Szkolenie: Autoprezentacja i wystąpienia publiczne – narzędzia budowania wizerunku i prowadzenia spotkań

cena netto: 1.600 zł /os
  • Pobierz formularz rejestracyjny: doc pdf
  • Pobierz ofertę: file
Ekspert prowadzący

Marta Miechowicz

Sprzedaż / Obsługa Klienta / Zarządzanie czasem/ Komunikacja/ Autoprezentacja

Absolwentka Wydziału Psychologii Społecznej Szkoły Wyższej Psychologii Społecznej w Warszawie, specjalizacja: Zarządzanie zasobami ludzkimi, Rekrutacja i Selekcja Pracowników, Psychoedukacja – praca metodami aktywnymi, Trening i Warsztat Psychologiczny. Prowadziła badania nad zwiększeniem efektywności szkoleń wg badań Richarda Feldera i Barbary Soloman nad stylami uczenia się. Absolwentka Szkoły Treningu i Warsztatu Psychologicznego Ośrodka Pomocy i Edukacji Psychologicznej […]

Opis i cel szkolenia

Celem szkolenia Autoprezentacja i wystąpienia publiczne jest poznanie skutecznych technik budowania wizerunku, zdobycie umiejętności efektywnego wpływania na postrzeganie siebie oraz własnej firmy, poprzez najbardziej efektywne techniki efektywnej komunikacji i zarządzania wizerunkiem. Aktywny warsztat pomoże także rozwijać umiejętność budowania roli zawodowej poprzez analizę własnych zasobów oraz niwelowanie barier rozwojowych.

Szkolenie Autoprezentacja i wystąpienia publiczne dostarcza uczestnikom konkretnych narzędzi profesjonalnego zarządzania własnym wizerunkiem oraz prowadzenia efektywnych spotkań.

Chcemy wywrzeć dobre wrażenie a co za tym idzie sprawnie osiągać cele zawodowe i osobiste. Mówi się, że pierwsze wrażenie powstaje w ciągu 7-11 sekund każdego spotkania i później trudno je zmienić. Dlatego warto zaplanować dokładnie te kilka sekund, ale także kolejne, które pozwalają nam lepiej przedstawić siebie w jak najlepszym świetle oraz sprawnie wyrazić to, co mamy do przekazania tak, aby być zrozumianym i zapamiętanym.

Dla kogo szkolenie Autoprezentacja i wystąpienia publiczne:

Dla wszystkich, którzy chcieliby świadomie wpływać na swój wizerunek i czuć się pewniej we wszelkiego typu spotkaniach i wystąpieniach.

Korzyści dla uczestników

  • Poznają narzędzia budujące publiczny wizerunek nie tylko podczas wystąpień, ale także w codziennych relacjach,
  • Poszerzą wiedzę o wystąpieniach publicznych i rozwiną umiejętności komunikacyjne,
  • Dowiedzą się jak świadomie wykorzystywać komunikację niewerbalną, jak organizować przestrzeń podczas wystąpień publicznych oraz jak zarządzać swoim ciałem oraz głosem i mimiką podczas spotkań,
  • Nauczą się jak prezentować swój wizerunek osoby kompetentnej i wiarygodnej oraz jak budować dobre relacje z klientami i partnerami komunikacji,
  • Nauczą się budować poczucie kompetencji i pewności siebie podczas wszelkich spotkań i wystąpień,

Niezależnie od tego, kim jesteśmy i co robimy na ogół zależy nam, aby inni odbierali nas pozytywnie. Twój wizerunek wpływa nie tylko na twoją efektywność osobistą, ale także na postrzeganie Twoje firmy przez Klientów.

Metody szkolenia

  • ćwiczenia indywidualne, praca z kamerą
  • praca w parach i małych grupach,
  • dyskusja,
  • case studies,
  • mini-wykłady interaktywne,

Czas trwania

2 dni szkoleniowe – 16 godzin dydaktycznych

Program szkolenia

Dzień 1

MODUŁ I – ŚWIADOME BUDOWANIE WIZERUNKU, OPARTE NA ZASOBACH
  • Moja autoprezentacja – mocne i słabe strony. Co potrafię, co chcę doskonalić w celu budowania jeszcze lepszego wizerunku siebie? – analiza własnych zasobów
  • Efekt pierwszego wrażenia – jak wykorzystać efekt pierwszego wrażenia, aby budować pozytywną obraz własnej osoby jako profesjonalisty?
  • Świadome wpływanie na kształt relacji z ludźmi
  • Co składa się na wizerunek?
  • Czego oczekują moi klienci? Jak mogę zaspokoić ich oczekiwania poprzez świadome budowanie wizerunku zgodnego z moim produktem/usługą?

Ćwiczenie „analiza doświadczenia” – skupia się na analizie doświadczenia uczestników, którzy będą mieli okazję sprawdzić jakie pierwsze wrażenie wywierają na innych. Zmierzą się ze swoimi mocny stronami i zaplanują obszary rozwoju na kolejne dwa dni szkoleniowe, a wszystko we wspierającej i bezpiecznej atmosferze pomagającej budować swoją przewagę na indywidualnych atutach.

MODUŁ IIZANIM ZACZNIESZ BUDOWAĆ WIZERUNEK DOWIEDZ SIĘ, CO NA NIEGO WPŁYWA
  • Komunikacja niewerbalna + dystans społeczny
    • Mowa ciała i mikrosygnały – teoria i ćwiczenia praktyczne
    • Znaczenie tonu głosu w autoprezentacji – teoria i ćwiczenia praktyczne
    • Dystans społeczny i zarządzanie przestrzenią
  • Komunikacja werbalna
    • Rola słowa i pytań w komunikacji
    • Co znaczą dla nas te same słowa
    • Skuteczna argumentacja – argumenty logiczne i emocjonalne
    • Poprawne formułowanie przekazu –wpływ słów, jakich używamy na odbiór przekazu (zbitki słowne, formy gramatyczne, zwięzłość).

Ćwiczenie „Daj uwagę” – w tym module uczestnicy będą mogli doświadczyć i poczuć jak trudne i czasem wymagające jest poświęcanie wystarczającej uwagi wszystkim uczestnikom spotkania (szczególnie trudne przy dużym audytorium). Będą musieli tak zaplanować swoje wystąpienie, aby każdy ze słuchaczy poczuł że zostało mu poświęcone wystarczająco dużo zainteresowania i czasu.

MODUŁ III – TREMA I STRES W PROWADZENIU SPOTKAŃ
  • Emocje i ich rola w komunikacji i autoprezentacji
    • Rozpoznawanie i nazywanie obszarów trudności
    • Skuteczne techniki obniżania napięcia
    • Jak sobie radzić z emocjami własnymi i innych osób
  • Autoprezentacja i wystąpienia publiczne
    • Kontakt wzrokowy jako element budowania zaufania
    • Wywieranie wpływu poprzez oddziaływanie niewerbalne i werbalne
    • Wystąpienia przygotowane i z wolnej stopy

Ćwiczenie „Profilaktyka i kontrola niepożądanego stresu’ – Wypracowanie na szkoleniu schematów postępowania awaryjnego i zapobieganie wystąpieniu sytuacji trudnych w kontaktach osobistych, spotkaniach i prezentacjach.

MODUŁ IV – PRZYGOTOWANIE I PROWADZENIE SPOTKANIA 
  • Zasady profesjonalnej prezentacji/wystąpienia (nastawienie na cel, a spełnianie oczekiwań odbiorców), analiza miejsca, czasu, dobór treści i metod pracy
  • Analiza grupy odbiorców
  • Struktura spotkania
  • Efekty kiepskich i cechy dobrych wystąpień
  • Zastosowanie pomocy audiowizualnych – wady i zalety
  • Cel prezentacji a stosowane metody – ćwiczenie „Jak strzelić w dziesiątkę i nie zabić nudą?”
  • Jak rozpocząć? – praktyczne wykorzystanie efektu świeżości i krzywej uwagi słuchaczy
  • „Manipulacja, czy skuteczna argumentacja?” – przekonywanie audytorium i inne techniki wpływu

Ćwiczenie „Storytelling” wykorzystamy technikę bazującą na budowaniu więzi klienta z marką za pomocą angażujących opowieści o markach i produktach. Odpowiednio wykorzystamy sztukę opowiadania historii jako niezwykle skuteczne narzędzie marketingowe i sposób na dobre rozpoczęcie spotkania.

Dzień 2

MODUŁ V – TRUDNE SYTUACJE PODCZAS SPOTKAŃ Z KLIENTAMI
  • Trudne sytuacje podczas prowadzenia wystąpień (nastawienie audytorium, zastrzeżenia z sali, pytania popisowe i sprawdzające)
    • Trudne pytania
    • Unikanie odmownych odpowiedzi
    • Unikanie pułapek językowych stosowanych przez odbiorców
    • Zadawanie pytań doprecyzowujących w celu zmiany nastawienia
    • Ważne słowa: ale, nie i spróbuj
    • Obiekcje i zastrzeżenia słuchaczy – praktyczne zastosowanie najskuteczniejszych narzędzi
    • Omówienie trudnych sytuacji uczestników szkolenia

Ćwiczenie „Dekalog nudziarza” – trudne sytuacje pojawiają się podczas wszystkich wystąpień, spotkań i prezentacji. Ćwiczenie pomoże uczestnikom poradzić sobie między innymi z sytuacjami w których nie czujemy, że nasze działania prowadzą w dobrym kierunku.

MODUŁ VI – PRAKTYCZNE ZASTOSOWANIE POZNANYCH NARZĘDZI W SCENKACH PREZENTACYJNYCH
  • Moduł warsztatowy – praca z kamera połączona z sesją informacji zwrotnych
  • Podsumowanie praktyczne i merytoryczne szkolenia

Ćwiczenie „Ręce w kieszeni” – sesja pracy z kamerą, pozwalająca na wyłapanie wszystkich naszych złych nawyków prezentacyjnych. Uczestnicy będą mieli okazję przedstawić przygotowana przez siebie krótką prezentację, potem obejrzeć nagranie oraz dostać informacje zwrotne od trenera i reszty grupy. Na podstawie tych informacji stworzymy wspólnie plan dalszego rozwoju kompetencji dla każdego uczestnika szkolenia.

Harmonogram szkolenia

Rejestracja uczestnikówod godz. 9:40
Zajęcia10:00 - 11:00
Przerwa11:00 - 11:15
Zajęcia11:15 - 13:00
Obiad13:00 - 13:40
Zajęcia13:40 - 15:00
Przerwa15:00 - 15:10
Zajęcia15:10 - 17:00
Zajęcia9:00 - 11:00
Przerwa11:00 - 11:15
Zajęcia11:15 - 13:00
Obiad13:00 - 13:40
Zajęcia13:40 - 15.00
Przerwa15.00 - 15.10
Zajęcia15:10 - 16:00

Wartość inwestycji

Cena udziału w szkoleniu wynosi 1.600 zł + 23%VAT

Cena szkolenia: dotyczy udziału 1 osoby i zawiera: udział w zajęciach, komplet materiałów, certyfikat ukończenia kursu, możliwość indywidualnych konsultacji podczas szkolenia, przerwy kawowe oraz obiady.

Warunkiem uczestnictwa w szkoleniu: jest przesłanie do nas formularza zgłoszenia na e-mail lub on-line

Dla jednostek finansujących udział w szkoleniu w minimum 70% lub w całości ze środków publicznych stawka podatku VAT podlega ZWOLNIENIU. W tym celu należy uzupełnić i przesłać podpisane oświadczenie.

wzór oświadczenia
  • Pobierz formularz rejestracyjny: doc pdf
  • Pobierz ofertę: file

Kontakt

Bartosz Bartczak

Partner biznesowy

Krzysztof Słowik

Partner biznesowy

Damian Puchniarz

Kierownik działu handlowego

zobacz więcej

One Step Up Sp. z o. o.

Al. Jerozolimskie 202

02-486 Warszawa

Biuro czynne:

Poniedziałek - Piątek

8.00 - 16.00