„Misja design thinking polega na przekuwaniu obserwacji w pomysły, a pomysłów w rozwiązania, które czynią życie lepszym”.
Tim Brown
Design thinking to metodologia, filozofia, sposób podejścia do problemów i wyzwań, które ma na celu dogłębne poznanie i zrozumienie potrzeb klientów. Dzięki temu, że jest to podejście intuicyjne i uniwersalne można je zastosować wszędzie tam, gdzie mamy odczynienia z potrzebami ludźmi.
W efekcie powstają rozwiązania maksymalnie użyteczne. Design thinking to nie tylko narzędzia, sposób pracy. Design thinking to również pewien sposób myślenia i działania, który może stać się elementem funkcjonowania organizacji, która wspiera nieszablonowe działania, patrzenie na dane zagadnienie z różnych perspektyw, by odkrywać nowe możliwość i być jeszcze bliżej swoich klientów.
Aby budować taką przestrzeń w miejscu pracy warto wspierać rozwój takich kompetencji jak: kreatywność, empatia, otwartość na nowości, przyzwolenie na popełnianie błędów, efektywna współpraca i uczenie się od siebie nawzajem, interdyscyplinarność.
Design thinking to usystematyzowana metodologia składająca się z 5 etapów:
EMPATIA – SYNTEZA – GENEROWANIE POMYSŁÓW -PROPTOTYPOWANIE – TESTOWANIE
Cele warsztatu:
- Zrozumienie podstaw metodyki Design Thinking
- Praktyczne wykorzystanie narzędzi Design Thinking w środowisku warsztatowym
- Zdobycie umiejętności rozpoznania, gdzie można zastosować proces projektowy oparty o metodykę Design Thinking oraz jak wykorzystać pojedyncze narzędzia