ONLINE: Category Management – Zarządzanie Kategorią Zakupową

cena netto: 1.100 zł /os
  • 29 - 30 kwietnia 2021 ONLINE
Video Conference Rooms zapisz się
  • 7 - 8 czerwca 2021 ONLINE
Video Conference Rooms zapisz się
  • Pobierz formularz rejestracyjny: doc pdf
  • Pobierz ofertę: file
Ocena szkolenia (w skali do 5)
4,91
Ekspert prowadzący

Jacek Jarmuszczak

Zarządzanie logistyką, zakupami i dostawcami

Doświadczony na międzynarodowych rynkach manager zakupów, logistyki, i strategii generowania oszczędności. Karierę zawodową rozpoczynał w polskich firmach branży FMCG, dla których prowadził projekty optymalizacji kosztów i negocjacje z dostawcami. Później dla dobrze znanej marki i lidera w swoim sektorze firmy Philips jako Global Strategic Buyer oraz Regional Project Manager dla obszaru Azji, tworzył strategię optymalizacji […]

Opis i cel szkolenia

Jaką wartość dla Twojej firmy generuje kategorią którą zarządzasz? Jaki masz pomysł na swoją kategorie? Dla kogo pracujesz? Kto pierwszy zorientuje się, jeśli odejdziesz z firmy? W jaki sposób mierzysz wartość jaką realizujesz dla firmy? To tylko kilka pytań na które odpowiedzi szuka manager kategorii. W trakcie szkolenia odpowiemy na te oraz inne pytania typowo biznesowe.

Kategoria zakupowa to mała acz niezależna jednostka biznesowa. Zadaniem managera kategorii jest rozumienie wyzwań naszego biznesu oraz wychodzenie z inicjatywą zmian / usprawnień – pro-aktywność.

Szkolenie dedykowane przede wszystkim:

  • kierowników kategorii zakupowych – zarówno direct jak indirect ; w trakcie szkolenia prezentowane będą narzędzia analizy i zarządzania kategorią oraz przykłady direct jak indirect
  • specjalistów ds. zakupów i kupców
  • kierowników i dyrektorów działów zakupów – chcących przygotować model zarządzania kategorią dla swoich pracowników, który będzie spójny z celami firmy

Zapraszamy do zapoznania się z innymi szkoleniami, które dedykujemy działom zakupów i zaopatrzenia: 

  ONLINE: Metody oceny dostawców     ONLINE: Skuteczne negocjacje zakupowe

 

Korzyści dla uczestników

Czego dowiesz się podczas szkolenia?

  • jak dział zakupów/kategoria zakupowa może dowozić więcej niż same oszczędności do wyników firmy, dział zakupów jako biznes partner,
  • jak przygotować strategię dla kategorii zakupowej,
  • jak przeprowadzić analizę ryzyka i przygotować plan ciągłości biznesu (contingency plan) – patrz rok 2020,
  • jak napisać procedurę rozliczania oszczędności zakupowych i stworzyć narzędzie raportowania oszczędności.

Metody szkolenia

  • Warsztat
  • Interaktywny wykład
  • Praca na przykładach praktycznych w Excel
  • Przentacja multimedialna
  • Case study
  • Dyskusja

Czas trwania

12 godzin dydaktycznych – 2 dni szkoleniowe
(1h dydaktyczna = ok 45 min zegarowych)

Program szkolenia

Dzień 1

Moduł 1 –  Wartość Dodana 

  1. Jaką wartość realizujesz w swojej firmie? Jaka jest rola działu zakupów oraz Twojej kategorii zakupowej w organizacji?
  2. Dla kogo pracujesz? Mapowanie interesariuszy.
  3. Z jakimi problemami, wyzwaniami mierzy się nasz biznes? Rozpoznanie potrzeb biznesu
  4. W jaki sposób Twoja kategoria zakupowa kontrybuuje do rozwiązywania tych problemów i wyników firmy ?
  5. Stworzenie planu zarządzania kategorią zakupową i komunikacji z interesariuszami – Governance Model

Moduł 2 – Procedura liczenia oszczędności

  1. Jak rozliczać wartość dodaną kategorii zakupowej i działu zakupów?
  2. Pieć dźwigni oszczędnościowych – prezentacja i omówienie. Jak policzyć ROI z działu zakupów?
  3. Jakie wskaźniki wartości dodanej mierzyć? Przykłady i zastosowania KPI zakupowych dla kategorii zakupowej
  4. Jak rozliczać oszczędności a jak wartość dodaną w zakupach?
  5. Tworzenie procedury rozliczania oszczędności zakupowych – konkretne przykłady
  6. Komunikacja z zarządem i interesariuszami dotycząca rozliczania oszczędności, ale również unikania kosztów („cost avoidance”), płynności finansowej, inżynierii wartości , pracochłonności procesów etc… czyli w jaki sposób podpisać porozumienie z zarządem dotyczące rozliczania oszczędności? Jakich informacji potrzebują i jak zbudować komunikację z głównymi interesariuszami, w celu ustalenia spójnej procedury i zrozumienia jak liczyć oszczędności?

Moduł 3 – Organizacja pracy i polityka zakupowa

  1. Polityka zakupowa – najważniejsze punkty jakie powinny znajdować się w polityce zakupowej – omówienie oraz konkretne przykłady.
  2. Zarządzanie kategorią – tworzenie strategii dla kategorii zakupowej. Plan i zakres prac związanych z rozwojem kategorii zakupowej.
  3. Podział na kategorie. Analiza wydatków – narzędzia analizy, kategoryzacja, wydatków, dostawców
  4. Przygotowanie programu oszczędnościowego – budowa „pipeline” projektów oszczędnościowych, podział ról i obowiązków w realizacji projektów
  5. Przygotowanie narzędzi i metodologii prac w realizacji i monitoringu projektów oszczędnościowych

Moduł 4 – Strategiczne zarządzanie dostawcami 

  1. Zarządzanie dostawcami – plan rozwoju bazy dostawców – narzędzia oceny dostawców dla tworzenia długofalowego planu rozwoju.
  2. Kategoryzacja dostawców – strategiczni, komercyjni, wąskie gardła
  3. Ocena ryzyka współpracy z dostawcami oraz ocena atrakcyjności klienta oczami dostawców
  4. Strategiczne zarządzanie dostawcami – rozwój alternatyw, konsolidacja
  5. Model zarządzania dostawcami tzw. grupy C.
  6. Komunikacja z interesariuszami dotycząca zarządzania bazą dostawców
  7. Podział ról w zarządzaniu dostawcami – manager kategorii vs zakupy lokalne lub interesariusz

Dzień 2

Moduł 5 – Analiza ryzyka i plan ciągłości biznesu

  1. Analiza ryzyka – rok 2020 bardziej nić kiedykolwiek nauczył, że konieczne jest tworzenie planów kontynuacji biznesu (contingency plan). Narzędzia analizy ryzyka i tworzenia planu ciągłości biznesu.
  2. Analiza rynku, trendów rynkowych, poszukiwanie innowacji, wartości dodanej z dostawców – narzędzia elektroniczne badania rynku, raporty rynkowe

Moduł 6 – Plan projektów oszczędnościowych

  1. Projekt sourcingowy – jak zaplanować szczegółowy proces przetargowy, elementy procesu, instrukcja działania dla zespołu przetargowego oraz interesariuszy.
  2. Zarządzanie Popytem – jedna z pięciu głównych dźwigni oszczędnościowych. Czyli odpowiedź na pytania ile, na kiedy, w jakiej kolejności, kto kontroluje i akceptuje budżet. Największą oszczędność zrobisz jeśli nie kupisz czegoś czego nie potrzebujesz.
  3. Inżynieria wartości – projekty Value Engineering jako jedna z głównych dźwigni oszczędnościowych (dla zakupów direct organizacja warsztatów IGW, dla zakupów indirect IGW podczas sourcingu). W jaki sposób przygotować pipeline oraz warsztaty generujące pomysły oszczędnościowe
  4. Poprawa płynności finansowej firmy – projekty cashflow , CS, VMI, Billing Schedule, ROA, outsourcing strategiczny

Moduł 7Analiza kosztow

  1. Zasady tworzenia modelu TCO – szablon modelu TCO dla zakupów direct oraz indirect
  2. Analiza modelu Should Cost Model oraz TCO na wybranych przykładach
  3. Wykorzystanie modelu TCO w procesie negocjacji i wyboru dostawcy

Moduł 8szablon strategii dla kategorii zakupowej

  1. Szablon w ppt oraz excel dokumentu „Strategia dla kategorii zakupowej”
  2. Omówienie i przykłady uzupełnienia jak powinna wyglądać strategia dla kategorii zakupowej

Harmonogram szkolenia

Rejestracja uczestnikówod godz. 8:40
Zajęcia9:00 - 10:30
Przerwa10:30 - 10:45
Zajęcia10:45 - 12:15
Przerwa12:15 - 12:30
Zajęcia12:30 - 14:00
Przerwa14:00 - 14:10
Zajęcia14:10 - 15:00
Zajęcia9:00 - 10:30
Przerwa10:30 - 10:45
Zajęcia10:45 - 12:15
Przerwa12:15 - 12:30
Zajęcia12:30 - 14:00
Przerwa14:00 - 14:10
Zajęcia14:10 - 15:00

Wartość inwestycji

Cena udziału w szkoleniu wynosi 1100 zł + 23%VAT

Cena szkolenia: dotyczy udziału 1 osoby i zawiera: udział w zajęciach, komplet materiałów, certyfikat  ukończenia kursu w formacie pdf., możliwość indywidualnych konsultacji podczas szkolenia.

Warunkiem uczestnictwa w szkoleniu: jest przesłanie do nas formularza zgłoszenia na e-mail lub on-line

Dla jednostek finansujących udział w szkoleniu w minimum 70% lub w całości ze środków publicznych stawka podatku VAT podlega ZWOLNIENIU. W tym celu należy uzupełnić i przesłać podpisane oświadczenie.

wzór oświadczenia
  • 29 - 30 kwietnia 2021 ONLINE
Video Conference Rooms zapisz się
  • 7 - 8 czerwca 2021 ONLINE
Video Conference Rooms zapisz się
  • Pobierz formularz rejestracyjny: doc pdf
  • Pobierz ofertę: file

Kontakt

Bartosz Bartczak

Partner biznesowy

Krzysztof Słowik

Partner biznesowy

Damian Puchniarz

Kierownik działu handlowego

zobacz więcej

OneStepUp Sp. z o. o.

Biuro: Al. Jerozolimskie 202

02-486 Warszawa

Biuro czynne:

Poniedziałek - Piątek

8.00 - 16.00

Używamy informacji zapisanych za pomocą plików cookies w celu zapewnienia maksymalnej wygody w korzystaniu z naszego serwisu. Rozumiem