Leszek Skórniewicz

Jest mulitidyscyplinarnym konsultantem, trenerem i coachem biznesowym z backgroundem jakościowym od 2000 roku. Działa po to by zarządzanie sprawiało radość.

Leszek Skórniewicz_One Step Up

Ukończył studia z tytułem magistra inżyniera chemii ze specjalnością inżynieria chemiczna, na Politechnice Krakowskiej w 1992 roku.

Karierę zawodową rozpoczął w 1992 roku w Zakładach Koksowniczych w Zdzieszowicach, obecnie ArcelorMittal. Po roku pracy na stanowisku Mistrza Zmiany a następnie technologa, (pracował na produkcji w systemie 4-ro brygadowym), został zaproszony do projektu wdrożenia Systemu Zapewnienia Jakości na podstawie normy ISO 9002. W tych prehistorycznie jakościowych czasach systemy zarządzania budowało się na zgodność z trzema normami ISO 9001, ISO 9002 i ISO 9003. Wdrożenie zakończyło się sukcesem. Zespół sześcio-osobowy został przeszkolony z sukcesem

Opracował zestaw standardowych procesów. W ramach projektu przeszkolił pracowników i wspierał Katedrę Zarządzającą we wdrożeniu podejścia jakościowego w firmie.

Po czterech latach w 1996 roku wypłynął na szersze wody. Został Pełnomocnikiem Jakości a następnie również Dyrektorem Produkcji w firmie Filplast (firma zajmuje się ona produkcją fasad aluminiowych, drzwi, okien rolet i bram). Doświadczenia zawodowe z zarządzania produkcją, ludźmi, kosztami, łańcuchem dostaw oraz pogłębiający się zestaw kompetencji teoretycznych w zakresie zarządzania jakością pozwoliły mu na rozpoczęcie kolejnego etapu kariery.

W roku 1996 rozpoczął pracę w roli trenera i konsultanta projektu pomocowego realizowanego przez ONZ w Polsce. Agenda UNDP Organizacji Narodów Zjednoczonych uruchomiła w Polsce projekt pomocowy dla małych i średnich przedsiębiorstw. Inicjatywa ONZ wynikała z potrzeb przeprowadzenia transformacji gospodarczej budzącej się do inicjatywy polskiej gospodarki. W ramach projektu realizowanego przez prekursorów zarządzania jakością w Polsce wraz z zespołe opracował metodykę wdrożeń, programy kursów, w tym dla audytorów.  Brał udział we wdrożeniach w kilkuset firmach.  Osobiście konsultował wdrożenia w  udział w 56 wdrożeniach i przeszkolił niemal 3600 audytorów. Sukcesy w projekcie dla biznesu spowodowały uruchomienie projektu wdrożeń systemu zarządzania jakością w sektorze publicznym. Również jako pierwsi w Polsce rozpoczęli promowanie podejścia do zarządzania opartego o Europejski Model Zarządzania Jakością EFQM. W ramach działań projektu UMBRELLA zastosowali model zarządzania EFQM w projektach optymalizacji funkcjonowania firmy FM Logistic, BOSCH, VW.

Kluczowym projektem realizowanym w metodzie EFQM było wsparcie połączenia Citi Banku z Bankiem Handlowym. Model EFQM został zastosowany tutaj do zwiększenia skuteczności projektu zmiany indywidualnych kultur obu banków w jedną nową firmę z nowoczesną, własną kulturą zarządzania.

Kolejne etapy pracy to działalność na własny rachunek w ramach działalności szkoleniowej oraz współpraca z One Step Up.

Działalność ta skutkowała projektami wdrożeniowymi m.in. w Telekomunikacji Polskiej. Po spektakularnym falstarcie Błękitnej Linii przeprowadził  wraz z zespołem konsultantów Umbrella audyt procesowy wdrożenia i funkcjonowania Błękitnej Linii. Konsekwencją rekomendacji płynących z projektu był udział w projekcie wdrożenia podejścia procesowego w Telekomunikacji Polskiej. Projekt prowadzony był pod nazwą Think Processes, a jego mentorem był Roger Burlton. Guru zarządzania procesowego na świecie.

Doświadczenia i kompetencje procesowe wykorzystywał również w projektach optymalizacji procesowej  i transformacji cyfrowej. Opracował architekturę procesów dla budowy systemu obiegu dokumentów Ministerstwa Sprawiedliwości. Prowadził projekt wdrożenia zintegrowanego systemu zarządzania strategią, wynikami, procesami, ryzykiem i projektami w Narodowym Banku Polskim, Służbie Celnej, Wojewódzkich Urzędach Pracy. Brał również udział w opracowaniu i wdrożeniu polskiego modelu zarządzania sektorem publicznym zgodnie z modelem CAF.

Od 2006 roku rozpoczął współpracę z firmami sektora Automotive. Uruchomił niemal od podstaw Plant Produkcyjny foteli samochodowych firmy Faurecia dostarczającego fotele do samochodów Ford S-Max. Pięcioletni kontrakt zakończył się uruchomieniem zakładu, wdrożeniem procesów łańcucha dostaw  i certyfikowaniem systemu zarządzania jakością zgodnie ze standardem automotive ISO/TS 16949. W ramach projektu brał udział w opracowaniu globalnego podejścia procesowego tzw. Faurecia Core Procedures Kolejnym projektem było uruchomienie kolejnego Plantu Automotive wytwarzającego fotele do samochodów Toyota i BMW firmy Toyota Boshoku. W ramach tego projektu prowadził również wdrożenie i certyfikację systemu zarządzania w połączeniu z dostosowaniem centrali firmy Toyota Boshoku w Brukseli.

Działalność w sektorze automotive skutkuje w dalszym ciągu szeregiem projektów wdrożeniowych, optymalizacyjnych i szkoleniowych u takich klientów jak BOSCH, VW Poznań, VW Polkowice, NSK.

 Oprócz działań w sektorze Automatowe prowadzi również działalność w innych obszarach biznesowych. Posiada klientów sektora IT, Produkcji przemysłowej, AGD, chemii, telekomunikacji. Kluczowe kierunki działań w tych obszarach to optymalizacje łańcuchów dostaw, wdrożenie kultury Lean, optymalizacje procesów, wdrażanie zarządzania strategicznego, wynikami oraz transformacja cyfrowa. W tym definiowanie wymagań dla systemów informatycznych. Projekty te prowadził między innymi dla firm PSE – Polskie Sieci Elektroenergetyczne, L’Oreal, Torf Corporation Sp. z o.o. – Tołpa, Żywiec Zdrój S.A., Kiel, Norma Polska, Qumak, FCA.

 Kluczowe kompetencje – W trakcie dwudziestoletniej praktyki pozyskałem i dzielę się kompetencjami w zakresie:

  • Zarządzanie Strategiczne,
  • Balanced Scorecard,
  • Zarządzanie procesami biznesowycmi, w tym analiza biznesowa procesów i ich definiowanie (BPMN, UML, TOGAF, Zachman),
  • Badanie i optymalizacja procesów z zastosowaniem modeli TOGAF, ZACHMAN, BP Trends, EFQM, CAF, Process Assessment Model
  • Automotive SPICE, ISO 26262
  • Zarządzanie jakością ISO9001, IATF 16949, VDA, APQP, FMEA, PPAP, SPC< MSA,
  • Definiowanie architektury korporacyjnej,
  • ITIL, AQAP, ISO 27001,
  • Definiowanie wymagań dla systemów informatycznych,,
  • Rozwiązywanie problemów,
  • Lean Manufacturing, Six Sigma, SMED, 5S,
  • Narzędzia analityczne i ciągłego doskonalenia (G8D, QRQC, Ishikawa),
  • Zarządzanie projektami (m.in. uruchamianie green field project’s, PRINCE2, APQP),
  • Budowanie i zarządzanie zespołem,
  • Zarządzanie zmianą i komunikacja,
  • Zarządzania ryzykiem (COSO, SOX),

Posiada certyfikaty audytora wiodącego systemów zarządzania jakością ISO 9001, środowiskiem ISO 14001 i bezpieczeństwem informacji ISO 27001.

Szkolenia prowadzone przez Leszka w One Step Up:

Zarządzanie procesami z wykorzystaniem narzędzi statystycznych SPC

APQP i PPAP – zaawansowane planowanie jakości wyrobów

Zarządzanie ryzykiem w procesach logistycznych – LFMEA

VSM – mapowanie strumienia wartości

Zarządzanie strategiczne procesami łańcucha dostaw

Kontakt

Bartosz Bartczak

Partner biznesowy

Krzysztof Słowik

Partner biznesowy

Damian Puchniarz

Kierownik działu handlowego

zobacz więcej

One Step Up Sp. z o. o.

Al. Jerozolimskie 202

02-486 Warszawa

Biuro czynne:

Poniedziałek - Piątek

8.00 - 16.00