Obecnie nie wystarczy być już tylko dobrym kierownikiem, dziś trzeba być menedżerem przyszłości. Menedżerem przyszłości, który potrafi jednocześnie przewodzić zmianom, projektować rozwiązania, mobilizować pracowników własnym przykładem, który potrafi być elastyczny, empatyczny, komunikatywny, pozytywnie nastawiony do ludzi i ich twórczych wysiłków, partycypacyjny, i który przede wszystkim doprowadzi do uzyskania najwyższych wyników, bo miarą dobrego kierownika jest to, jakie wyniki uzyskuje każdy członek jego zespołu. To jednak nie wszystkie wymagania stawiane przed kadrą kierowniczą.
Firmy z okresu gospodarki 4.0., w którą w przyspieszonym tempie właśnie wchodzą, poszukują kierowników otwartych na rozwój własny i swoich podwładnych, Kierowników kreatywnych, którzy potrafią być liderami traktującymi ludzi jako najważniejszy intelektualny majątek firmy, kierowników, którzy potrafią tworzyć w firmie kulturę opartą na zaufaniu i współpracy kreując ją przede wszystkim przez własne autentyczne zachowania i postawy.
Szkolenie przeznaczone jest dla osób odpowiedzialnych za kierowanie zespołami pracowniczymi na różnych poziomach zarządzania. Dla osób posiadających już doświadczenie menadżerskie, stosujących już wiele narzędzi menedżerskich, a jednocześnie chcących poszerzyć swoją wiedzę i rozwinąć umiejętności również w obszarze nowoczesnych aspektów zarządzania.
Dlatego w założeniach celu głównego, to aktywny i dynamiczny warsztat oparty na treningowych metodach, wymagających i wymuszających aktywność indywidualną oraz interakcje i współdziałanie wśród uczestników szkolenia. To warsztat z wykorzystaniem między innymi hybrydowej symulacji Raven13.
Cele szkolenia:
- zidentyfikowanie umiejętności potrzebnych do efektywnego zarządzania zespołami pracowniczymi – zwrócenie uwagi na takie elementy jak inteligencja emocjonalna, wywieranie wpływu, umiejętność odkrywania motywacji członków zespołu oraz psychologiczna i socjologiczna wiedza na temat procesów grupowych i natury ludzkiej
- identyfikowanie i korygowanie własnych zachowań w symulowanych sytuacjach menedżerskich
- pogłębianie wiedzy na temat doboru stylu kierowania do możliwości i sytuacji pracowników;
- poznanie nowoczesnych metod i sposobów kierowania ludźmi w zespołach, zdobycie wiedzy na temat roli kierownika w procesie budowania zespołu
- zdobycie wiedzy na temat zastosowania odpowiedniego sposobu motywowania, który będzie możliwy do zrealizowania (potrzeby organizacji), i który będzie skuteczny (potrzeby pracowników);
- poznanie form rozwoju pracowników jako czynnika wpływającego na osiąganie celów i motywację pracowników
- uzyskanie wiedzy o budowaniu efektywnego systemu komunikacji w zespole
- poznanie stylów funkcjonowania społecznego i ich wpływu na sposób komunikowania się w zespole jak również reakcji w sytuacjach konfliktu
- identyfikacja przyczyn konfliktów w zespole oraz sposobów reakcji na nie
- poznanie i przećwiczenie wybranych modeli udzielania informacji zwrotnej pracownikom
- zrozumienie konieczności budowania autorytetu i rozwijania kompetencji kierownika przyszłości oraz płynących z tego korzyści dla zespołu, organizacji i lidera.
Szkolenie polecamy grupie kierowników zespołów lub kierownikowi i jego zespołowi.
leadership