Efektywna komunikacja – budowanie dobrej współpracy w zespole

cena netto: 1.350 zł /os
  • 13 - 14 września 2021 Poznań
Hotel Mercure Poznań Centrum **** zapisz się
  • 25 - 26 października 2021 Warszawa
Szawa Conference – OXYGEN PARK zapisz się
  • Pobierz formularz rejestracyjny: doc pdf
  • Pobierz ofertę: file
Ekspert prowadzący

Lidia Borkowska

HR/ Zarządzanie zmianą / Kierowanie zespołem

Absolwentka andragogiki na Uniwersytecie Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie. Posiada wieloletnie doświadczenie związane z tworzeniem efektywnych struktur pracowniczych, zarządzaniem zmianą, procesami HR, zarządzaniem zespołami i rozwojem pracowników, które zdobywała jako Kierownik Działu Szkoleń, HR Business Partner i Kierownik Personalny w takich firmach jak: PTK Centertel (Operator sieci Orange), Polska Telefonia Cyfrowa (Operator sieci T-Mobile) oraz […]

Opis i cel szkolenia

Szkolenie skierowane jest do wszystkich osób zainteresowanych poprawą komunikacji i współpracy w zespole. W ramach zajęć przedstawimy kilka narzędzi do stosowania w codziennym życiu i pracy zawodowej.

Korzyści dla uczestników

  • rozwijają umiejętności współpracy w zespole dzięki sprawnej komunikacji, budowaniu relacji opartych na zaufaniu i synergii zespołu, oraz poszanowaniu różnorodności w zespole
  • nabywają motywację do angażowania się w podejmowanie wyzwań związanych z działaniami w obszarze odpowiedzialności za dobro wspólne w zespole i w całej organizacji
  • nabywają umiejętność efektywnego przyjmowania i udzielana informacji zwrotnej,
  • znajomość sposobów doceniania i chwalenia,
  • sprawniej będą posługiwać się językiem komunikacji bez przemocy (NVC),
  • będą potrafili zdefiniować własny styl rozwiązywania konfliktów,
  • wypracowanie listy dobrych praktyk komunikacyjnych,
  • warsztatowa i interaktywna forma prowadzenia szkolenia,
  • praktyczne narzędzia do zastosowania w codziennej praktyce,
  • przejrzyste materiały szkoleniowe przygotowane zgodnie z zasadą „one pager note”

Metody szkolenia

  • gra szkoleniowa „Poker kryterialny”,
  • learning by doing,
  • ćwiczenia indywidualne,
  • praca w parach i małych grupach,
  • ćwiczenia zespołowe,
  • dyskusja,
  • test auto-diagnostyczny,
  • odwrócona burza mózgów,
  • mini-wykłady interaktywne,
  • wymiana doświadczeń i pomysłów.

Czas trwania

16 godzin dydaktycznych – 2 dni szkoleniowe

Program szkolenia

Dzień 1-2

1. Jak przebiega komunikacja?

  • Elementy komunikacji werbalnej
  • Uważność słuchania
    • Aktywne słuchanie
    • Nigdy nie przerywaj
    • Parafraza
    • Powtórzenia
    • Odzwierciedlenia
    • Podsumowania
  • Zadawanie pytań
    • Pytania otwarte
    • Klaryfikacja
    • Technika Lejka
  • Elementy komunikacji niewerbalnej
    • Siła uśmiechu
    • Kontakt wzrokowy
    • Postawa ciała, gesty i mimika
    • Głos – tempo, natężenie, ton
    • Proksemika – relacje przestrzenne, strefy dystansu społecznego
  • Prawdy i mity na temat sygnałów i postaw niewerbalnych
  • Pułapki pierwszego wrażenia
  • Siła słów
    • Słowa i zwroty przyciągające (“my” “chętnie pomogę” “dziękuję, że zwróciłeś na to uwagę” “z przyjemnością to dla Ciebie sprawdzę”)
    • Słowa i zwroty parzące (“tak, ale” “uspokój się” „tylko się nie denerwuj” “nigdy” “zawsze” “musisz” “źle mnie Pan zrozumiał” “taką mamy politykę/procedury” “szczerze mówiąc” “nie ma problemu” “tym zajmuje się inny dział”)
  • Tips&Tricks – pomysły na efektywną komunikację werbalną i pozawerbalną

2. Sztuka nieporozumień czy kwadrat komunikacyjny – konflikty w zespole

  • Komunikacja w sytuacjach konfliktowych – gra „Poker kryterialny” (szczegółowy opis gry poniżej)
    • Główne przyczyny powstawiania nieporozumień i konfliktów – koło Moore’a
      • Konflikt wartości
      • Konflikt relacji
      • Konflikt danych
      • Konflikt interesów
      • Konflikt strukturalny
    • Test autodiagnostyczny: Postawy wobec konfliktu
      • Unikanie
      • Rywalizacja
      • Kompromis
      • Przystosowanie
    • 7 pomysłów na uspokojenie emocji
  • Kwadrat komunikacyjny von Thuna
    • Nadawca-Odbiorca-Komunikat
    • Języki i uszy
    • Podejście Check-in i Check-back
    • Cztery płaszczyzny komunikacji
      • Fakty
      • Ujawnienie siebie
      • Relacja
      • Apel
  • Tips&Tricks – pomysły na budowanie sympatii i współpracy

3. Komunikacja bez przemocy

  • Style komunikacyjne
    • Test autodiagnostyczny: Mój styl komunikowania
    • Rozpoznawanie stylów komunikacyjnych rozmówcy
    • Wzmacnianie współpracy poprzez dopasowanie stylu komunikowania do rozmówcy
  • Komunikacja empatyczna
    • Język żyrafy
    • Język szakala
  • Przyjmowanie i udzielanie informacji zwrotnej
    • Model FUKO
    • SSC – zaangażowany feedback
      • Start
      • Stop
      • Continue
    • Model SMAD
      • Słucham
      • Mam wpływ
      • Akcpetuję
      • Działam
    • Helicopter view
      • Mój punkt widzenia
      • Twój punkt widzenia
      • Wejście na galerię
  • Moc doceniania i chwalenia w budowaniu współpracy i komunikacji
    • Technika UF
    • Kudosy
    • Świętowanie sukcesów
  • Tips&Tricks – pomysły na okazanie docenienia i uznania

4. Zasady współpracy w zespole – poszukiwanie rozwiązań

  • Wskaźniki efektywności
  • Podejmowanie decyzji, wyznaczanie celów w zespole i ich komunikowanie
  • Monitorowanie realizacji celu i zadań
  • Czego unikać przy określaniu celów i zlecaniu zadań
  • Podejmowanie decyzji i ich konsekwencje i wpływ na wyniki zespołowe

5. Międzypokoleniowa koegzystencja

  • Charakterystyka pokoleń w miejscy pracy
    • Baby Boomers
    • Pokolenie X
    • Pokolenie Y
    • Pokolenie Z
    • Pokolenie Alfa
  • Prawdy i mity na temat poszczególnych pokoleń
  • Test autodiagnostyczny: którym pokoleniem jestem?
  • Potrzeby komunikacyjne i blokady komunikacyjne poszczególnych pokoleń
  • Preferowane sposoby komunikacji poszczególnych pokoleń
  • Tips&Tricks – pomysły na efektywną komunikację i współpracę pokoleniową

Harmonogram szkolenia

Rejestracja uczestnikówod godz. 9:40
Zajęcia10:00 - 11:00
Przerwa11:00 - 11:15
Zajęcia11:15 - 13:00
Obiad13:00 - 13:40
Zajęcia13:40 - 15:00
Przerwa15:00 - 15:10
Zajęcia15:10 - 17:00
Zajęcia9:00 - 11:00
Przerwa11:00 - 11:15
Zajęcia11:15 - 13:00
Obiad13:00 - 13:40
Zajęcia13:40 - 15:00
Przerwa15:00 - 15:10
Zajęcia15:10 - 16.00

Wartość inwestycji

Cena udziału w szkoleniu wynosi 1350 zł + 23%VAT

Cena szkolenia: dotyczy udziału 1 osoby i zawiera: udział w zajęciach, komplet materiałów, certyfikat ukończenia, możliwość indywidualnych konsultacji podczas szkolenia, przerwy kawowe oraz obiad.

Warunkiem uczestnictwa w szkoleniu: jest przesłanie do nas formularza zgłoszenia na e-mail lub on-line

Dla jednostek finansujących udział w szkoleniu w minimum 70% lub w całości ze środków publicznych stawka podatku VAT podlega ZWOLNIENIU. W tym celu należy uzupełnić i przesłać podpisane oświadczenie.

wzór oświadczenia
  • 13 - 14 września 2021 Poznań
Hotel Mercure Poznań Centrum **** zapisz się
  • 25 - 26 października 2021 Warszawa
Szawa Conference – OXYGEN PARK zapisz się
  • Pobierz formularz rejestracyjny: doc pdf
  • Pobierz ofertę: file

Kontakt

Bartosz Bartczak

Partner biznesowy

Krzysztof Słowik

Partner biznesowy

Damian Puchniarz

Kierownik działu handlowego

zobacz więcej

OneStepUp Sp. z o. o.

Biuro: Al. Jerozolimskie 202

02-486 Warszawa

Biuro czynne:

Poniedziałek - Piątek

8.00 - 16.00

Używamy informacji zapisanych za pomocą plików cookies w celu zapewnienia maksymalnej wygody w korzystaniu z naszego serwisu. Rozumiem