Głównym celem szkolenia, jest przekazanie narzędzi i metodologii pracy działu zakupów pro – aktywnego. Trener w czasie warsztatów pokazuje jak należy przejść z funkcji reaktywnej opartej głównie na realizacji zapotrzebowania klientów i partnerów wewnętrznych do funkcji pro – aktywnej, podejmującej inicjatywy strategiczne takie jak zarządzanie bazą dostawców (dywersyfikacja, konsolidacja, TSM etc.), standaryzacja produktów i procesów, zwiększanie atrakcyjności firmy w oczach dostawców, strategiczne zarządzanie kosztami w łańcuchu dostaw, zarządzanie zewnętrznymi zasobami firmy np. zasobami R&D
Uczestnicy pracują na rozbudowanych narzędziach skonfigurowanych w Excelu. m.in. modeli zarządzania, nadawania struktury, organizacji pracy, raportowania, mierzenia wskaźników etc. Szkolenie ma charakter intensywnych warsztatów z bardzo dużą ilością wiedzy praktycznej na codzień wykorzystywanej w pracy trenera jako „czynnego zawodowo” praktyka.
Warsztat dwudniowy przeznaczone dla Kierowników Działów Zakupów, Kierowników Kategorii, pracowników działów zakupu i Kupców.