Etykieta w Świecie biznesu – dress code i savoir-vivre

Opis i cel szkolenia

Nawet świetnie przygotowany merytorycznie pracownik może sprawić wrażenie niekompetentnego przez swój brak taktu czy znajomości etykiety. Biznes to nie tylko sprzedaż produktów czy usług, to utrzymywanie kontaktów, a także pozyskiwanie nowych. To również konferencje, panele dyskusyjne, czy służbowe wizyty w restauracjach. Ponadto to umiejętność odnalezienia się w relacjach wewnątrz firmy oraz dopasowania się do każdej sytuacji oraz osoby.

Dzięki mojemu szkoleniu Twoi pracownicy będą potrafili poruszać się w świecie biznesu bardziej swobodnie, a poziom kultury w firmie wzrośnie. Nieważne z kim będą mieli do czynienia – z prezesem dużej firmy, szeregowym pracownikiem innej korporacji, kluczowym czy masowym klientem Twojej firmy – zawsze pozostawią dobre wrażenie.

Szkolenie, które proponuję nie jest nudnym wykładem o dworskich manierach, a przyjemnym, pełnym humoru warsztatem, na którym omówimy sytuacje, z jakimi Twoi współpracownicy spotykają się na co dzień lub będą spotkać się w przyszłości. Znajomość tych zasad spowoduje, że pracownicy poczują się pewniej, zaczną budzić zaufanie, a ludzie będą chętniej do nich wracać.

Korzyści dla uczestników

  • Uczestnicy szkolenia będzie swobodnie poruszał się w Świecie biznesu
  • Będą umieli dobrać adekwatny stróhj do sytuacji biznesowej
  • Będą potrafili zachować się profesjonalnie  podczas spotkania biznesowego
  • Nauczą się komunikacji werbalnej i niewerbalnej
  • Będą potrafili prawidłowo skonstruować komunikat w korespondencji elektronicznej

Metody szkolenia

Trener podczas szkolenia będzie stosował

  • Prezentacje PowerPoint
  • Case study
  • Materiały edukacyjne

Czas trwania

8 godzin dydaktycznych – 1 dzień szkoleniowy

Program szkolenia

Dzień 1

1. Pierwszy krok, pierwsze wrażenie

  • Profesjonalna autoprezentacja – zasady autoprezentacji, prawidłowy uścisk dłoni, kontakt wzrokowy, omówienie najczęstszych błędów
  • Trudna sztuka przedstawiania osób – kolejność przedstawiania osób, prawidłowy kontakt wzrokowy
  • Zapamiętanie imion i nazwisk – okazanie szacunku i zainresowania
  • Sztuka wymiany wizytówek – długa droga od poznania do wręczenia i schowania wizytówki
  • Uprzejme słuchanie – pokaż, że Ci zależy
  • Zasady komunikacji werbalnej – poprawność języka
  • Zasady komunikacji niewerbalnej – mowa ciała podczas stania i siedzenia

2. Kultura w komunikacji biznesowej

  • Rodzaje i zasady korespondencji służbowej
  • Rozmowy telefoniczne, poczta głosowa, SMS, WhatsApp, iMessage itp
  • Netykieta czyli sztuka pisania e-maili oraz wizerunek w sieci
  • Zaproszenie na spotkanie w biurze i poza biurem – prawidłowa forma zaproszenia, wybór lokalizacji, regulowanie rachunku

3. Precedencja, czyli kto jest „pierwszy“

  • Precedencja podczas wchodzenia do pomieszczeń i na schodach
  • Kolejność wchodzenia do windy oraz kultura jazdy windą
  • Zabieranie głosu podczas spotkań
  • Zajmowanie miejsc w samochodzie
  • Zajmowanie miejsc na przyjęciu

4. Wizerunek w biznesie

  • Garderoba kobiety biznesu
  • Garderoba mężczyzny w biznesie
  • Dress code, czyli dostosowanie ubioru do okazji

5. Spotkania stojące i zasiadane

  • Rodzaje przyjęć
  • Zaproszenia – wysyłanie oraz przyjmowanie
  • Zasady nawiązywania kontaktów podczas przyjęcia, by było ono dla nas efektywne
  • Korzystanie z bufetu – nakładanie potraw, odkładanie naczyń, poprawne jedzenie i picie, trudne sytuacje
  • W roli gościa – zajmowanie miejsc, zachowanie i postawa przy stole, rodzaje i mowa sztućców i kieliszków, umiejętność jedzenia różnych potraw, jak korzystać z serwetki, trudne sytuacje
  • W roli gospodarza – stół, menu, usadzanie gości, dobór win, serwowanie dań
  • „Wypadki“ podczas jedzenia

Wartość inwestycji

Zapraszam do kontaktu w celu oszacowania wartości inwestycji dla Twojej firmy!
Mail: biuro@onestepup.pl
Telefon: 22 428 11 11

Kontakt

Bartosz Bartczak

Partner biznesowy

Krzysztof Słowik

Partner biznesowy

Damian Puchniarz

Kierownik działu handlowego

zobacz więcej

One Step Up Sp. z o. o.

Al. Jerozolimskie 202

02-486 Warszawa

Biuro czynne:

Poniedziałek - Piątek

8.00 - 16.00

Używamy informacji zapisanych za pomocą plików cookies w celu zapewnienia maksymalnej wygody w korzystaniu z naszego serwisu. Rozumiem