachunku
3. Precedencja, czyli kto jest „pierwszy“
  • Precedencja podczas wchodzenia do pomieszczeń i na schodach
  • Kolejność wchodzenia do windy oraz kultura jazdy windą
  • Zabieranie głosu podczas spotkań
  • Zajmowanie miejsc w samochodzie
  • Zajmowanie miejsc na przyjęciu
4. Wizerunek w biznesie
  • Garderoba kobiety biznesu
  • Garderoba mężczyzny w biznesie
  • Dress code, czyli dostosowanie ubioru do okazji
5. Spotkania stojące i zasiadane
  • Rodzaje przyjęć
  • Zaproszenia – wysyłanie oraz przyjmowanie
  • Zasady nawiązywania kontaktów podczas przyjęcia, by było ono dla nas efektywne
  • Korzystanie z bufetu – nakładanie potraw, odkładanie naczyń, poprawne jedzenie i picie, trudne sytuacje
  • W roli gościa – zajmowanie miejsc, zachowanie i postawa przy stole, rodzaje i mowa sztućców i kieliszków, umiejętność jedzenia różnych potraw, jak korzystać z serwetki, trudne sytuacje
  • W roli gospodarza – stół, menu, usadzanie gości, dobór win, serwowanie dań
  • „Wypadki“ podczas jedzenia

Harmonogram szkolenia

Rejestracja uczestnikówod godz. 9:40
Zajęcia10:00 - 11:00
Przerwa11:00 - 11:15
Zajęcia11:15 - 13:00
Obiad13:00 - 13:40
Zajęcia13:40 - 15:00
Przerwa15:00 - 15:10
Zajęcia15:10 - 17:00

Wartość inwestycji

Zapraszam do kontaktu w celu oszacowania wartości inwestycji dla Twojej firmy!
Mail: biuro@onestepup.pl
Telefon: 22 428 11 11

Kontakt

Bartosz Bartczak

Partner biznesowy

Krzysztof Słowik

Partner biznesowy

Damian Puchniarz

Kierownik działu handlowego

zobacz więcej

One Step Up Sp. z o. o.

Al. Jerozolimskie 202

02-486 Warszawa

Biuro czynne:

Poniedziałek - Piątek

8.00 - 16.00