Budowanie zespołu to proces ciągły i wymagający od menedżera nieustającej uwagi i dużej wiedzy.
- Wiedzy z obszaru zarządzania, przywództwa, procesów grupowych, procesów biznesowych, rozwoju kompetencji, różnorodności talentów i predyspozycji osobowościowych, a przy tym wszystkim otwartości na nieustająco zmieniające się otoczenie i w związku z tym zmieniające się oczekiwania zarówno Klientów jak i Pracowników.
- Uwagi w stosowaniu narzędzi i metod, które mogą wspierać ten proces w sposób budujący zaangażowanie i minimalizujący rotację.
Umiejętność tworzenia wydajnych i trwałych zespołów, to kompetencja menedżerska. Kompetencja, którą można rozwijać i dzięki temu świadomie wpływać na swoją postawę i zachowania, co w efekcie przekłada się na styl, w jaki funkcjonuje zespół, któremu menedżer przewodzi.
To narzędziowy warsztat, przeznaczony dla liderów, liderów projektów, menedżerów, kierowników, dyrektorów i wszystkich zarządzających zespołami. Dla wszystkich, którzy chcą podnieść swoje kompetencje w zakresie budowania wydajnych i trwałych zespołów.
Cele szkolenia:
- Poznanie i przećwiczenie narzędzi wspierających budowanie wydajnych i trwałych zespołów,
- Poznanie poszczególnych etapów Modelu Wydajności Zespołu i zrozumienie ich wpływu na proces budowania zespołu,
- Uporządkowanie wymagań i oczekiwań zawartych w roli lidera zespołu, który w sposób świadomy i metodyczny buduje zespoły, którym przewodzi,
- Zdobycie wiedzy na temat ról zespołowych – poznanie mocnych stron i potencjalnych słabości członków zespołu – stworzenie mapy zespołu,
- Pogłębienie przekonania, że wydajny i trwały zespół powinien cechować się różnorodnością, tak by uzupełniające się kompetencje i cechy jego członków pozwalały na realizowanie nawet najbardziej wymagających zadań i projektów,
- Uświadomienie wartości budowania zaufania w zespole jako elementu wpływającego na efekty i koszty działań zespołu,
- Zdobycie wiedzy na temat metod i technik ustalania celów w zespole oraz realizacji ich w sposób wydajny i zgodny z priorytetami,
- Poznanie zasad pracy z zespołem realizowanej w taki sposób, by budować zaangażowanie, obniżać rotację, rozwijać kompetencje i przyciągać najlepszych.