Szkolenie: Komunikacja międzypokoleniowa, czyli efektywne zarządzanie pokoleniami Baby Boomers, X, Y, Z i Alfa

cena netto: 1.650 zł /os
  • 6 - 7 lutego 2025 Wrocław
Scandic Wrocław **** zapisz się
  • 12 - 13 maja 2025 Warszawa
Kompleks Arche Hotel Krakowska / Geologiczna zapisz się
  • 15 - 16 września 2025 Poznań
Hotel Altus Poznań Old Town *** zapisz się
  • Pobierz formularz rejestracyjny: doc pdf
  • Pobierz ofertę: file
Ocena szkolenia (w skali do 5)
4,92
Ekspert prowadzący

Lidia Borkowska

HR/ Zarządzanie zmianą / Kierowanie zespołem

Praktyk biznesu z ponad 20 letnim doświadczeniem w branży telekomunikacyjnej, produkcyjnej, IT  i finansowej, które zdobywała jako Kierownik Działu Szkoleń, HR Business Partner i Kierownik Personalny w takich firmach jak: PTK Centertel (Operator sieci Orange), Polska Telefonia Cyfrowa (Operator sieci T-Mobile) i Lotte Wedel. Jako Head of HR w ProService Finteco odpowiadała także za wspierała […]

Opis i cel szkolenia

Celem szkolenia jest zdobycie umiejętności skutecznego zarządzania zespołami zróżnicowanymi pokoleniowo, poznanie narzędzi efektywnej komunikacji i współpracy Pracowników poszczególnych generacji.

Szkolenie Komunikacja międzypokoleniowa jest dedykowane Menedżerom zarządzającym Zespołami, Pracownikom HR, Scrum Masterom, Kierownikom Projektów, Właścicielom Firm, a także wszystkim, bez względu na wiek którzy chcieliby lepiej i sprawniej komunikować się z osobami z różnych pokoleń.   

Korzyści dla uczestników

  • wiedza na temat różnic pokoleniowych pomiędzy generacjami Baby Boomers, X, Y, Z i Alfa
  • rozwój kompetencji w zakresie budowania współpracy, angażowania, motywowania adekwatnego do pokolenia,
  • umiejętność sprawnego komunikowania się w ramach zespołów międzypokoleniowych,
  • warsztatowa i interaktywna forma prowadzenia szkolenia,
  • praktyczne narzędzia do zastosowania w codziennej praktyce,
  • test przynależności pokoleniowej,
  • wyniki badań dotyczące różnic pokoleniowych (pokolenia Baby Boomers, X, Y, Z, Alfa),
i przede wszystkim sprawna komunikacja międzypokoleniowa!

Metody szkolenia

  • ćwiczenia indywidualne
  • praca w parach i małych grupach
  • ćwiczenia zespołowe
  • dyskusja
  • burza mózgów
  • odwrócona burza mózgów
  • narzędzia design thinking
  • analiza przypadków
  • mini-wykłady interaktywne
  • wymiana doświadczeń i pomysłów

Czas trwania

16 godzin dydaktycznych – 2 dni szkoleniowe

Program szkolenia

Dzień 1-2

1.  Czym jest Komunikacja międzypokoleniowa – charakterystyka pokoleń Baby Boomers, X, Y, Z, Alfa w środowisku zawodowym i życiu prywatnym
  • Definiowanie persony poszczególnych pokoleń:
    • Wartości
    • Motywacje
    • Potrzeby i oczekiwania
    • Zachowania
    • Obawy
    • Komunikacja
  • Mocne strony poszczególnych pokoleń
  • Prawdy i mity dotyczące poszczególnych pokoleń
  • Autodiagnoza – test przynależności pokoleniowej
  • Wnioski z badań na temat pokoleń
2. Efektywne zarządzanie międzypokoleniowe
  • Rekrutacja – co przyciąga, a co zniechęca poszczególne pokolenia do pracy
  • Organizacja stanowiska pracy
  • Onboarding – angażowanie pokoleniowe w proces wdrożenia nowych Pracowników
  • Wyznaczanie celów, podział zadań i ocena – podejście poszczególnych pokoleń do planowania i realizacji celów
  • Rozwój – dostosowanie narzędzi rozwojowych do pokolenia
  • Rozstanie z Pracownikiem – budowanie lojalności odchodzącego Pracownika
  • Budowanie autorytetu z perspektywy poszczególnych pokoleń
  • Motywowanie i angażowanie poszczególnych pokoleń – mapa motywatorów i demotywatorów poszczególnych generacji
  • Wellbeing i Work-Life Balance – co oznacza równowaga dla przedstawicieli poszczególnych pokoleń
3. Siła komunikacji w motywującym zarządzaniu międzypokoleniowym
  • Preferowane sposoby komunikacji poszczególnych pokoleń
  • Potrzeby komunikacyjne i blokady komunikacyjne poszczególnych pokoleń
  • Projektowanie komunikacji dostosowanej do pokoleń BB, X, Y, Z, Alfa
    • Określanie profilu odbiorcy
    • Obszar zarządzania, technologii oraz treści i formy
  • Komunikacja pisemna i elektroniczna w zespołach międzypokoleniowych
    • Hierarchia ważności mediów komunikacyjnych dostosowana do pokoleń
    • Struktura komunikatu dopasowanego do generacji i zespołów międzypokoleniowych:
      • Definiowanie tematu
      • Wprowadzenie
      • Rozwinięcie
      • Zakończenie – zachęcenie do działania
    • Elementy wizualne komunikacji pisemnej (zdjęcia, flipowanie, ikonografiki)
  • Pochwała i docenianie dostosowane do pokoleń
  • Skuteczne techniki komunikacji i informacji zwrotnej dostosowane do poszczególnych pokoleń
    • Język szakala i język żyrafy
    • FUKO
    • UF
    • SMAD
    • Model GOLD
  • Preferowane sposoby komunikacji Millenialsów i Alf
    • Ikonografika
    • Feedback natychmiast
    • Feedforward
    • Kudosy
    • Memy
    • Instagram, Reddit, Tic Tock
4. Trudne sytuacje w zespołach zróżnicowanych pokoleniowo
  • Główne przyczyny nieporozumień i konfliktów pokoleniowych
  • Blokady utrudniające porozumienie w zespołach międzypokoleniowych
  • Międzypokoleniowa asertywność
  • Wyzwania, ograniczenia i korzyści wielopokoleniowych zespołów projektowych
  • Budowanie synergii zespołów w oparciu o różnorodność pokoleniową
5. Wzmacnianie współpracującego środowiska pracy zespołów międzypokoleniowych
  • Fun to work
  • Wellbeing i Work-Life balance
  • Grywalizacja
  • Moc kudosów
  • Zapobieganie ageizmowi w Firmie
  • Inicjatywy budujące zaangażowanie i lojalność
  • Potencjał różnorodności pokoleniowej
  • Usuwanie barier pokoleniowych
  • Gotowość do uczenia się oraz otwartość na dzielenie się wiedzą i doświadczeniem
  • Baza dobrych praktyk

Harmonogram szkolenia

Rejestracja uczestnikówod godz. 9:40
Zajęcia10:00 - 11:00
Przerwa11:00 - 11:15
Zajęcia11:15 - 13:00
Obiad13:00 - 13:40
Zajęcia13:40 - 15:00
Przerwa15:00 - 15:10
Zajęcia15:10 - 17:00
Zajęcia9:00 - 11:00
Przerwa11:00 - 11:15
Zajęcia11:15 - 13:00
Obiad13:00 - 13:40
Zajęcia13:40 - 15:00
Przerwa15:00 - 15:10
Zajęcia15:10 - 16.00

Wartość inwestycji

Cena udziału w szkoleniu wynosi 1.650 zł + 23%VAT

Cena szkolenia: dotyczy udziału 1 osoby i zawiera: udział w zajęciach, komplet materiałów, certyfikat ukończenia kursu, możliwość indywidualnych konsultacji podczas szkolenia, przerwy kawowe oraz obiady.

Warunkiem uczestnictwa w szkoleniu: jest przesłanie do nas formularza zgłoszenia na e-mail lub on-line

Dla jednostek finansujących udział w szkoleniu w minimum 70% lub w całości ze środków publicznych stawka podatku VAT podlega ZWOLNIENIU. W tym celu należy uzupełnić i przesłać podpisane oświadczenie.

wzór oświadczenia
  • 6 - 7 lutego 2025 Wrocław
Scandic Wrocław **** zapisz się
  • 12 - 13 maja 2025 Warszawa
Kompleks Arche Hotel Krakowska / Geologiczna zapisz się
  • 15 - 16 września 2025 Poznań
Hotel Altus Poznań Old Town *** zapisz się
  • Pobierz formularz rejestracyjny: doc pdf
  • Pobierz ofertę: file

Kontakt

Bartosz Bartczak

Partner biznesowy

Krzysztof Słowik

Partner biznesowy

Damian Puchniarz

Kierownik działu handlowego

zobacz więcej

One Step Up Sp. z o. o.

Al. Jerozolimskie 202

02-486 Warszawa

Biuro czynne:

Poniedziałek - Piątek

8.00 - 16.00